fbpx

4 SEO-experts delen belangrijke acties om de klanttevredenheid te verhogen

4 SEO-experts delen belangrijke acties om de klanttevredenheid te verhogen

Share This Post


Daarom moet u, zoals Sandford adviseert, zowel de kansen als de valkuilen proactief communiceren.

Volgens hem moet je:

Meld het probleem op tijd.
Als u een potentieel probleem ruim voordat het zich voordoet signaleert, laat u zien dat u bij de les bent. Als je op een bepaald moment een probleem ziet, laat dat zien dat je nadenkt over een langetermijnstrategie en dat je geïnvesteerd bent in het succes van je klant.

Probeer geen dingen te verbergen.
Eerlijk zijn is waardevol en de meeste klanten zullen het waarderen. U hoeft een mogelijke vertraging niet als een ramp te beschouwen. Zie het eerder als een belangrijk inzicht dat uw klant kan helpen weloverwogen beslissingen te nemen.

Maak een back-up van alle communicatie met gegevens.
Wanneer u communiceert wat op ‘slecht nieuws’ lijkt, onderbouw dit dan met rigoureuze gegevens om de basis van uw analyse aan te tonen. Of het nu gaat om concurrentieanalyse, zoekwoordgegevens of bredere marktgegevens, deze aanvullende informatie zal klanten veel toegevoegde waarde bieden.

Ga holistisch te werk – begrijp alle kritische invloeden op uw SEO-prestaties

Zoals Reilly ook aangeeft, vinden SEO-prestaties niet plaats in een silo; dit vertalen naar uw stakeholders staat centraal:

SEO kan vaak worden behandeld als een afzonderlijk kanaal van iets anders, maar in werkelijkheid heeft het interactie met zoveel onderdelen van een bedrijf. Als we erachter komen wat onze klanten doet werken (of worstelen), kan dat veranderen waar we onze inspanningen in investeren.

Aaron Dicks, Chief Performance Officer van Impression, voegt toe aan het belang van differentiatie, vooral als het gaat om zakelijke klanten:

Op zakelijk niveau is er waarschijnlijk een overvloed aan mogelijkheden die agentschappen bieden, en ze zullen allemaal grondig zijn in hun controle. Dan wordt het moeilijker om je te onderscheiden van de massa.

Toekomstgericht denken en efficiëntietechnieken (bijv. AI-integratie) zijn een geweldige manier om differentiatie toe te voegen.

Dit is waar prognosetools ook een verschil kunnen maken.

Actie 2: Markeer SEO-mogelijkheden met SEO-voorspelling

SEO-prognoses kunnen helpen unieke kansen te ontdekken en u helpen evoluerende trends te beoordelen voordat uw concurrenten dat doen.

Lees meer over marktveranderingen in realtime: beoordeel veranderende trends

Een manier om echte marktveranderingen en onderliggende kansen te ontdekken, is door het zoeklandschap te beoordelen, inclusief trends op jaarbasis, om het groeipotentieel in te schatten.

Reilly stelt:

Voorspellen kan moeilijk zijn als het gaat om SEO, maar het is ook cruciaal om ervoor te zorgen dat u werkt aan een doel dat een rendement op uw investering kan opleveren.

We analyseren het totale zoekvolume van de markt waarop onze klanten zich richten, het aandeel dat ze momenteel ontvangen, en bekijken vervolgens welke verbeteringen nodig zijn om X-verkeer en Y-verkopen te verhogen.

Dit helpt echt om de kans tot leven te brengen en doet [SEO] tastbaarder als investering.

Vul dit aan met een prognosetool die rekening houdt met alle belangrijke variabelen die van invloed zijn op uw SEO-doelen, en u creëert een sterke businesscase waarmee u zich onderscheidt.

Omdat, zoals James Euinton, accountdirecteur van The SEO Works, opmerkt, macro-economische factoren “zoals het weer zijn, we hebben er weinig of geen controle over, maar we zullen er onvermijdelijk mee te maken krijgen in het bedrijfsleven. Al betekent dat niet dat we er niet klaar voor moeten zijn.”

