fbpx

4 vragen om te stellen wanneer uw inhoud niet wereldwijd wordt geconverteerd

4 vragen om te stellen wanneer uw inhoud niet wereldwijd wordt geconverteerd

Share This Post


We zijn ons allemaal bewust van het belang van website-inhoud.

Een Forbes-artikel uit 2021 beveelt marketeers aan om 25% tot 30% van hun budget toe te wijzen aan contentmarketing.

Hoewel dit aantal voor verschillende industrieën of landen kan veranderen, is het een groot deel van het totale budget.

U kunt ook de mate van belangstelling voor het maken van inhoud en inhoudsmarketing meten aan de hand van het aantal artikelen, advertenties en berichten met betrekking tot het maken van inhoud en marketingdiensten die u online ziet.

Het klinkt allemaal geweldig, maar ik heb gehoord dat sommige bedrijven overwegen hun budgettoewijzingen voor 2023 te verlagen vanwege minder dan verwachte prestaties.

Ik zou graag willen onderzoeken waarom inhoud mogelijk niet werkt en waarom dit in sommige landen wel kan gebeuren, maar niet in andere.

Wat is kwaliteitsinhoud?

Alle website-eigenaren zijn van mening dat ze inhoud van goede kwaliteit op hun sites hebben.

Maar als u een kwart van uw marketingbudget toewijst, kan het maar beter geweldig zijn.

Op Google Search Central schreven Google-medewerkers:

“Het is de missie van Google om alle informatie ter wereld te ordenen, we willen Google-gebruikers leiden naar inhoud van de hoogste kwaliteit, een principe dat wordt geïllustreerd in onze richtlijnen voor kwaliteitsrangschikking.

Professionele uitgevers bieden het leeuwendeel van de kwaliteitsinhoud die gebruikers ten goede komt, en we willen hun succes aanmoedigen.”

Wanneer SEO-professionals ‘kwaliteitsinhoud’ horen, denken ze aan ‘EAT’ en richten ze zich daar primair op. Maar John Mueller van Google heeft een definitie van inhoudskwaliteit gedeeld die EAT omvat en zelfs verder gaat dan dit ene concept.

Hoe populairder een inhoudsonderwerp is, des te meer inhoud over datzelfde onderwerp op internet bestaat.

Als u denkt dat u hoogwaardige inhoud heeft die is geschreven door een professional uit de branche, maar de prestaties niet aan uw verwachtingen voldoen, moet u mogelijk uw benadering en strategie voor het maken van inhoud opnieuw bekijken.

Waarom vindt niemand mijn inhoud?

Als het gaat om zoekmachineoptimalisatie (SEO), moet u goede inhoud vinden door goed te ranken in de zoekresultaten.

Als uw inhoud geen organisch verkeer genereert, is deze mogelijk gewoon niet zichtbaar in de zoekresultaten; scoort niet hoog voor relevante zoekopdrachten.

Uw inhoud is mogelijk te algemeen in termen van de informatie die deze bevat.

Je zou kunnen denken dat het goede inhoud is, maar als er 10 andere pagina’s zijn met meer inhoud of andere informatie, staat je pagina misschien niet in de top 10. Misschien denkt Google dat mensen op zoek zijn naar specifieke soorten informatie wanneer ze bepaalde zoekopdrachten gebruiken, wat afwijkt van wat u aanbiedt.

Als uw inhoud anders is dan wat Google bovenaan de zoekresultaten laat zien, neemt de kans af dat uw pagina zichtbaar is in de zoekresultaten.

Heb je gecontroleerd wat er in de zoekresultaten wordt weergegeven om te zien of het onderwerp van je inhoud goed bij je past?

Toen ik bijvoorbeeld naar “houten lepel” zocht, stonden de zoekresultaten vol met winkelsites en afbeeldingen. Toen ik zocht naar “tegels”, vond ik de definitie van tegels, handleidingen en video’s in de zoekresultaten.

Zoekresultaten voor “keramisch materiaal” omvatten pagina’s met definities en algemene “wat is” inhoud.

Als je glanzende artikel niet de juiste elementen bevat of niet in de context van de zoeker past, wordt je misschien nooit gezien.

Zoekresultaten variëren

Houd er rekening mee dat profielen met zoekresultaten van land tot land kunnen verschillen.

Als uw inhoud goed werkt in het ene land, maar niet in het andere, kan dit de reden zijn. En daarom is het belangrijk om de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s) te bekijken voor verschillende zoekopdrachten in elke doelmarkt.

In het onderstaande voorbeeld voor een specifiek model van Dewalt-tool, verschijnen verschillende vermeldingen voor het merk in zoekresultaten in Australië, wat mogelijk verkeer en verkoop stimuleert.

Resultaten in AustraliëScreenshot van de zoektocht naar [dewalt multitool dcs355]Google, oktober 2022Dezelfde zoekopdracht in het VK levert een heel andere reeks zoekresultaten op.

