Kader 1: Krijg controle door centralisatie en consistentie in alle merk-/marktmixen te ondersteunen
Je moet controle hebben over alle niveaus:
Merk niveau: Plan om alle gemeenschappelijke kansen in verschillende markten te benadrukken om kernmerkstrategieën en prioritering te onderbouwen.
Markt niveau: is bedoeld om categoriespecifieke prestaties weer te geven en te begrijpen waar de prestaties kunnen worden gemaximaliseerd terwijl kannibalisatie bij verschillende doelgroepen wordt geminimaliseerd.
Uitgebreid centraal overzicht van merk/marktcombinaties: Coördineren om inzichten op macroniveau te demonstreren die de algehele richting van de klant helpen aansturen en budgettering en besluitvorming over prioritering ondersteunen.
Deze niveaus moeten in de rapporten worden weerspiegeld, aangezien ze van fundamenteel belang zijn voor het ontwikkelen van een algemeen operationeel SEO-kader.
“In onze installatiefase hebben we geautomatiseerde maandelijkse dashboards gemaakt met prestatiegegevens van Google Search Console en SEOmonitor, die als informatieve e-mails naar centrale klanten en lokale markten worden verzonden. SEOmonitor maakt het eenvoudig om gratis en onbeperkte API-toegang en Data Studio te integreren plug-ins voor alle kritieke gegevens in uw SEO-campagnes. Aangezien 80% van onze rapportuitvoer gebaseerd is op Data Studio, zal deze integratie vanaf het begin cruciaal zijn.
Deze rapporten omvatten trefwoordcontroles door verdedigingen en veroveringen, waarbij belangrijke veranderingen in de prestaties worden benadrukt en waar aanvullende beoordeling of optimalisatie moet worden overwogen of gemaakt.
Afbeelding van SEOmonitor, november 2022
“Jij zou ook moeten denk erover om te profiteren van automatisering zeer arbeidsintensief werk effectiever opschalen.
Voor trefwoordtargeting en -groepering hebben we volledig gebruik gemaakt van de Smart Grouping-functionaliteit van SEOmonitor, waarmee u automatisch trefwoordenlijsten kunt ordenen op basis van een verscheidenheid aan metrische en filtercombinaties. Deze slimme groepen worden constant bijgewerkt en ververst op basis van deze filters, dus jij bent altijd op de hoogte van wijzigingen en specifieke kennis“.
Kader 2: Houd SEO-campagnes flexibel om tegemoet te komen aan lokale marktnuances waar doelgroepen zich anders gedragen
Het is waar dat een gestandaardiseerde benadering van SEO u helpt om veelvoorkomende problemen en kansen op te lossen terwijl u het grootste deel van uw technische SEO-werk opschaalt.
Maar dit valt niet te ontkennen sommige markten zullen een heel ander beeld laten zien dan andere in termen van huidige zichtbaarheid, site-inhoud en naamsbekendheid.
jij hebt nodig Profiteer van deze verschillen met behulp van lokale zoekgegevens en intentiesignalen geïntegreerd in uw contentworkflow en algehele SEO-strategie.
“Dit stelt ons in staat om SEO-acties op schaal te centraliseren en tegelijkertijd de resultaten aan te passen aan lokale nuances, marktomstandigheden en beschikbare kansen”, legt Raluca uit.
Met deze aanpak kunt u een een beter begrip van de kansen die in alle markten beschikbaar zijn in relatie tot vraag en concurrentie. Hierdoor kunt u prioriteiten stellen aan markten en uw werk regionaal concentreren om ervoor te zorgen dat deze markten voldoende worden ondersteund terwijl u de wereldwijde strategie voor cumulatieve groei ontwerpt.
“Het leveren van een SEO-programma aan zoveel merken en markten binnen één enkele klant betekent werken met grote sets zoekgegevens die op de meest effectieve manier moeten worden beheerd. Dit betekent tijd besparen en ervoor zorgen dat we een gestandaardiseerde manier van werken volgen.
Het zoekwoordgroeperingssysteem van SEOmonitor is flexibel en gemakkelijk te gebruiken bij het opzetten van campagnes voor klanten met meerdere markten. Met de functie voor meerdere plaatsingen kunt u met de tool ook zoekwoorden bijhouden voor verschillende plaatsingen binnen dezelfde klantcampagne.”
Het is belangrijk om over de juiste technische infrastructuur te beschikken om dit niveau van complexiteit te ondersteunen.
Afbeelding van SEOmonitor, november 2022
Kader 3: Betere integratie van media-inspanningen voor een uniforme benadering van wereldwijd zoeken
“In de huidige omgeving waarin consumenten geen onderscheid zien tussen betaald zoeken en organisch zoeken, willen we SEO en PPC voor alle mediakanalen ontwikkelen, de ervaring uitbreiden om activiteiten en lopende campagnes te ondersteunen en extra leads en verkopen te stimuleren.” Raluca. uitstekend
Met een uniform One Search-framework kunt u het volgende evalueren:
Op welke termen u niet hoeft te bieden om organisch goed te scoren. De kans op besparingen en een groter bereik door betaald zoeken. De mogelijkheid om historisch “verspild” PPC-budget te herinvesteren in zoekwoorden met een langere staart voor meer volume, mogelijk gemaakt door Search Ads 360. Waar u het gebruikerstraject kunt verbeteren om efficiënter verkeer te genereren.
