fbpx

12 tips om resultaten te genereren

Share This Post


Sociale media zijn een belangrijk onderdeel geworden van de dagelijkse routines van de meeste mensen.

Volgens een recent onderzoek van het Pew Research Center gebruikt bijna de helft van de Amerikanen Facebook meerdere keren per dag, en 70% gebruikt het minstens één keer per dag.

Social-mediaplatforms bieden ons verschillende manieren om te communiceren, informatie te delen en in contact te komen met merken. En daarom is het voor bedrijven essentieel geworden om prioriteit te geven aan hun social media-strategie.

Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Zoals de meeste social-mediamarketeers en bedrijfseigenaren weten, is het niet altijd gemakkelijk om consequent boeiende inhoud te maken, vooral als je dagelijks moet posten om relevant te blijven en je doelmarkt te bereiken.

Daarnaast zijn er meer dan 3,8 miljard gebruikers op verschillende sociale netwerken. En het aantal eigenaren van mobiele apparaten blijft in een snel tempo toenemen.

Dit betekent dat bedrijven met de juiste strategie toegang hebben tot miljoenen potentiële klanten die actief deelnemen aan deze sites.

Dus hier zijn enkele tips om u te helpen boeiende inhoud te maken die uw doelgroep zal bereiken:

1. Minder tekst, meer video

Ben je ooit gestopt met scrollen door sociale media om een ​​enorme muur van tekst te lezen? Waarschijnlijk niet, zelfs als je het account waar het vandaan komt leuk vindt.

Maar als je dat doet, weet ik zeker dat je meestal je interesse verliest en blijft scrollen. Of je denkt waarschijnlijk: “Kom nu al ter zake.”

De boodschap van dit verhaal moet duidelijk en direct zijn. Als je je merk op sociale media op de markt brengt, maak er dan een regel van om een ​​afbeelding of video toe te voegen aan alles wat je plaatst.

Wees creatief voor je merk. Op deze manier raakt u de belangrijkste punten om een ​​volgende trend te maken. Plaats foto’s of video’s die uw publiek aanspreken en kijk naar meer likes en reacties.

2. Maak je eigen foto’s

Als je stockfoto’s gebruikt in je posts op sociale media, is het tijd om te stoppen. Maar waarom? Ze zijn zo gemakkelijk te vinden en zien er leuk uit, toch?

Nou, stockfoto’s werken niet zo goed als echte foto’s. En als gevolg daarvan zijn ze slecht voor SEO.

Om dit te bewijzen, heeft Marketing Experiments een echte foto van hun klant vergeleken met hun best presterende stockfoto.

Het resultaat? Bezoekers die de daadwerkelijke foto zagen, hadden 35% meer kans om zich aan te melden. En uit een recent onderzoek bleek dat 62% van de consumenten zei dat productafbeeldingen van hoge kwaliteit cruciaal waren voor hun aankoopbeslissing.

Hier zijn drie tips voor unieke afbeeldingen op sociale media:

Huur een lokale fotograaf in om foto’s te maken die passen bij uw redactionele schema. Als je net begint, kun je je foto’s maken met een hoogwaardige smartphone en enkele eenvoudige accessoires. Zorg ervoor dat uw afbeeldingen overeenkomen met de tekst eromheen. Foto’s moeten concepten samenvatten en uitgangspunten genereren, niet alleen tekst opsplitsen.

3. Hergebruik je Evergreen-content

Wist je dat mensen visuele informatie 65% meer onthouden dan tekst?

Om hiervan te profiteren, hergebruikt u uw beste meerjarige inhoud in infographics, grafieken, grafieken en afbeeldingen op sociale media.

Onthoud deze tips bij het maken van grafieken:

Toon de belangrijkste punten van uw inhoud. Haal citaten uit uw inhoud of herformuleer uw belangrijkste punten om ze deelbaar te maken. Gebruik tools en sjablonen van platforms zoals Canva en Piktochart om hoogwaardige afbeeldingen te maken.

4. Deel getuigenissen en recensies van klanten

Stelt u zich eens voor: u staat op het punt een nieuw product te kopen, maar u wilt er eerst meer over weten.

Wie vertrouwt u bij het zoeken naar informatie? Een verkoper die het product verkoopt of een eerlijke recensie van een klant?

Welnu, 78% van de consumenten zegt online beoordelingen te vertrouwen en 67,7% zegt dat het hun aankoopbeslissingen beïnvloedt. Eerlijke en beschrijvende beoordelingen zijn belangrijk voor bedrijven.

Sterker nog, 72% van de consumenten koopt een product pas als ze voor het eerst een recensie hebben gelezen.

