fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Amazon-advertentietrends 2021

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Amazon als eCommerce-platform heeft een zeer krachtig intern advertentiesysteem. Je kunt stellen dat het veel krachtiger is dan welk ander digitaal advertentiesysteem dan ook, aangezien klanten op Amazon daar zijn met de bedoeling iets te kopen. Advertentiesystemen zoals advertenties op sociale media en Google-advertenties worden niet noodzakelijkerwijs gegarandeerd weergegeven aan mensen die een aankoop willen doen. Het punt is dat het gemakkelijker is om iets te verkopen aan iemand die al "hun portemonnee heeft" dan anders.

Amazon-verkopers zijn zich terdege bewust van de impact die Amazon Pay-per-click (PPC)-advertenties hebben op hun verkopen. Goede Amazon-verkopers zijn degenen die voortdurend hun best doen voor PPC en hun structuren onderhouden voor maximale efficiëntie. Amazon PPC is zeer veelzijdig en er zijn veel tools in zijn gereedschapskist. Toen verkopers werd gevraagd welk subtype advertenties hen het beste rendement oplevert, kwamen gesponsorde producten als beste uit de bus. Dit is goed nieuws, aangezien dit de basistoolkit is die beschikbaar is voor alle professionele verkopers. We kunnen ook zien dat andere tools, die beschikbaar zijn voor geregistreerde merken, ook effectief zijn gebleken, ook al zijn ze niet zo effectief als sponsoring. Omdat deze tools parallel aan de standaard gesponsorde producten kunnen worden gebruikt, is er alleen maar meer winst te behalen door ze ook te gebruiken.

Dit suggereert dat ongeacht het type product dat u verkoopt en ongeacht de niche, u een manier kunt vinden om ten minste enkele tools van het Amazon Ads-systeem in uw voordeel te gebruiken. Als u niet bekend bent met de standaard beschikbare advertentietypen, kan deze handleiding u wellicht helpen. Laten we eens kijken naar enkele trends en functies die u misschien nog niet heeft overwogen:

1. Videoadvertenties

Videoadvertenties zijn helaas alleen beschikbaar voor merken die zijn ingeschreven in het Amazon Brand Registry-programma.

Als het gaat om targeting, zijn videocampagnes op dezelfde manier beperkt als gesponsorde merkcampagnes. U kunt alleen de drie basistypen zoekwoordtargeting gebruiken: exact, op woordgroep en breed . U kunt ook geen advertentiegroepen in uw campagnes hebben. De video die je opneemt moet aan bepaalde eisen voldoen, zoals de video mag niet langer zijn dan 30 seconden en groter dan 500 MB. Dit geeft je alle ruimte om te experimenteren en je merk te vertegenwoordigen. Als het gaat om het creëren van je merkidentiteit, vind je misschien enkele interessante tips in dit Brainlabs-artikel . Houd er rekening mee dat het heel goed mogelijk is dat videoadvertenties meer kosten, omdat er minder ruimte is om ze weer te geven. Dit hangt ook af van met hoeveel andere geregistreerde merken u concurreert en hoeveel van hen video's hebben gemaakt voor reclame.

2. Meer personalisatie-opties met uw Amazon-advertenties

Amazon is constant bezig met het upgraden van het systeem en het toevoegen van nieuwe opties. Dit was meestal in het systeem van gesponsorde merken, wat logisch is, aangezien personalisatie de krachtigste manier is om een merkidentiteit te creëren. U kunt bijvoorbeeld heel lang uw merkadvertenties aanpassen met een logo en een slogan van 50 tekens. Nu is er een nieuwe toevoeging:

Hiermee kunt u een kleine banner naast uw advertentie plaatsen. Hier zijn echter wel regels en richtlijnen voor. Deze nieuwe functie bevindt zich in de bètafase, maar dergelijke functies blijven op de lange termijn behouden. Het is erg belangrijk om eventuele wijzigingen die Amazon aan hun systeem toevoegt in de gaten te houden, vooral gezien het feit dat als je een early adopter van een nieuwe functie wordt, je misschien eerder een groter deel van je niche voor jezelf kunt creëren uw concurrenten worden bedreven in het gebruik van de nieuw toegevoegde functie.

3. Amazon DSP

Amazon DSP (Demand Side Platform) is een systeem dat al een tijdje beschikbaar is, maar oorspronkelijk erg moeilijk toegankelijk was. Dit is eigenlijk een enorm breed onderwerp, maar het meest opvallende kenmerk van dit systeem is dat je buiten Amazon kunt adverteren. Amazon staat zijn geregistreerde merken nu toe om advertenties en materialen te maken die kunnen worden weergegeven op andere platforms en eigendommen van Amazon om verkeer naar uw winkel en Amazon te trekken. Als je de mogelijkheid hebt om Amazon DSP te gebruiken, moet je je best doen om jezelf voor te lichten over wat het precies is en hoe je het persoonlijk in je voordeel kunt gebruiken. Het kan een gamechanger zijn!

