fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

12 belangrijke PPC-trends om in 2021 te bekijken

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Technologie wordt met de dag geavanceerder, waardoor het voor merken noodzakelijk is om volgens de nieuwe trends te functioneren. Door deze nieuwe PPC-trends te begrijpen, kunnen merken en marketeers de concurrentie voor blijven en een betere ROI bieden. Anders zullen bedrijven achterop raken bij degenen die de tijd en middelen hebben geïnvesteerd om de nieuwste trends bij te houden.

Merken en marketeers die de nieuwste trends in hun huidige marketingstrategie ontwikkelen, zullen hun publiek gemakkelijker bereiken en relaties opbouwen die leads efficiënter door het verkoopproces voeden. Laten we zonder verder uitstel ingaan op de 12 belangrijke PPC-trends om in 2021 te bekijken.

OPMERKING: volgens de statistieken komt ongeveer 50% van de mensen rechtstreeks op de merken terecht via de links naar betaalde advertenties.

1- Responsieve zoekadvertenties (RSA's)

Afbeeldingsbron

Responsieve zoekadvertenties zijn een van de meest flexibele indelingen voor zoekadvertenties van Google. Hiermee kan de marketeer een advertentie maken die meer teksten en relevantere berichten aan de klant laat zien. Bij het maken van RSA's kunt u maximaal 15 unieke koppen en vier beschrijvingen gebruiken. Google voert vervolgens een test uit en kiest de beste combinatie van koppen en beschrijvingen die uw doelgroep zullen bereiken.

Met RSA's kunt u advertenties maken voor verschillende schermresoluties, tijd en geld besparen bij het testen wat voor u het beste werkt, meer potentiële klanten bereiken en meer klikken en conversies aantrekken. Het gebruik van RSA's heeft tal van voordelen en dit is de reden waarom marketeers er massaal naar toe komen. Dit maakt het dit jaar een van de meest trendy factoren in PPC-marketing.

2- PPC-automatisering

Afbeeldingsbron

Automatisering wordt door velen beschouwd als een van de grootste trends. Het gebruik van tools voor machine learning (ML) en kunstmatige intelligentie (AI) heeft de werklast die gepaard gaat met advertenties in zoekmachines geautomatiseerd.

Het bewijs suggereert dat automatisering zal worden gebruikt om PPC-campagnes te stroomlijnen en onmiddellijk door PPC-specialisten zal worden ontvangen om:

  • Bepaal de beste biedstrategie voor verschillende doelstellingen.
  • Stel biedingen in om het aantal transformaties te krijgen dat redelijkerwijs kan worden verwacht bij een vastgestelde objectieve CPA.
  • Upgrade de CPC door te zoeken naar advertentiebiedingen die ongetwijfeld tot conversies zullen leiden.
  • Stop met slecht presterende advertenties en richt u op de advertenties die de beste resultaten opleveren.
  • Onderscheid uitvoeringsproblemen in de gegevens.
  • Produceer geleidelijk promoties die afhankelijk zijn van het gedrag van klanten en de inhoud van de site.
  • Produceer vervolgens rapporten over de uitvoering van advertenties.

3- Diversificatie wordt belangrijker

In 2021 moet u uw mogelijkheden uitbreiden en verder gaan dan Google-promotie. Met meer variatie ga je op weg naar succes. Het stelt u in staat om uw bereik, uitgaven en boodschap te overzien.

Diversificatie is van vitaal belang als u een winnende PPC-techniek wilt behalen . Het geeft je behendigheid, waardoor je jezelf in een buitengewone positie kunt plaatsen. U kunt profiteren van extra schaalmogelijkheden terwijl u uw financiële plan herschikt als uw behoeften veranderen.

Test verschillende platforms om deze trends te volgen. Een deel hiervan omvat YouTube, Facebook, Instagram, Twitter en TikTok.

4- Benut de kracht van first-party data

De manier waarop adverteerders informatie inwinnen zal dit jaar hinder ondervinden. De essentiële oorzaak is de vooruitgang in wereldwijde strategieën voor de bescherming van gegevensprivacy. Het betekent beperkingen voor cookies van derden voor elke internetbrowser.

Zelfs in deze scène heb je nog steeds toegang tot waardevolle informatie. Het betekent gewoon nieuwe oplossingen creëren die niet afhankelijk zijn van cookies.

Het hebben van first-party data impliceert echter een hogere precisie. U kunt ze segmenteren met meer aanpassingsopties.

5- Nieuwe Instagram-kansen

Afbeeldingsbron

Pas op voor Instagram, want het is een van de populairste betaalde social media-platforms in 2021. De meeste marketeers zijn het erover eens dat het niet lang zal duren voordat het platform meer advertentiecampagnes aanbiedt. Ze zullen IGTV en Reels gebruiken omdat ze organisch verkeer verwerven.

Advertentie-indelingen zoals Stories overtroffen de aannames van de meeste publicisten. Met de verzending van Reels wil Instagram de promotieontwerpen van TikTok volgen.

6- Tot ziens gegevens

De warboel van informatie zal in 2021 helaas een veeleisende trend zijn.

Tussen het feit dat Google Ads de toegang tot zoekgegevens beperkt tot de ongewenste tracking cookies, moeten marketeers zich opnieuw ingrijpend aanpassen.

Dus, hoe kunnen PPC-adverteerders omgaan met succes in deze omgeving?

