Meer dan de helft (53%) van alle Amerikaanse consumenten wendt zich tot een zoekmachine zoals Google om informatie over een product te vinden voordat ze een aankoop doen.
Ja, organisch zoeken is nog steeds het kanaal met de hoogste ROI.
Als u SEO niet opneemt in uw digitale marketingstrategie, loopt u mogelijk een enorme kans mis.
Het is 2022 en SEO is belangrijker dan ooit voor direct-to-consumer (DTC) eCommerce-merken.
Hoewel u educatieve inhoud kunt gebruiken om hooggeplaatste zoekresultaten te krijgen die uw merkautoriteit vergroten en meer gekwalificeerde klanten aan te trekken dan ooit tevoren, hebben ze de mogelijkheid om inkomsten toe te kennen aan uw inhoudsinspanningen.
Maar hoe weet je wat werkt en wat niet?
We geven je onze spiekbrief drie mogelijke fouten die je zou kunnen maken, van contentcreatie tot SEO-attributie.
Dan helpen we je leer ontdekken wat echt werkt versus wat niet, zodat u een echte ROI kunt aantonen op uw inhoudsintensieve werk.
Fout #1: Niet nadenken over de impact op de inkomsten en de uiteindelijke doelen van uw educatieve SEO-inhoud
Het runnen van een blog en het plaatsen van regelmatig content kost veel tijd.
En wanneer andere prioriteiten zich opstapelen, kan het gemakkelijk zijn om SEO en het maken van inhoud naar de onderkant van de lijst te duwen, begrijpelijkerwijs.
Marketeers zoals jij hebben voortdurend talloze campagnes lopen, en er is geen gebrek aan suggesties over wat te doen van teamleden in het hele bedrijf.
Dus waarom tijd besteden aan SEO?
Voor e-commercesites komt het allemaal neer op inkomsten.
Uw inhoud kan nieuwe ogen naar uw website brengen, mensen die al in uw trechter zitten, koesteren en uiteindelijk onderdeel worden van uw digitale strategie die een websitebrowser overtuigt om een nieuwe klant te worden.
Zoals je kunt zien, is het erg belangrijk denk na over uw SEO-inhoud en wat de uiteindelijke doelen zijn.
De oplossing: plan SEO-attributie vanaf het begin
Denk, voordat u uw digitale marketingstrategie lanceert, na over hoe u de impact van uw blog op uw bedrijfsresultaten wilt bijhouden.
Zorg ervoor dat u duidelijk kunt zien hoe op SEO gerichte inhoud lezers naar kopers leidt.
Begin met het vinden van een platform dat u de impact van al uw marketing- en organische inhoud kan laten zien, en u kan helpen begrijpen welke rol SEO precies speelt en welk deel van de trechter het beïnvloedt.
Fout 2: Inhoudsideeën kiezen zonder een solide strategie
De kans is groot dat u veel weet over wat uw potentiële klanten willen.
Het maakt niet uit wat je verkoopt, of het nu gaat om scheerapparaten, huidserums, bidets, wat dan ook, je weet dat er massa’s informatie is om te delen die het leven van je lezers echt verrijkt.
Je kunt de gewogen springtouwcultuur leven en ademen en het gevoel hebben dat je precies weet wat je lezers willen.
Maar dat betekent niet dat u het onderzoeksproces naar onderwerpen en zoekwoorden moet overslaan.
Wat u instinctief denkt dat uw lezers zal aanspreken, hoeft niet per se de juiste inhoud te zijn.
U loopt mogelijk extra hoogwaardige ideeën mis als u geen inhoud maakt op basis van een strategie.
De oplossing: begin met een idee en bevestig het met onderzoek
Eerste dingen eerst: u kunt beginnen met uw gevoel over de onderwerpen en ze vervolgens verifiëren.
Bepaal vervolgens, op basis van wat u over uw bedrijf weet, de brede categorieën inhoud die mensen zouden willen gebruiken.
Als u bijvoorbeeld een make-upbedrijf bent, kunnen instinctieve onderwerpen zijn:
Beauty Tutorials Diepe ingrediëntenduik Nieuwe schoonheidstrends
Als u eenmaal basisideeën voor uw inhoud heeft, kunt u deze gebruiken om uw ideeën te verfijnen tot specifieke zoekwoorden. U kunt dit doen met gratis methoden zoals door Google voorgestelde zoekopdrachten of andere betaalde hulpprogramma’s voor zoekwoordonderzoek.
Ga dan een stap verder. Genereer uw inhoudsideeën uit interviews met gebruikers of door te zoeken in reacties op sociale media voor veelgestelde vragen en trending onderwerpen.
Nadat u een lijst met trefwoorden hebt gemaakt, kunt u beginnen met het maken van inhoud over het onderwerp.
Ga ten slotte door met het verfijnen van deze stappen tot een strategie op basis van wat echt werkt door middel van attributie.
Met een attributieplatform dat kan bijhouden hoe verschillende categorieën blogs op uw site bijdragen aan conversies, kunt u zich concentreren op onderwerpen waarvan u weet dat ze goed presteren, en vervolgens uw zoekwoordonderzoek herhalen om de inhoud nog meer te verbeteren.
Fout 3: ijdelheidsstatistieken voorrang geven boven inkomsten
Heeft u iemand in uw team die niet overtuigd is waarom u zich op SEO zou moeten richten?
Vertel hen dat bijna de helft van de marketeers zegt dat organisch zoeken een hogere ROI heeft dan enig ander marketingkanaal.
Beter nog: laat ze zien.
SEO is veel meer dan een manier om bezoekers naar uw website te leiden.
Hoewel ijdelheidsstatistieken zoals paginaweergaven opwindend zijn, zijn er betere manieren om uw SEO-succes bij te houden.
In plaats daarvan moet u uw inspanningen koppelen aan conversies en inkomsten.
Als je niet bijhoudt hoe je SEO-strategie deze dingen beïnvloedt, mis je de impact die dit kanaal kan hebben, wat op zijn beurt van invloed is op hoeveel geld en tijd je bedrijf bereid is te besteden aan SEO-inhoud.
De oplossing: monitor en rapporteer over deze SEO KPI’s
Rapporteer niet alleen ijdelheidsstatistieken zoals paginaweergaven, conversies en conversiepercentages.
Je moet ook letten op:
Maandelijks terugkerende SEO-inkomsten. Bestellingswaarde. Tijd tot conversie voor door SEO beïnvloede paden.
Source link

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!