fbpx

20 bronnen voor Google Analytics 4

20 bronnen voor Google Analytics 4

Share This Post


Vergeten de installatie van Google Analytics 4 (GA4) voor uw property’s te voltooien vóór de deactivering van Universal Analytics (UA) op 1 juli?

Vandaag beginnen we met het afsluiten van Universal Analytics terwijl we u welkom heten bij Google Analytics 4. Dit zal niet van de ene op de andere dag gebeuren, dus sommige Universal Analytics-property’s kunnen gegevens blijven verwerken. Alle eigendommen zijn nu echter aan de wachtrij toegevoegd en degenen die dat niet hebben gedaan…

— Google Analytics (@googleanalytics) 1 juli 2023

Als dit het geval is, heeft Google Analytics mogelijk een nieuwe GA4-property voor u gemaakt op basis van uw UA-property-instellingen toen de afteltimer om middernacht nul bereikte.

Migreren naar GA4 is eenvoudig: 20 bronnen voor Google Analytics 4Schermafbeelding van Google Analytics, juli 2023

Als alternatief ziet u mogelijk een bericht boven aan uw Google Analytics-dashboard waarin u wordt gevraagd de GA4-configuratie te voltooien:

Migreren naar GA4 is eenvoudig: 20 bronnen voor Google Analytics 4Schermafbeelding van Google Analytics, juli 2023

In welke staat u uw Google Analytics vandaag ook aantreft, u hoeft niet in paniek te raken. We hebben je gedekt!

Google Analytics-handleidingen 4

De volgende GA4-bronnen zouden de gedwongen migratie van Universal Analytics naar Google Analytics 4 moeten vergemakkelijken.

Hoe Google Analytics correct te configureren, lezen en gebruiken 4

In dit komende webinar op 12 juli leert Drew Blumenthal, oprichter en CEO van Digital Drew SEM, u hoe u:

Configureer GA4 correct zodat u geen cruciale voordelen misloopt. Lees en begrijp de nieuwe GA4-standaardrapporten. Pas deze informatie toe om uw toekomstige strategie te verbeteren.

U krijgt ook een gedetailleerde uitleg van de nieuwe statistieken die het meest van belang zijn voor uw bedrijf.

Automatisch gemaakte Google Analytics 4-property’s

Dit artikel informeert Google Analytics-gebruikers dat ze vanwege de vervanging van UA door GA4 vóór 1 juli 2023 moeten overstappen.

In het geval dat gebruikers ervoor kiezen om niet over te stappen, biedt Google aan om gebruikers te helpen door automatisch een GA4-property te maken en de Universal Analytics-instellingen te kopiëren, tenzij de gebruiker zich afmeldt.

Het wordt echter aanbevolen om de instellingen handmatig te migreren voor een nauwkeurigere configuratie.

De pagina bevat ook gedetailleerde instructies voor het uitschakelen van instellingen voor automatisch maken en beheren als u al een GA4-property heeft gemaakt. Het benadrukt dat de geautomatiseerde eigenschappen van GA4 alleen basisfuncties zullen hebben, wat gebruikers suggereert om aanvullende functies te verkennen en te configureren op basis van hun behoeften.

Schakel over naar Google Analytics 4

Deze pagina bevat tips en tools die specifiek zijn voor GA4-migratie, zoals de GA4-configuratieassistent en migratietools voor Google Ads-doelen, gebruikers en links.

Het behandelt ook geavanceerde configuratiebehoeften, waaronder het in kaart brengen van aangepaste gebeurtenissen, het migreren van e-commercestatistieken, het importeren van gegevens, het koppelen aan BigQuery, het gebruik van User-ID voor platformonafhankelijke rapportage, het gebruik van het meetprotocol en het verwijzen naar een handleiding om de functionaliteiten van Universal aan te passen Analytics met de functies van GA4. .

7 veelvoorkomende Google Analytics 4 installatiefouten die u moet vermijden

In dit artikel worden veelvoorkomende GA4-configuratiefouten uitgelegd die ertoe kunnen leiden dat u historische gegevens kwijtraakt, de betrouwbaarheid van gegevens aantast en het bijhouden van conversies vervormt.

Door de potentiële valkuilen nu te begrijpen, kunt u ervoor zorgen dat uw website-analyse nauwkeurige gegevens vastlegt waarop u kunt vertrouwen voor bedrijfsinformatie.

Presentatie van de nieuwe generatie Analytics

Hier presenteert Google GA4 als de evolutie van Analytics. In tegenstelling tot de op sessies gebaseerde gegevens die worden gebruikt door de nu verouderde UA, richt GA4 zich op gebeurtenissen en bevat het privacyfuncties, waaronder tracking zonder cookies en gedragsmodellering.

Bovendien beschikt GA4 over voorspellende analyses zonder dat er complexe modellen nodig zijn en integreert het rechtstreeks met mediaplatforms om gerichte acties op uw website of app mogelijk te maken.

Ga aan de slag door de beste stappen te vinden om aan de slag te gaan met Google Analytics 4. Duik vervolgens in gidsen over GA4-gebeurtenissen, conversies, leadgeneratie, rapportage, e-commerce en meer.

Google Analytics Event Tracking 4: instellen

Hoewel GA4 automatisch informatie verzamelt over basisgebeurtenissen zoals klikken, downloads en paginaweergaven, kan het bijhouden van aangepaste gebeurtenissen worden aangepast om uitgebreidere gegevens te verzamelen over de activiteit van uw websitebezoekers.

In deze handleiding wordt beschreven wat u moet weten om het bijhouden van aangepaste gebeurtenissen handmatig te configureren in GA4.

Een stapsgewijze handleiding voor het maken van segmenten en doelgroepen in GA4 met voorbeelden

Het artikel bevat een stapsgewijze handleiding voor het maken van segmenten en doelgroepen in Google Analytics 4, met verbeterde mogelijkheden voor het maken van doelgroepen en de mogelijkheid om gebruikersgedrag op meerdere apparaten te analyseren.

Het legt ook de verschillen tussen segmenten en doelgroepen uit en geeft voorbeelden van gebruikers-, sessie- en gebeurtenissegmenten.

GA4: Het goede, het slechte en de alternatieven

Deze analyse onderzoekt de voor- en nadelen van het gebruik van GA4, evenals alternatieven voor Google waarmee u uw websitebezoekers kunt volgen om uw marketing- en advertentiestrategieën te onderbouwen.

Het laatste nieuws van Google Analytics

Naast de bovenstaande handleidingen bevat het volgende het laatste nieuws over Google Analytics 4-ontwikkelingen dat u kan helpen beslissen of u wilt overstappen op GA4 of op zoek bent naar alternatieven.

Blijf kalm, ga door

Overstappen naar GA4 van UA lijkt misschien moeilijk, maar het biedt tal van voordelen en verbeterde functies voor marketeers en analisten.

De meest flexibele doelgroepbouwer, gecombineerde gegevens van web- en app-weergaven en de mogelijkheid om uitgebreide gebruikersprofielen op verschillende apparaten te maken, bieden waardevolle inzichten.

Ondanks de initiële leercurve stelt het gebruik van GA4 bedrijven in staat om een ​​beter inzicht te krijgen in gebruikersgedrag, marketingstrategieën te optimaliseren en datagestuurde beslissingen te nemen voor betere langetermijnresultaten. We hopen dat deze bronnen de overgang naar de nieuwe versie van Google Analytics vergemakkelijken.

Uitgelichte afbeelding: sdx15/Shutterstock





Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!