4. Advertenties die mogelijk duurder worden

Terwijl we de verschillende stadia van fluctuaties in bestedingspatroon tijdens de pandemie doorliepen, kwamen er enkele trends naar voren in de algemene staat van Amazon-advertenties. De gemiddelde kosten per klik (CPC) zijn aanzienlijk gestegen en lijken nog steeds te stijgen.

Er kunnen veel factoren aan deze trend worden toegeschreven, zoals het feit dat tijdens de pandemische verstoringen van de toeleveringsketen veel merken geen voorraad meer hadden en moesten compenseren met agressievere PPC-uitgaven zodra ze op voorraad waren om hun organische ranglijst te herstellen. Het feit dat er meer advertentie-opties zijn, kan ook een factor zijn, omdat we meer concurrentie hebben tussen advertentietypen. De nieuwere advertentie-opties zijn concurrerender omdat verkopers strijden om een kleiner aantal in aanmerking komende weergaveplekken. Hoe dan ook, dit is iets om op te letten en in gedachten te houden dat u mogelijk meer geld moet investeren dan normaal om uw positie en verkoopvolume zichtbaar te verhogen, in tegenstelling tot wat voorheen het geval was.

5. Mobiele reclame

Het is geen geheim dat een groot deel van de Amazon-shoppers hun boodschappen doet op hun mobiele apparaten. Als je goed hebt gelet op de opties voor het maken van campagnes in gesponsorde merkadvertenties, zijn er opties waarmee je kunt zien hoe je advertentie eruit zal zien op zowel mobiel als desktop:

U moet ervoor zorgen dat elke advertentie die u maakt of elk materiaal dat in uw advertentie is opgenomen, zowel als mobiele advertentie als als desktopadvertentie werkt. Kortom, let op de details.

Tot slot

De beste kans die je als Amazon-verkoper in 2021 hebt, is ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk in het merkregister komt. Het is nu eenvoudiger dan voorheen, omdat u niet hoeft te wachten tot uw handelsmerkproces is voltooid om een aanvraag in te dienen. Zorg ervoor dat u kennis maakt met alle verschillende mechanismen die beschikbaar zijn. De kans is groot dat u zich niet eens bewust bent van alle opties die u heeft! Je moet ook proberen je zo snel mogelijk aan te passen aan nieuwe wijzigingen of functies, omdat ze je op korte termijn een voordeel kunnen opleveren waarvan je later kunt profiteren. Tot slot, wees bereid om meer uit te geven om vooruit te komen, althans voorlopig. Succes, verkopers!