Onvolmaakte of onvolledige informatie is voor niemand de beste keuze, maar slimme adverteerders zouden gefragmenteerde gegevens moeten gebruiken om het signaal van de ruis te zien. In plaats van zich te concentreren op het verlies, moeten marketeers zich concentreren op wat ze nu hebben en er het beste van maken.

7- Big Picture-strategie wordt waardevoller

De PPC-industrie kan snel veranderen. Het realiseren van de juiste planning vereist een aanzienlijk scala aan vaardigheden. Zorg voor een inventieve kijk en houd gelijke tred met uw vermogen om het grote geheel te zien.

Verzamel uw PPC-strategieën met behulp van een gemeenschappelijk thema. Garandeer dat elke advertentie en aanbieding uw specifieke doelgroep aanspreekt.

Uw markt is eenvoudiger te targeten als u rekening houdt met hun praktijken en voorkeuren. Vertrouw nooit op het opgemerkte verschil in uw verzamelde gegevens. Stem je keuzes altijd af op je doelstelling.

8- Meer gericht advertentiebericht

Afbeeldingsbron

De levensvatbaarheid van uw advertentieboodschap is in grote mate van invloed op uw PPC-strategie. In 2021 geven marketeers dit een hogere prioriteit dan enige andere factor om een geweldige advertentie samen te stellen die is gericht op de specifieke doelgroep. Om dit te bereiken, moet u uw publiek begrijpen als mensen in plaats van gegevens.

U kunt op het perfecte moment perfect verkeer krijgen. Maar als u niet over het juiste verkoopexemplaar beschikt, loopt u de kans mis om uw doelgroep te bereiken. Creativiteit kan uw publiek dichter bij uw merk brengen en de betrokkenheid vergroten. Daarom is het creëren van een gerichte advertentieboodschap dit jaar een ander onderwerp dat trending is in de PPC-wereld.

9- Advertentiegegevenshub

Afbeeldingsbron

Met de aankondiging van Google in 2020 om te stoppen met het toestaan van pixels van derden om de YouTube-campagnes te volgen, staat Ads Data Hub bovenaan de lijst van PPC-trends in 2021. Google nam de beslissing om veiligheidsredenen in gedachten te houden en kwam met het alternatief voor help YouTube-marketeers om hun campagnes te volgen.

Met de Ads Data Hub van Google kunt u uw benadering van marketingmetingen afstemmen op uw unieke zakelijke behoeften. Ads Data Hub helpt marketeers de effectiviteit van hun advertenties op verschillende schermen, inclusief mobiele apparaten, te begrijpen door uitgebreide rapportage en metingen te bieden, wat een beperking was in het geval van pixeltechnologie.

10 – Geweldige mobiele ervaring

Afbeeldingsbron

In een nieuw marktoverzicht ontdekten economische onderzoekers dat meer dan 27,6%, ofwel $ 2,4 miljard van individuen , online winkelt via hun mobiele telefoon. Tegelijkertijd gaven ze toe dat ze terugkaatsen van de site als het meer dan 3 seconden nodig heeft om te laden. Om uw PPC-promotie effectiever en productiever te maken, moet u uw site dus zo goed maken dat uw publiek deze op elk apparaat kan bereiken, met name op mobiele telefoons.

11- Spraakgestuurd zoeken voor PPC-campagnes

Hier zijn enkele statistieken die je misschien zullen verbazen:

  • Ten minste 50% van de consumenten zal tegen 2022 voice shopping gebruiken
  • De verkoop van Voice Commerce zal tegen 2022 $ 40 miljard bereiken
  • Op spraak gebaseerde advertentie-inkomsten zullen naar verwachting $ 19 miljard bedragen in 2022

Als u deze cijfers doorloopt, bent u er nu misschien van overtuigd waarom u zou moeten kijken naar op spraak gebaseerde zoekcampagnes, als u dat nog niet heeft gedaan. Wanneer u uw PPC-campagne gericht op spraakgestuurd zoeken plant, onthoud dan drie dingen in het algemeen:

  • Het moet mobielvriendelijk zijn, aangezien de meeste gesproken zoekopdrachten afkomstig zijn van mobiele apparaten.
  • Het moet natuurlijker zijn en in een conversatiestijl (long-tail zoekwoorden).
  • Het moet vraaggericht zijn en de meeste mensen stellen vragen terwijl ze gesproken zoekopdrachten gebruiken.

12- Videoadvertenties en PPC

Afbeeldingsbron

Om je een basismeting te geven: tegen 2022 zou het aantal video's dat elke seconde op internet wordt geüpload de grens van 1 miljoen overschrijden . Dus de ideale kans om te beginnen is nu.

Met de groeiende kosten van zoekwoorden, kan uw ROI voor PPC een dalende helling krijgen. Video Adwords zijn een stuk goedkoper, maar hebben minder concurrentie. Er kan ook op een aanzienlijk nauwkeuriger segment worden gefocust met het opzetten van videoadvertenties.

Videoadvertenties kunnen pay-per-view of PPC zijn, afhankelijk van de lengte en plaatsing.

Conclusie

Als marketeer moet u deze "12 belangrijke PPC-trends om in 2021 in de gaten te houden" opnemen in uw marketingstrategie om er het maximale uit te halen. In 2021 staan AI en automatisering voorop. Marketeers zijn meer gefocust op de reis van de koper. U kunt deze trends toepassen en de veranderingen in uw marketingcampagnes zien.

More To Explore