fbpx

30 Contentmarketingstatistieken die u moet kennen

30 Contentmarketingstatistieken die u moet kennen

Share This Post


Inhoud blijft de meeste marketingstrategieën beheersen en er is bewijs om mijn bewering te ondersteunen.

Simpel gezegd, contentmarketing is een cruciaal aspect van elke digitale marketingstrategie, of je nu een klein lokaal bedrijf bent of een grote multinational.

Content is immers onmiskenbaar de levensader van het web en sociale media.

Moderne SEO, in alle opzichten, is in feite geoptimaliseerde contentmarketing geworden, aangezien Google bedrijven eist en beloont die content creëren die blijk geeft van expertise, autoriteit en vertrouwen ten behoeve van hun klanten.

Contentmarketing omvat het creëren en delen van waardevolle, relevante, vermakelijke en consistente inhoud in verschillende tekst-, video- en audioformaten.

Het primaire doel moet zijn om een ​​duidelijk gedefinieerd publiek aan te trekken en te behouden, met als uiteindelijk doel het stimuleren van winstgevende klantactie.

Maar met zoveel content die elke dag wordt geproduceerd en gedeeld, is het belangrijk om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en best practices op het gebied van contentmarketing.

Om je daarbij te helpen, zijn hier 25 contentmarketingstatistieken die je volgens mij moet kennen:

Gebruik van contentmarketing

Hoeveel bedrijven maken gebruik van contentmarketing en hoe willen ze slagen?

Volgens het Content Marketing Institute gebruikt 73% van de B2B-marketeers en 70% van de B2C-marketeers contentmarketing als onderdeel van hun algemene marketingstrategie.
91% van de door Semrush ondervraagde marketeers boekte succes met hun contentmarketing in 2021. Uit een door CMI uitgevoerd B2B-contentmarketingonderzoek bleek dat 40% van de B2B-marketeers een gedocumenteerde contentmarketingstrategie heeft; 33% heeft een strategie, maar deze is niet gedocumenteerd en 27% heeft geen strategie. De helft van alle marketeers zegt een deel van contentmarketing uit te besteden. Door de pandemie is het gebruik van inhoud met 207% toegenomen.

Strategie voor contentmarketing

Welke strategieën gebruiken contentmarketeers of welke zijn het meest effectief?

83% van de marketeers gelooft dat het effectiever is om minder vaak content van betere kwaliteit te maken. In een Statista-onderzoek uit 2022 onder marketeers over de hele wereld zei 62% van de respondenten dat ze het belangrijk vonden om “altijd beschikbaar” te zijn voor hun klanten, terwijl 23% dacht dat communicatie op basis van inhoud effectiever was voor gepersonaliseerde targetingdoeleinden.

Inhoudstype

Contentmarketing was vroeger synoniem met het publiceren van blogs, maar het web en de inhoud zijn geëvolueerd naar audio-, video-, interactieve en metaformaten.

Hier zijn enkele statistieken over hoe verschillende soorten inhoud populair zijn en presteren.

De top drie soorten content die marketingteams in 2022 creëerden, waren video’s, blogs en afbeeldingen. Korte artikelen/posts (83%) en video’s (61%) zijn de twee belangrijkste soorten inhoud die B2C-marketeers in de afgelopen 12 maanden hebben gebruikt. Hun gebruik van langwerpige artikelen steeg van 22% vorig jaar naar 42%. Korte video-inhoud zoals TikToks en Instagram Reels is het meest effectieve type sociale media-inhoud. 40,8% van de marketeers zei dat originele graphics (infographics, illustraties) hen hielpen hun marketingdoelen in 2020 te bereiken (Bron: Venngage) 72% van de B2C-marketeers verwachtte dat hun organisatie in 2022 zou investeren in videomarketing. (Bron: CMI) Korte inhoud (300 -900 woorden) trekt 21% minder verkeer en 75% minder backlinks aan dan artikelen van gemiddelde lengte (900–1200 woorden). een gemiddelde van 8,5 minuten voor het bekijken van statische inhoudsitems en 13 minuten voor het bekijken van interactieve inhoudsitems. (Bron: Mediafly)

Distributie van inhoud

Het is niet voldoende om content te creëren en te publiceren.

Wil een contentstrategie succesvol zijn, dan moet deze de distributie van content omvatten via de kanalen die door de doelgroep van het bedrijf worden bezocht.

Facebook was de afgelopen 12 maanden het belangrijkste distributiekanaal voor B2C-marketeers en het kanaal met de beste resultaten. (Bron: CMI) B2B-marketeers rapporteerden aan CMI dat LinkedIn het meest gebruikte en best presterende organische distributiekanaal voor sociale media was. 80% van de B2B-marketeers die betaalde distributie gebruiken, gebruiken betaalde advertenties op sociale media (Bron: CMI)

Inhoud consumptie

Zodra inhoud een publiek bereikt, is het belangrijk om te begrijpen hoe een publiek de inhoud consumeert of als gevolg daarvan actie onderneemt.

