Denkt u aan de toekomst in uw benadering van zoekmarketing?
Wanneer heb je voor het laatst je contentstrategie geüpdatet?
Met het steeds veranderende algoritme van Google moeten uw SEO-tactieken zich blijven ontwikkelen.
Van zoekmachines is bekend dat ze websites belonen die consistent inhoud van hoge kwaliteit publiceren.
Voorbij zijn de dagen dat bedrijven eenvoudig op Google konden rangschikken met generieke dingen gevuld met zoekwoorden.
Nu is de sleutel tot het verkrijgen van hogere rankings het creëren van inhoud die de meeste waarde biedt aan zoekmachines.
Op 6 oktober heb ik een webinar gemodereerd met Carlos Meza, President en CEO van Crowd Content.
Meza legde uit hoe u uw inhoud kunt optimaliseren voor gebruikersintentie en relevantie door middel van een zinvolle inhoudsstructuur.
Hier een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de hele presentatie.
belangrijkste punten:
Gebruik mensgerichte inhoud. Focus op de gebruiker en hoe je hem kunt helpen. Zorg ervoor dat uw inhoud hen met afhaalrestaurants achterlaat. Onderwerpgroepen beantwoorden niet slechts één vraag, maar alle vragen die de zoeker zou kunnen hebben. Klik op Subject Matter Experts (SME’s) om uw Experience, Authority and Trustworthiness (EAT)-score te verhogen, een concurrentievoordeel te behalen en uw inhoud bij te werken.
Contentcreatie: wat is er door de jaren heen veranderd
2022 was gericht op hoogwaardige inhoud, met 6 van de 7 updates gericht op inhoud.
Crowdsourced content, oktober 2022
Tegenwoordig zijn sommige inhoudsmethoden niet langer van toepassing.
[Make sure you’re not using these old ways & see content horror stories] Direct toegang tot het webinar →
Zoekmachines worden steeds beter in het begrijpen van inhoud zoals mensen dat zouden doen; Dit nu:
Plaats context in zoekopdrachten en zinnen. Bestraft keyword stuffing. Analyseer de holistische betekenis van een zoekopdracht. Let op de betekenis/strekking van hele alinea’s. Het maakt gebruik van NLP en AI om de informatie te voorspellen die mensen willen.
[What’s NLP?] Direct toegang tot het webinar →
Wat moet u doen in het licht van deze updates?
Wat nu te doen: schrijven voor mensen
Helaas werden we na verloop van tijd te technisch in SEO en vergaten we dat de inhoud die we produceren een doel voor mensen zou moeten hebben.
Schrijven voor mensen betekent inhoud van hoge kwaliteit produceren. Hier is hoe.
Inhoud van hoge kwaliteit: 3 factoren om te overwegen
Wanneer u wilt beginnen met het schrijven van hoogwaardige inhoud, zijn er drie factoren waarmee u rekening moet houden.
Factor nr. 1: Empathische en mensgerichte inhoud
Stel jezelf de vraag: wat zou je voelen als je in de schoenen van de lezer zou staan?
Mensen reageren op verhalen, verhalen, merken en informatie, en dat geldt ook voor algoritmen van zoekmachines!
Zorg er daarom voor dat:
Begin met de intentie – het “waarom”. Focus op het “wie”. Personaliseer inhoud. Verhalen vertellen. Maak het leesbaar en gebruiksvriendelijk.
[Check out Google’s guidance] Direct toegang tot het webinar →
Door inhoud voor mensen te schrijven, blijf je in lijn met het verhaal van Google dat geweldige inhoud de beste manier is om jezelf tegen updates te beschermen.
Factor #2: Groepering van onderwerpen
Onderwerpgroepen zijn bronnen die alle vragen over een onderwerp beantwoorden.
Als je denkt aan het groeperen van onderwerpen, kun je het zien als wat je op je bord krijgt.
[Learn what we mean] Direct toegang tot het webinar →
Focus op onderwerpen, niet op trefwoorden
Dit betekent niet dat zoekwoorden niet meer werken. Het betekent alleen dat de zoekwoorden binnen de onderwerpgroep moeten vallen.
Themagroepen zijn ideaal voor:
Toekomstbestendige SEO. Schaal uw op onderwerpen gebaseerde SEO-strategie. Interne link Trek backlinks aan. Verhoogde webbetrokkenheid. Verhoogde conversie.
[Find out where to start with clusters] Direct toegang tot het webinar →
Factor 3: materiedeskundigen (MKB)
Een materiedeskundige heeft zeer gespecialiseerde kennis van een bepaalde bedrijfstak of vakgebied.
Een MKB aan boord hebben met uw content heeft voordelen; Ze kunnen:
Verbetert de EAT-score (essentieel voor YMYL-inhoud). Geef het een concurrentievoordeel. Vertrouwen op te bouwen. Maak uw inhoud uniek. Zorg voor meer organische mogelijkheden voor backlinks.
[Discover the recipe to producing great E-A-T content with an SME] Direct toegang tot het webinar →
Een opmerking over kunstmatige intelligentie (AI)
Is AI goed of slecht voor content? Het hangt ervan af hoe je het gebruikt.
AI is bijvoorbeeld een hulpmiddel om schrijvers te helpen productiever te zijn, een writer’s block te overwinnen en een overzicht te creëren.
AI zal echter niet 100% vervangen van wat een schrijver kan doen.
Het is dus het beste om voorzichtig te werk te gaan bij het gebruik van AI om inhoud te maken.
Zorg ervoor dat uw contentstrategieën up-to-date zijn door alle principes toe te passen die in het on-demand webinar worden behandeld.
U zult merken dat het gemakkelijker wordt om u aan te passen aan de snel veranderende SEO-normen en dat u uw online aanwezigheid verder kunt verbeteren.
Nieuwe SEO-strategieën: 3 stappen om de creatie van SEO-content te perfectioneren [Webinar]
Hier is de presentatie:
Doe mee met ons volgende webinar!
Aanpassen aan nuttige inhoud en kernupdates van Google
Ontdek hoe nuttige inhoud en kernupdates van Google in uw voordeel kunnen werken. Hoe kunt u uw contentstrategie aanpassen aan de laatste updates van Google? Ontdek hoe nuttige inhoud uw zoekresultaten in de zoekresultaten kan verbeteren.
Afbeeldingscredits:
Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!