Euinton stelt:

Zoekvolumes zijn nooit in steen gebeiteld en zullen vaak veranderen afhankelijk van een groot aantal factoren buiten onze controle.

In plaats daarvan moeten we de factoren aantonen waarop we invloed hebben in ons werk en onze schattingen geven van hoe ze de site rechtstreeks kunnen beïnvloeden.

Het gebruik van de datasets die beschikbaar zijn in SEO, zoals die beschikbaar zijn in het prestatiegedeelte van Search Console en Google Trends, kan een goede manier zijn om opkomende zoekwoorden te begrijpen om er op in te spelen. We kunnen deze datasets ook gebruiken om schattingen te maken over hoe het zoekvolume in de toekomst zal worden beïnvloed en om te voorspellen wat het domino-effect zal zijn op het verkeer en de factoren die daaruit voortvloeien.

Daarom is het van cruciaal belang om rekening te houden met seizoensinvloeden en jaar-op-jaar zoektrends bij het voorspellen of resourcing van SEO – u zult verborgen kansen vinden die uw concurrenten waarschijnlijk zullen missen.

4 SEO-experts delen belangrijke acties om de klanttevredenheid te verhogenAfbeelding van SEOmonitor, oktober 2022

Aan het einde legt Euinton het beter uit:

Reagerend zijn en het vermogen hebben om snel nieuwe kansen te identificeren en te grijpen, kan echt helpen om de storm van een onzeker zakelijk landschap te doorstaan.

Afstemmen: wijs SEO toe aan algemene bedrijfsdoelen

Om SEO ROI aan te tonen en de cashflow onder controle te houden, moet u laten zien hoe uw voorgestelde campagne aansluit bij de algemene bedrijfsdoelen.

Dit is wat Euinton adviseert:

Om een ​​consistente cashflow te hebben, heb je klanten nodig, en om ze te krijgen, heb je waarschijnlijk een vorm van marketing nodig.

De kosten van marketingdiensten zijn meestal het eerste dat in moeilijke tijden als verminderd wordt beschouwd. Maar het verlagen van marketingbudgetten kan later nadelig zijn voor de cashflow, waardoor er minder geld overblijft voor de belangrijkste bedrijfskosten van het bedrijf.

Het voordeel van SEO en vergelijkbare digitale marketingkanalen is dat je een schat aan gegevens hebt om de effectiviteit van je werk aan te tonen en te bewijzen.

Het is belangrijk dat we dit in gedachten houden door klanten de waarde te laten zien die we aan de site bieden op een manier die ze kunnen begrijpen en doorgeven.

Het handhaven van een goed en consistent niveau van rapportage en communicatie zorgt ervoor dat de klant de rol die SEO speelt volledig begrijpt, niet alleen in termen van onze KPI’s zoals verkeer en conversies, maar ook waar ze passen in de algemene doelen van het bedrijf.

Het gaat ook om het herhalen van de langetermijnwinst van SEO. Als professional heb je de kennis en verantwoordelijkheid om uit te leggen waarom het zinvol is om te blijven investeren in SEO.

Of, zoals Reilly uitlegt:

Acceptatie van de langetermijnvoordelen die SEO kan opleveren, is een integraal onderdeel. Wanneer ze met tegenslag worden geconfronteerd, hebben bedrijven die hun website kunnen blijven verbeteren en zichzelf effectief op de markt kunnen brengen, de neiging om de vruchten te plukken wanneer ze aan de andere kant uitkomen. Hoewel we, net als tijdens het hoogtepunt van de COVID-19-pandemie, ook bereid zijn om wat betalingsflexibiliteit te bieden.

Een voorspellingsoefening kan ook nuttig zijn om dit te bereiken.