Het advertentieblok wordt gevolgd door een reeks video’s waarin de tool wordt beoordeeld, gevolgd door Mensen vragen ook. De merkpagina voor dit product staat ruim onder de vouw.

In dit geval kunnen rapporten erop wijzen dat de productinhoud van het VK niet goed werkt.

Vooral in het VK wil het merk misschien video’s maken en ervoor zorgen dat ze de vragen beantwoorden die mensen hebben over hun producten.

Britse resultatenScreenshot van de zoektocht naar [dewalt multitool dcs355]Google, oktober 2022

Trouwens, goede inhoud scoort op zichzelf niet goed.

Google en alle grote zoekmachines gebruiken naast tekst ook verschillende rankingfactoren. De algehele gezondheid van de site, inclusief paginasnelheid en gebruikerservaring, en andere inhoud zoals afbeeldingen en video’s zijn van invloed op de algehele prestaties.

Ook kan de laadsnelheid van pagina’s van land tot land behoorlijk verschillen.

Zorg ervoor dat de gebruikerservaring van uw site in alle doellanden goed is en dat deze snel laadt, zodat u een waardevolle gebruikerservaring krijgt.

Wie is het publiek?

Aangezien u inhoud maakt in de hoop meer verkeer, conversies en inkomsten naar uw site te genereren, is het essentieel om rekening te houden met uw doelgroep. Als uw inhoud niet resoneert met uw publiek, wordt deze niet geconverteerd, zelfs niet als deze bovenaan de zoekresultaten staat.

Ik zie vaak website-eigenaren die zoekwoorden met een hoog zoekvolume willen targeten of ze besluiten bepaalde inhoud toe te voegen die overeenkomt met wat hun concurrenten op hun websites hebben.

Tenzij je gewoon verkeer van niemand wilt, is dit misschien niet de juiste aanpak voor het maken van content.

Wat betreft de kwaliteit van de inhoud, deze moet zeer relevant zijn voor zowel uw bedrijf als uw doelgroep.

Overweeg de verschillende markten

Bepaalde inhoud op uw site die in het ene land slecht presteert in vergelijking met andere landen, kan te wijten zijn aan verschillende doelgroepinteresses tussen markten.

Onderzoek lokale interesses in een bepaalde markt, bewerk uw lokale pagina of voeg aanvullende informatie toe aan uw belangrijkste inhoud die contact maakt met een lokaal publiek.

Elke markt is anders en sommige consumenten hebben meer specificaties en informatie nodig voordat ze klaar zijn om te kopen.

Wat is het doel (conversie) van de inhoud?

Wanneer u 25-30% van uw marketingbudget toewijst, moet de inhoud converteren en voldoen aan uw zakelijke doelen, anders kan uw inhoudsbudget volgend jaar worden verlaagd.

De grote vraag bij slecht presterende content is of deze daadwerkelijk is ontworpen om de verwachte conversies te genereren.

Afhankelijk van de bedrijven en websites veranderen de verschillende conversiestatistieken.

Verkoop is meestal het belangrijkste doel van een e-commercesite, terwijl het doel van de website van een non-profitorganisatie meestal is om het algemene bewustzijn te vergroten, wat leidt tot een toename van lidmaatschap of donaties.

Als u een website voor een doe-het-zelfwinkel heeft, wilt u dat uw pagina met vloergereedschappen wordt weergegeven in de zoekresultaten voor “vloerschrapers”. Als u een kunstwebsite heeft, wilt u dat de pagina “Vloerschrapers” van Gustave Caillebotte in de zoekresultaten wordt weergegeven.

De inhoud van deze sites mag helemaal niet hetzelfde zijn.

Wereldwijde mentaliteit, wereldwijde doelen

Om zakelijke redenen kan uw bedrijf voor sommige doellanden andere doelen hebben. Als dit het geval is, moet u bij het maken van inhoud rekening houden met verschillende conversiepunten en -stromen.

conclusie

Terwijl u zich voorbereidt op 2023, raad ik u ten zeerste aan uw inhoud voor elke markt te evalueren door de globale lens die ik hierboven heb beschreven.

Aangezien de budgetten krapper worden en elke dollar telt, is het van cruciaal belang ervoor te zorgen dat bestaande en nieuwe inhoud lezers aanspreekt, maar het moet ook verbinding maken met Google.

Het elimineren van dubbelzinnigheid en het presenteren van context binnen uw inhoud is van cruciaal belang voor toekomstig succes, zoals bij het voorbeeld van de vloerschraper.

Als u alleen vakkundig geschreven tekst verzendt, loopt u mogelijk belangrijke kansen mis waarvoor video’s, foto’s of iets eenvoudigs als het beantwoorden van de vraag van het publiek nodig zijn.

Google verandert het ecosysteem van zoekresultaten radicaal om beter contact te maken met de zoeker door inhoudsopties te presenteren die overeenkomen met de bedoeling van de zoekopdracht, gepresenteerd door websites die snel laden en een geweldige gebruikerservaring bieden.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: ESB Professional/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!