Als dit u als marketeer iets zegt, zijn tevreden klantrecensies krachtige magneten die tot uw beschikking staan.

Het markeren van tevreden klantenrecensies over uw producten, diensten of klantenservice is een geweldige manier om te laten zien dat mensen uw merk waarderen en vertrouwen.

En hoewel je ze waarschijnlijk al op je website en blog hebt geplaatst, moet je ervoor zorgen dat je sociale media niet weglaat.

Kies je beste getuigenissen en recensies, ontwerp ze in leesbare hapjes en maak pakkende bijschriften die daarbij passen.

5. Zoek naar de nieuwste visuele trends

Dus je wilt massa’s beelden op sociale media plaatsen. Maar eerst moet je weten welke afbeeldingen werken en welke niet.

Ontdek visuele trends op sociale-mediaplatforms en zoek op Google om erachter te komen.

U kunt ook uw sociale-mediastatistieken en -analyses bekijken om te zien wat de afgelopen twee maanden goed heeft gewerkt.

Dit is hoe:

Bezoek Pinterest’s meest geretourneerde pagina. Deze pagina toont je de pins waar gebruikers dol op zijn. Zoek met de meest populaire Instagram-hashtags. #love is bijvoorbeeld een van de meest populaire hashtags op Instagram, met meer dan 2 miljard berichten. Ga dus door de berichten met deze hashtag en noteer degenen met een hoge betrokkenheid. Bekijk de hashtags van uw concurrent en zoek online naar hashtags in uw branche om te zien welke het goed doen. Voer een Google-zoekopdracht uit voor populaire afbeeldingstrends. Je kunt door de beste sites bladeren voor afbeeldingstrends, zoals die in deze Canva-gids. Controleer uw statistieken op Facebook en Instagram om te zien hoe uw meest recente berichten presteren, zodat u uw volgende socialmediastrategie kunt verfijnen.

6. Organiseer wedstrijden

Een snelle en zekere manier om uw publiek te laten groeien en veel betrokkenheid te krijgen, is door sociale-mediawedstrijden te houden.

Hier zijn er drie die werken:

Like, reageer en deel om mee te doen. Gebruikers vinden je bericht leuk en delen het met vrienden om mee te doen aan je wedstrijd.
Tag een vriend. Hoe meer vrienden je publiek tagt, hoe meer tickets ze krijgen.
Door gebruikers gegenereerde inhoud. Gebruikers maken berichten op basis van een door u ingesteld onderwerp en taggen uw bedrijf om lid te worden.

Vergeet niet om altijd de wedstrijdregels te volgen die zijn vastgesteld door elk sociale mediaplatform. Aangezien elk platform andere regels heeft, moet u deze eerst controleren voordat u tijd besteedt aan het maken van uw concurrentie.

Hier zijn enkele om in gedachten te houden:

Wedstrijdregels op Instagram en Facebook

U bent verantwoordelijk voor de wettige uitvoering van uw wedstrijden (vereisten om in aanmerking te komen, officiële regels en prijsreglementen). Vraag gebruikers niet om foto’s onjuist te taggen (vraag gebruikers bijvoorbeeld niet om foto’s te taggen als ze niet worden weergegeven). Het zou helpen als je erkent dat Instagram of Facebook je wedstrijd niet sponsort.

Bekijk de volledige lijst met Instagram-wedstrijdregels hier en Facebook-regels hier.

Basisprincipes van de wedstrijd op Twitter

Moedig gebruikers niet aan om meerdere accounts aan te maken (gebruikers kunnen bijvoorbeeld meerdere accounts maken om meerdere inzendingen voor uw wedstrijd te ontvangen). Vraag gebruikers niet herhaaldelijk dezelfde tweet te plaatsen (vermijd “wie deze post het meest retweet, wint”). Blijf uit de buurt van inhoud die de veiligheid van de gebruiker in gevaar brengt, zoals inhoud met geweld, misbruik, terrorisme, haatdragend gedrag en inhoud voor volwassenen. Vermijd spam en plaats geen privégegevens van anderen.

Kijk eens deze gids voor de volledige lijst met Twitter-wedstrijdregels.

Regels voor Snapchat-wedstrijden

Gebruik geen handelsmerken en logo’s van Snapchat. Moedig geen illegaal, ongeoorloofd of spamachtig gedrag aan.

Bekijk de Snapchat-gids voor meer regels over wat je wel en niet moet doen in Snapchat-wedstrijden.

7. Tag de influencers en bloggers die je in je bericht hebt genoemd

Het gebruik van quotes van influencers op je blog is een geweldige manier om betrokkenheid te stimuleren. Maar stop daar niet.

