fbpx

5 handige manieren om de ROI van uw SEO-strategie te verbeteren

5 handige manieren om de ROI van uw SEO-strategie te verbeteren

Share This Post


De algoritmen en regels van zoekmachines veranderen voortdurend – hoe kunt u met uw SEO-strategie uw concurrenten voor blijven?

Hoe kun je organische zoekresultaten verhogen en de ROI verhogen in 2023?

Het is van vitaal belang om de basisprincipes van SEO voorop te stellen in uw strategie en tegelijkertijd prioriteit te geven aan uw SEO-inspanningen voor het meest lonende resultaat.

In e-commerce? Prioritering is nog belangrijker.

Op 5 april heb ik een webinar gemodereerd met Jon Earnshaw, Chief Product Evangelist en mede-oprichter van Pi Datametrics, en Sophie Moule, Head of Product and Marketing.

Earnshaw en Moule lieten zien hoe u de ROI van uw SEO-strategie effectief kunt maximaliseren door kansen te targeten en prioriteit te geven.

Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de volledige presentatie.

Hoe blijf je op de hoogte van alle recente updates en steeds veranderende regels?

Begin met een solide SEO-basis en volg deze vijf strategieën.

1. Identificeer seizoensgebonden zoektrends op zoekwoorden

Door aandacht te besteden aan terugkerende zoektrends en significante pieken te ontdekken, kunt u ervoor zorgen dat uw inhoud op het juiste moment gereed en geoptimaliseerd is.

5 bruikbare manieren om de ROI van uw SEO-strategie drastisch te verbeterenAfbeelding gemaakt door Pi Datamatrices, april 2023

Hoe seizoensgebonden zoektrends op zoekwoorden te identificeren

Hier zijn vijf manieren om ervoor te zorgen dat uw SEO-strategie de populaire zoekopdrachten voor blijft:

Categoriseer uw zoektermen om ze af te stemmen op de categorieën en subcategorieën van uw website. Bewaak coöp-zoekvolumegegevens in de loop van de tijd (we raden 3 jaar aan gegevens aan). Identificeer en noteer pieken en dalen. Plan uw inhoud om ruim voor de piek te lanceren. Deel deze gegevens met andere teams in het bedrijf, zoals product- en merchandising.

[Get the tutorial] Direct toegang tot het webinar →

2. Zoek en profiteer van het laaghangend fruit

Om prioriteit te geven aan laaghangend fruit, richt u zich op mogelijkheden met een hoge ROI en weinig inspanning:

Kijk naar de collectieve rangschikking van termen binnen een categorie. Identificeer waar u inkomsten genereert en de kansen en benchmarks voor uw branche/concurrenten. Zoek naar inhoud die op pagina 2 en 3 staat en onderzoek hoe u die inhoud kunt aanpassen om in de conversiezones te komen. Communiceer aan het bedrijf hoeveel de wijzigingen waard zullen zijn in termen van inkomen.

[Get examples of this low-hanging fruit] Direct toegang tot het webinar →

3. Maximaliseer kansen in de hele SERP

Voordat u zich afvraagt ​​hoe u op de eerste pagina komt of waarom uw positie is gedaald, onderzoekt u de SERP’s en bepaalt u of u erbij hoort.

Het probleem kan een mismatch zijn tussen het bestaande landschap en uw specifieke aanbod. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen en andere mogelijkheden te verkennen.

De SERP biedt zowel antwoorden als kansen.

Bekijk uw prestaties voor voorwaarden. Vergelijk uw prestaties met concurrenten in verfijnde deur-SERP’s. Zoek naar kansen die verder gaan dan SERP Zero. Optimaliseer uw afbeeldingen. Bezit de Answer Box en vul deze aan met een klassieke link.

[Discover what SERP Zero is and explore a remarkable example of a business dominating an entire page landscape] Direct toegang tot het webinar →

4. Optimaliseer uw inhoud voor informatieve zoekopdrachten

Met de opkomst van AI neemt het zoeken naar gesprekken toe, wat leidt tot het zoeken naar informatie.

Het onderzoekslandschap is voortdurend in beweging. Door deze veranderingen te observeren, kunt u verschuivingen in intentie onderscheiden, opkomende prioriteiten identificeren en dalende trends herkennen.

5 bruikbare manieren om de ROI van uw SEO-strategie drastisch te verbeterenAfbeelding gemaakt door Pi Datamatrices, april 2023

Het is cruciaal om uw inhoud te optimaliseren om de responskaart te bezitten en kwaliteitssignalen te verzenden.

Onderzoek toont aan dat het leiden van gebruikers naar informatieve inhoud, vooral wanneer ze hun vragen beantwoorden via functies zoals ‘Mensen vragen het ook’, leidt tot hogere conversieratio’s, een toename van de gemiddelde bestelwaarde en meer terugkerende bezoeken.

Deze aanpak ondersteunt uw zakelijke doelen door gebruikers te helpen antwoorden te vinden en vertrouwen op te bouwen.

[See informational content in action] Direct toegang tot het webinar →

5. Vind en verhoog uw deel van de waarde

Een effectieve manier om de impact van uw SEO-inspanningen te communiceren, is via de statistiek “waardeaandeel”.

5 bruikbare manieren om de ROI van uw SEO-strategie drastisch te verbeterenAfbeelding gemaakt door Pi Datamatrices, april 2023

Om het waardeaandeel te bepalen, gebruikt u tools om de zichtbaarheid van meerdere websites op duizenden relevante zoekwoorden te analyseren.

Overleg vervolgens deze zichtbaarheidsscores met bedrijfswaarde die is afgeleid van statistieken zoals conversieratio’s, gemiddelde bestelwaarde en CPC-percentages.

Beoordeel de zichtbaarheid van uw bedrijf in het zoeklandschap, niet alleen als geheel, maar per categorie en subcategorie. Met deze analyse kunt u gebieden identificeren waar u beter of slechter presteert in vergelijking met uw concurrenten.

[Slides] 5 bruikbare manieren om de ROI van uw SEO-strategie drastisch te verbeteren

Hier is de presentatie:

Doe mee met ons volgende webinar!

3 eenvoudige Google Ads-tweaks die de verkoop onmiddellijk verhogen

Doe met ons mee terwijl we ingaan op enkele winstgevende Google Ads-strategieën die op elk type bedrijf kunnen worden toegepast.



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!