bereikt 59% van de wereldbevolking en is de derde meest bezochte website ter wereld. Als zodanig kan het zeker op een aantal manieren worden gebruikt voor merkgroei: betaalde advertenties zijn een van de meest lucratieve advertenties. Laten we eens kijken naar de 5 essentiële tips voor het optimaliseren van je Facebook-advertentiesets, voor een maximaal rendement op je investering en verbeterde conversies. 1- Installeer Facebook-pixel Allereerst moet je ervoor zorgen dat je Facebook Pixel op je website hebt geïnstalleerd. De pixel is een klein stukje code dat u aan uw website toevoegt en dat vervolgens bijhoudt hoe bezoekers omgaan met uw pagina's. Deze gegevens informeren Facebook over hun achtergrond, interesses en gedrag, en maken een betere advertentietargeting mogelijk op basis van echte gebruikersgegevens. Het configureren van Pixel is vrij eenvoudig en de gegevens die het verzamelt, zorgen ervoor dat uw advertenties altijd aan het juiste doelgroepsegment worden weergegeven, waardoor uw klikfrequenties toenemen en uw ROI verbetert. Om de beste resultaten te krijgen, moet u ervoor zorgen dat u ook optimaliseert voor gebruikers van iOS 14. Zorg ervoor dat uw domein is geverifieerd, configureer uw vooraf ingestelde instellingen opnieuw in Advertentiebeheer en selecteer één domein voor het bijhouden van conversies. Afbeeldingsbron 2- Maak doelgroeppersona's Het definiëren van je doelgroep is de tweede cruciale stap in de optimalisatie van advertentieset. U kunt vertrouwen op Facebook's eigen Lookalike Audiences of Audience Insights- functies, of u kunt ook uw eigen persona's maken op basis van gebruikersgegevens die u eerder hebt verzameld. Vertrouwen op uw eigen informatiebronnen (zoals Google Analytics en Search Console , of andere apps die u voor dit doel gebruikt) kan u die broodnodige voorsprong geven. Facebook begrijpt je publiek immers niet zo goed als jij. Begin altijd met de pijnpunten die uw merk kan oplossen. Waarom zou iemand zaken met u doen? Wat kunt u doen om hen te helpen een probleem op te lossen? Wat willen ze weten over jouw merk? Zodra je een antwoord op deze vragen hebt, begin je met het definiëren van verschillende doelgroepsegmenten op basis van demografie, interesses, gedrag, enz. Zorg ervoor dat je verschillende persona's hebt voor verschillende diensten of productcategorieën, pijnpunten en inkomensniveaus, leeftijdsgroepen en merkervaringen. Dit onderzoek zal u niet alleen helpen uw advertentie-ROI te verhogen, het is ook een geweldige manier om uw kosten per klik te verlagen. 3- A/B-test uw advertenties Bij betaalde advertenties zijn copywriting en design vaak net zo belangrijk als targeting en advertentietiming. Om ervoor te zorgen dat je advertentiesets hun best doen voor je merk, moet je ze zo vaak mogelijk A/B-testen. Ten eerste heeft Facebook mogelijk wijzigingen doorgevoerd waarvan u niet op de hoogte was, en het geeft u ook de kans om zelfs uw beste advertentiecampagnes verder te verbeteren. De advertentie-elementen die u moet A/B-testen (altijd één voor één!) omvatten: Advertentieontwerp Advertentievisuals Advertentietekst – specifiek gericht op de kop Advertentieplaatsing Oproep tot actie Biedmethode Doelgroep A/B-testen wordt eenvoudig gemaakt via Advertentiebeheer, dus u zou geen problemen moeten hebben om verschillende tests zo vaak als nodig te implementeren. Afbeeldingsbron 4- Gebruik intelligente (her)targeting Targeting en retargeting spelen een cruciale rol bij betaalde advertenties. Ten eerste wilt u glashelder zijn over het soort advertenties dat bepaalde doelgroepsegmenten willen zien. Als je bijvoorbeeld een product hebt dat specifiek in de smaak valt bij ouders, serveer het dan niet aan tieners. Blijf bij ons punt over "weet wat het pijnpunt is en los het op", zorg ervoor dat u de advertentie zo gedetailleerd mogelijk op de gebruiker afstemt. Dit kan in eerste instantie een moeilijkere cookie zijn om te kraken, maar hoe langer u uw advertenties laat lopen en hoe meer Facebook Pixel leert over uw publiek, hoe gemakkelijker het zal worden. Als het gaat om retargeting, zorg er dan voor dat u degenen die uw site al hebben bezocht, aan deze doelgroep toevoegt. U moet ook het juiste tijdsbestek kiezen: als uw producten als een impulsaankoop kunnen worden beschouwd, of als u een artikel verkoopt waarnaar vaak wordt gewinkeld, kunt u zich richten op doelgroepen van 30 dagen. Maar als klanten meer tijd nodig hebben om een beslissing te nemen, kunt u zich richten op doelgroepen van 60 dagen. Zorg er altijd voor dat doelgroepen die eerder hebben geconverteerd, een andere advertentie te zien krijgen dan potentiële klanten en leads die voor het eerst komen. Laat ze iets extra's zien, geef ze korting, doe een speciale aanbieding – ze zullen het waarderen. Afbeeldingsbron 5- Val op en wees trouw aan jezelf Ten slotte, om echt het meeste uit uw advertentie-uitgaven te halen, moet u uw uiterste best doen om u te onderscheiden van uw concurrentie. De meeste merken doen wat onderzoek naar concurrenten (via de Advertentiemanager of op een ander platform of zelfs via Google) voordat ze een advertentiecampagne uitvoeren. Ze zullen dan alleen de targetingpraktijken en advertentie-indelingen aanpassen die het beste werken in de niche. Hoewel deze praktijk volkomen legitiem is, loopt u het risico niet meer te worden dan gewoon een ander bedrijf in de menigte. Probeer in plaats daarvan een draai te geven aan de best practices. Als de meeste concurrenten afbeeldingen gebruiken, probeer dan video te maken. Als ze hun blogposts blijven promoten, maak die van jou dan informatiever en waardevoller. Door uw advertenties zo te structureren dat ze waarschijnlijk een hoge betrokkenheid genereren , ziet u meteen ook een verbeterde ROI. Laatste gedachten Uiteindelijk is de formule voor het maximaliseren van het rendement op de investering van uw Facebook-advertentiesets eenvoudig: u moet advertenties maken die aansluiten bij de behoeften en interesses van uw doelgroep en deze op het juiste moment publiceren. Met een beetje onderzoek, slimme copywriting en continu testen, kunt u uw advertenties optimaliseren voor betere conversies – en uw merk naar een hoger niveau tillen.

More To Explore