Zorg ervoor dat je de influencers die je hebt geciteerd vermeldt door ze op sociale media te vermelden:

Tag ze op social media met een link naar jouw content. Maak een boeiende afbeelding en tag de influencer in een sociale post.

Ze zullen het zeker waarderen! Bovendien is het een geweldige manier om de aandacht van je volgers te trekken.

8. Voeg social media-knoppen toe aan uw e-mailnieuwsbrieven

Denk je dat sociale media en e-mail concurreren om marketingkanalen? denk nog eens na

Social media en e-mail werken hand in hand. Het toevoegen van knoppen voor sociale media aan e-mailnieuwsbrieven is een geweldige manier om ze samen te gebruiken.

Dit werkt omdat lezers e-mails gewoon scannen en de knoppen zich op een aantrekkelijke en aantrekkelijke manier onderscheiden van de tekst.

Dus voordat je die e-mailnieuwsbrieven verstuurt, voeg je hieronder social media-knoppen toe, zodat lezers kunnen zien wat je van plan bent op hun favoriete platforms.

9. Gebruik de juiste hashtags

Hashtags kunnen lastig zijn om goed te krijgen. Maar wanneer marketeers ze verstandig gebruiken, kunnen hashtags uw inhoud voor een veel breder publiek brengen.

Instagram-hashtags zorgen er bijvoorbeeld voor dat uw bericht op de pagina van die hashtag wordt weergegeven. Like deze posts met de hashtag #tbt.

Maar onthoud dat hashtags niet op alle sociale platforms even goed werken. Ze krijgen bijvoorbeeld massale betrokkenheid op Instagram, maar doen niet veel voor Facebook-berichten.

Volg deze gids over hoeveel hashtags je op elk sociaal platform moet gebruiken:

Twitter: één tot twee Facebook: één tot drie Instagram: vijf tot 30 Pinterest: twee tot vijf

10. Maak het wakker met verhalen en rollen

Moet je de tijd nemen om verhalen of rollen op Instagram en Facebook te plaatsen? Het korte antwoord is ja.

Langste: Rollen bieden de mogelijkheid om 67% meer interacties te genereren dan video’s.

En met de opkomst van TikTok tot meer dan 1 miljard maandelijkse actieve gebruikers, zijn mensen consequenter bezig met deze korte video’s.

Ook kunnen verhalen en rollen leuk en inspirerend zijn. Daarom is het cruciaal om de trends voor te blijven en deze interactieve mogelijkheden te benutten.

11. Voeg puzzels, quizzen en raadsels toe om contact te maken met gebruikers

Ben jij? Je raakt in paniek met 100 werkprojecten en 200 opdrachten van je nachtelijke universiteitsprofessor.

Maar in plaats van ze meteen te bashen, doe je een quiz om erachter te komen wat voor soort kaas je bent. (Ja, ik ook. Grapje. Ik heb geen 100 projecten om aan te werken.)

Feit is dat het bewijs overweldigend is. Dus wil je van die extra betrokkenheid genieten, plan dan een leuke, uitdagende en unieke quiz of raadsel en post deze op social media.

12. Ga in op nieuws uit de branche

Een manier om contact te maken met uw publiek is door te laten zien hoeveel u om dezelfde dingen geeft als zij. Het geheim is om snel te reageren op actuele gebeurtenissen die uw publiek interesseren.

Bovendien kan content op het gebied van thought leadership helpen bij SEO en het opbouwen van autoriteit voor uw merk.

Dus of het nu gaat om nieuws uit de branche waar u een mening over heeft of informatie wilt delen die u vertrouwt voor uw merk, gebruik het in uw social media-strategie.

U kunt ook bloginhoud die u heeft gemaakt over nieuws uit de branche delen en delen via sociale media, wat kan helpen om meer verkeer naar uw website te leiden.

Laatste gedachten

Zoals je kunt zien, is social media marketing een krachtig hulpmiddel om resultaten te genereren. Maar het hoeft niet overweldigend te zijn.

Met creativiteit en inspanning kunt u boeiende inhoud maken die verkeer naar uw website leidt en de naamsbekendheid vergroot.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Daxiao Productions/Shutterstock





Source link

More To Explore

Uitdagingen en kansen voor verkopers
Marketing Nieuwtjes

Uitdagingen en kansen voor verkopers

Het moederbedrijf van Google, Alphabet Inc., rapporteerde voor het vierde achtereenvolgende kwartaal een dalende winst. Het boekte de afgelopen drie maanden een omzet van $

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!