fbpx

3 manieren om het gouden sleutelwoord te ontgrendelen

3 manieren om het gouden sleutelwoord te ontgrendelen

Share This Post


Zoekwoordonderzoek wordt vaak beschouwd als de hoeksteen van SEO en vormt de basis voor veel SEO-strategieën. Hoe kunt u uw website tenslotte optimaliseren voor zoekmachines als u niet weet waar mensen naar zoeken en op welke pagina’s met resultaten uw site staat?

Of je nu nieuw bent met SEO of het al jaren doet, de kans is groot dat je regelmatig zoekwoorden onderzoek doet.

De vraag is dus: hoe kunt u uw proces verder verbeteren?

Waar je ook bent in je SEO-reis, we durven te wedden dat je hier een nieuwe tip zult vinden die je zal helpen je spel te verbeteren of een onnodige stap uit je workflow te verwijderen.

Hieronder volgen drie manieren om efficiëntie en effectiviteit toe te voegen aan uw zoekwoordonderzoek vandaag en enkele gouden kansen te ontdekken.

1. Ga voor kwaliteit, niet voor kwantiteit.

Begin hier:

Identificeer uw SERP-concurrenten. Analyseer de overlap van zoekwoorden. Bepaal trefwoorden op een verbazingwekkende afstand.

Het is verleidelijk om elk zoekwoord dat je ooit in een spreadsheet hebt gehad eruit te halen en ervoor te gaan. Maar als de tijd beperkt is en er snel resultaten nodig zijn, moet je slimmer te werk gaan. Gelukkig zijn er tools uitgevonden om je hierbij te helpen.

Dus wat bedoelen we met kwaliteit?

Hoewel kwaliteit afhankelijk is van uw zakelijke doelen, zult u in het algemeen zien hoe u beter zichtbaar kunt zijn in zoekresultaten in vergelijking met uw werkelijke zakelijke concurrenten, of wie momenteel op de eerste pagina staat voor uw zoekwoorden en de onderwerpen die u heeft. heb een oplossing voor Dus je kunt hier beginnen.

Begrijp wie uw echte SERP-concurrenten zijn (die onverwachte spelers die in de resultaten voor uw doelzoekwoorden verschijnen) voordat u aannames doet. Beoordeel ze op basis van het percentage zoekwoorden dat u deelt en/of overlapt. Bij Moz bieden we hiervoor een snelle en eenvoudige maatstaf: teststapelrangschikking op rivaliteitsscore.

3 manieren om het gouden sleutelwoord te ontgrendelenScreenshot van Moz.com, oktober 2022

Vergelijk vervolgens uw belangrijkste concurrenten in een tool voor het ontbreken van zoekwoorden om zoekwoorden te identificeren waar u zich op een opvallende afstand van pagina 1 bevindt.

3 manieren om het gouden sleutelwoord te ontgrendelenScreenshot van Moz.com, oktober 2022

2. Automatiseer uw groeperingsproces.

Een lijst met relevante zoekwoorden is een goed begin, maar u kunt eindigen met een lange lijst van zeer vergelijkbare zinnen die elkaar van nature overlappen. Om een ​​bruikbare SEO- en contentstrategie aan te sturen, is het belangrijk om vergelijkbare zoekwoorden te groeperen om te begrijpen hoeveel stukjes content je moet maken of verbeteren.

Identificeer uw seed-trefwoord. Filter op lettertype. Groepeer vergelijkbare zoekwoorden bij elkaar.

Het proces voor het groeperen van zoekwoorden stelt u in staat zoekwoorden te identificeren die een vergelijkbare bedoeling kunnen hebben.

Iemand die bijvoorbeeld zoekt naar ‘appeltaartrecepten’ kan dezelfde zoekintentie hebben als iemand die zoekt naar ‘appeltaart maken’. Door deze zoekwoorden te groeperen, kunt u mogelijk mogelijkheden identificeren om meerdere zoekwoorden tegelijk te targeten.

Het handmatig groeperen van zoekwoorden kan arbeidsintensief zijn, afhankelijk van het aantal zoekwoorden waarmee u werkt. Als er een tool is die het proces vereenvoudigt dat u momenteel alleen in Excel uitvoert, gebruik het dan! SEO-software bestaat immers niet voor niets. Hoe meer tijd u kunt besparen op handmatig werk, hoe meer klanten u kunt ondersteunen en hoe meer tijd u kunt besteden aan andere SEO-taken.

In plaats van uw gigantische, dubbelzinnige lijst met trefwoorden te doorzoeken om groepen van vergelijkbare trefwoorden te vormen, gebruikt u een tool voor het groeperen van trefwoorden om u te helpen de typen trefwoorden en woordgroepen te vinden die uw inhoudsteam kan bieden.

Moz Keyword Explorer maakt deze stap een fluitje van een cent met filterfunctionaliteit voor trefwoordsuggesties. Nadat u het startzoekwoord hebt ingevoerd om suggesties te retourneren, filtert u uit een lijst met typen suggesties, inclusief trefwoorden die ‘vragen’ zijn. Je kunt ze vervolgens groeperen op verschillende mate van lexicale overeenkomst en volumebereik om het echt te verbeteren.

3 manieren om het gouden sleutelwoord te ontgrendelenScreenshot van Moz.com, oktober 2022



Source link

More To Explore

Bing AI voicechat komt naar de desktop
Marketing Nieuwtjes

Bing AI voicechat komt naar de desktop

Bing heeft een update aangekondigd voor Bing AI Chat die voicechat-mogelijkheden toevoegt aan de gebruikersinterface voor zoeken op desktops. Spraakinteractie is tweerichtingsverkeer en beschikbaar in

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!