Zodra u uitlegt hoe het bereiken van uw gewenste rangschikkingsdoelen extra sessies, conversies en inkomsten zal genereren, worden de voordelen op middellange en lange termijn zichtbaar vanuit een zakelijk perspectief.

Door kosten en resultaten te vergelijken met de equivalente Google Ads-uitgaven, krijgt u een externe benchmark die uw zaak aantrekkelijker maakt.

4 SEO-experts delen belangrijke acties om de klanttevredenheid te verhogenAfbeelding van SEOmonitor, oktober 2022

Bonustip: laat altijd zien hoe je de naald beweegt

Dit inzicht komt van The SEO Works, waardoor je nog meer reden hebt om proactief te zijn in je communicatie met klanten en de echte impact van je werk uit te leggen:

Focussen op de taken die de naald doen bewegen en prioriteren is de sleutel in tijden van onzekerheid.

Er zijn zoveel SEO-verbeteringen die u aan een website kunt aanbrengen dat het moeilijk is om de taken te isoleren die echt een impact zullen hebben op het verkrijgen van rankings, verkeer en conversies. Voeg daarbij de complexiteit van verschillende soorten websites (zoals e-commerce, brochures, apps met één pagina), CMS-platforms en zakelijke gebieden, en het wordt nog onduidelijker.

Wanneer we een site auditeren of taken voorbereiden voor het volgende kwartaal, prioriteit geven aan impactvol werk moet de hoeksteen zijn.

Naast het grondig beoordelen van de site om een ​​volledig beeld te krijgen van waar een site zich bevindt, is het belangrijk om de balans op te maken van de problemen die aan de orde zijn en te overwegen wat de resourcekosten zullen zijn voor zowel ons als de klant bij het adviseren wat te adresseren.

SEO-projecten worden altijd uitgevoerd binnen de grenzen van een budget en het is essentieel om hieraan te kunnen voldoen door zo efficiënt mogelijk te werken en prioriteit te geven aan de juiste taken.

Het heeft bijvoorbeeld geen zin om meerdere ontwikkelaarstickets en campagne-uren te besteden aan het verbeteren van uw Core Web Vitals-score met een paar punten als Google uw inhoud in de eerste plaats niet kan crawlen en evalueren.

Naast de eigenlijke taken, kan het observeren van onze workflow en het gebruik van tools om repetitief handmatig werk te minimaliseren, zoals het gebruik van scripts om automatisch omleidingen en statuscodes te testen, zeer gunstig zijn voor de efficiëntie van projecten.

In een paar woorden

Elk gesprek met belanghebbenden en klanten is een kans om proactief te zijn en om te gaan met alle onzekerheden rond digitale marketingbudgetten, SEO en bedrijfsdoelen.

Transparant zijn, potentiële problemen en kanttekeningen delen naarmate de markttrends veranderen, en het consequent verbinden van uw SEO-werk met zakelijke KPI’s zijn cruciaal voor het behoud van de winst.

Zoals je hebt gezien van de beste digitale marketingbureaus en hun advies, wordt het een winnende strategie om te laten zien dat je een zakenpartner bent en dat je geeft om de langetermijnervaring.

Daarom hebben we bij SEOmonitor een prognoseoplossing ontwikkeld die volledig is geïntegreerd met onze dagelijkse rangschikkingsgegevens, zoekgegevens (zoekvolumes, seizoensinvloeden en jaar-op-jaar trends) en een transparant algoritme heeft, zodat u weet wat uw bedrijf van case is betrouwbaar en je kunt het uitleggen, vooral als alles onzeker lijkt.

Sluit u bij ons aan als u vertrouwen wilt opbouwen en de commerciële waarde van uw SEO-werk wilt aantonen.



Source link

More To Explore

Uitdagingen en kansen voor verkopers
Marketing Nieuwtjes

Uitdagingen en kansen voor verkopers

Het moederbedrijf van Google, Alphabet Inc., rapporteerde voor het vierde achtereenvolgende kwartaal een dalende winst. Het boekte de afgelopen drie maanden een omzet van $

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!