Uit een DemandGen-onderzoek uit 2021 bleek dat 62% van de B2B-aankoopbeslissers zei dat ze meer vertrouwden op praktische inhoud zoals casestudy’s en visuele inhoud zoals webinars om hun aankoopbeslissingen te begeleiden, waarbij meer nadruk werd gelegd op de betrouwbaarheid van de bron. Kopers zijn bereid niet meer dan 5 minuten te besteden aan het beoordelen van de meeste inhoudsindelingen. (Bron: DemandGen Content Preferences Survey) In een recent bericht meldt blogger Ryan Robinson dat de gemiddelde lezer 37 seconden besteedt aan het lezen van een blog. 65% van de respondenten van de DemandGen-enquête zei dat ze meer vertrouwen hechten aan peer reviews, door gebruikers gegenereerde inhoud en publicaties/analisten van derden dan aan door het bedrijf gegenereerde inhoud.

Prestaties van contentmarketing

Een van de belangrijkste redenen waarom contentmarketing een grote vlucht heeft genomen, is het meetbare, geoptimaliseerde en gekoppelde rendement op de investering.

B2C-marketeers vertelden CMI dat de drie belangrijkste doelen die contentmarketing hen helpt te bereiken, zijn het opbouwen van naamsbekendheid, het opbouwen van vertrouwen en het opleiden van hun doelgroep. Contentmarketing genereert drie keer zoveel leads als traditionele outbound marketing, maar kost 62% minder (Bron: CMI). 56% van de marketeers die profiteren van bloggen zegt dat het een effectieve tactiek is en 10% zegt dat het de hoogste ROI (return on investment) genereert. (Bron: Hubspot Blog Research) Meer dan 60% van de marketeers meet het succes van hun contentmarketingstrategie aan de hand van verkoop. (Bron: Hubspot State of Marketing Report, 2021)

Budgetten voor contentmarketing

Budgettaire veranderingen en bereidheid om te investeren in specifieke marketingstrategieën zijn goede indicatoren voor de populariteit en effectiviteit van deze strategieën op macroniveau.

De onderstaande statistieken lijken er zeker op te wijzen dat marketeers de waarde van de inhoud hebben ingekocht.

61% van de B2C-marketeers in CMI’s 2021-onderzoek zei dat hun budget voor contentmarketing voor 2022 hun budget voor 2021 zou overschrijden. 22% van de B2B-marketeers zei dat ze 50% of meer dan uw totale marketingbudget aan contentmarketing besteedden. Bovendien zag 43% hun budget voor contentmarketing groeien van 2020 tot 2021, en verwachtte 66% dat ze in 2022 weer zouden groeien. (Bron: CMI)

uitdagingen

Alle vormen van marketing omvatten uitdagingen met betrekking tot tijd, middelen, expertise en concurrentie. Het herkennen en aanpakken van deze uitdagingen met goed doordachte strategieën is de beste manier om ze te overwinnen en succes te behalen.

Topuitdagingen zijn onder meer “kwaliteitsleads aantrekken met onze inhoud” (41%), “voldoende verkeer genereren en onze inhoud promoten” (39%), “inhoud creëren die resoneert met ons publiek” (31%) en “de ROI van onze content” (30%). (Bron: Semrush’s State of Content Marketing 2022) Veranderingen in zoek-/SEO-algoritmen (64%), veranderingen in algoritmen voor sociale media (53%) en gegevensbeheer/-analyse (48%) behoren tot de top zorgen van B2C-marketeers. (Bron: CMI) 47% van de mensen zoekt downtime van apparaten met internettoegang vanwege digitale vermoeidheid (Bron: EY-enquête)

tijd om te beginnen

Zoals je duidelijk kunt zien en misschien al hebt gerealiseerd, kan contentmarketing een zeer effectieve en kosteneffectieve manier zijn om leads te genereren, naamsbekendheid op te bouwen en de verkoop te stimuleren.

Degenen die bereid zijn om te werken aan het creëren van een gedocumenteerde contentstrategie en deze uit te voeren door de productie, distributie en optimalisatie van relevante en hoogwaardige klantgerichte content, kunnen aanzienlijke zakelijke voordelen behalen.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Deemak Daksina/Shutterstock





Source link

More To Explore

Uitdagingen en kansen voor verkopers
Marketing Nieuwtjes

Uitdagingen en kansen voor verkopers

Het moederbedrijf van Google, Alphabet Inc., rapporteerde voor het vierde achtereenvolgende kwartaal een dalende winst. Het boekte de afgelopen drie maanden een omzet van $

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!