Dit is wat Raluca en haar team hebben gedaan om het meeste uit een zoekkader te halen:
“Onze eerste tests van One Search waren gebaseerd op het pauzeren van PPC-uitgaven voor zoekwoorden met consistente zichtbaarheid op positie 1 en minimale of geen PPC-concurrentie.
De resultaten zijn fenomenaal: het is ons gelukt zorgen voor een tweevoudige verbetering van de CTR met een minimale toename van de CPC. Deze uniforme zoekbenadering stelt ons in staat om de resultaten verder te maximaliseren met een betere hulpbronnenefficiëntie. Bovendien kunnen we concurrerender zijn op het gebied van betaald zoeken en SEO, meer bezoeken en conversies op alle sites genereren en de waarde aantonen van een geïntegreerde zoekbenadering wanneer beide kanalen door hetzelfde bureau worden beheerd
Raamwerk 4: Laat alle doelmarkten groeien en benchmarken naar een gemeenschappelijk doel door roadmaps voor zoekrijpheid te ontwikkelen
Cross-Market Search Maturity Roadmaps stellen u in staat om het volgende te beoordelen:
Hoe de prestaties verschillen van de ene doelmarkt tot de andere. Het huidige volwassenheidsniveau van elke markt als het gaat om kritieke aspecten van SEO-prestaties, zoals inhoud, technisch, rapportage, betalingsintegratie en automatisering.
Dit is waar een betrouwbare zichtbaarheidsstatistiek u helpt een realistische benchmark te creëren en online “onroerend goed” in alle markten te evalueren:
“De zichtbaarheidsstatistiek van SEOmonitor heeft ons geholpen een solide meetkader op te zetten, dat onze roadmaps voor volwassenheid heeft geïnformeerd. De zichtbaarheidsstatistiek is bijzonder nuttig inzicht krijgen in de huidige organische zichtbaarheid van de website van de klant voor alle merken en markten zodat u het kunt vergelijken met uw doelen en KPI’s die zijn ingesteld op zowel mobiel als desktop. Dit stelt ons op zijn beurt in staat om een diepgaand inzicht te ontwikkelen in de kansen die in elke markt beschikbaar zijn. Met deze diepgaande analyse kunnen we prioriteiten stellen aan markten en ons regionaal richten met de juiste hoeveelheid inspanning en middelen.”
Afbeelding van SEOmonitor, november 2022
Implementeer eenvoudig deze 4 wereldwijde SEO-frameworks met SEOmonitor
Bij het beheer van SEO voor klanten met meerdere merken en markten, is het van cruciaal belang om effectieve kaders te ontwerpen die zowel uw strategische kennis als de beschikbare technologische infrastructuur benutten:
U heeft volledige zichtbaarheid nodig, zowel op marktniveau als tussen markten (macroniveau). U moet een grondige kennis hebben van elke markt, elk publiek en hoe SEO-inspanningen er in het algemeen uitzien. U moet profiteren van SEO-tools en automatisering, en maximale impact creëren terwijl u efficiënt met middelen omgaat. U moet op alle niveaus gestandaardiseerde benchmarks, processen en werkwijzen hebben om de verschillen onder controle te houden.
Zoals Tudose en zijn Performics-team hebben aangetoond, moet je vanaf het begin duidelijke doelen en kaders ontwerpen en tegelijkertijd flexibel genoeg zijn om variaties op te vangen.
Er kan veel misgaan, van kannibalisatieproblemen tot vijandige gebruikerspatronen, dus je moet te allen tijde de touwtjes in handen hebben.
We hebben SEOmonitor zo ontworpen dat u SEO-campagnes op grote schaal kunt beheren terwijl u beschikt over verse gegevens standaard dagelijkse rankings voor mobiel en desktop. Wij vinden het belangrijk om het juiste niveau van gegevensgranulatie te hebben, zodat u sneller beslissingen kunt nemen.
Daarnaast bent u met SEOmonitor eigenaar van alle data van uw campagne. Daarom krijg je het onbeperkte API-toegang, export en integraties met Google Spreadsheets en Data Studio.
We weten dat het even belangrijk is om alle wijzigingen bij te houden, vooral bij grote datasets, en dat klanten aantrekkelijke maandelijkse rapporten met specifieke tracking-KPI’s willen.
Doe mee met ons en honderden digitale marketingbureaus in onze zoektocht naar meer transparantie en verantwoordelijkheid in de SEO-industrie. En schaal efficiënt.

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!