fbpx

5 manieren om de ROI van uw SEO-strategie drastisch te verbeteren

5 manieren om de ROI van uw SEO-strategie drastisch te verbeteren

Share This Post



5 manieren om de ROI van uw SEO-strategie drastisch te verbeterenScreenshot van Pi-Datametrics.com, januari 2023.

In de bovenstaande grafiek kunt u zien dat er een “doel”-zone is geïdentificeerd binnen de geschatte omzetkans van Pi Datametrics Market Intelligence.

Inhoud voor deze sleuteltermen scoort goed genoeg, maar bevindt zich momenteel niet op de posities die de meeste klikken (en uiteindelijk inkomsten) opleveren.

Zodra u dit laaghangend fruit heeft geïdentificeerd, is dit een geweldige plek om uw inspanningen te concentreren en dienovereenkomstig te optimaliseren.

Binnen dit doelgebied zijn er vaak makkelijke oplossingen, bijvoorbeeld het oplossen van interne links die content kannibalisatie veroorzaken.

Als u ook kunt vaststellen hoeveel extra inkomsten u zou krijgen door deze gerichte inhoud te verbeteren; dit zal u helpen bij het opstellen van interne businesscases voor technische website-fixes in releasecycli.

Hoe u kunt profiteren van zoekwoorden met een gemiddeld volume

Te identificeren: Vind en identificeer inhoud waar de mogelijkheid al is vastgesteld en u beschikt over inhoud die al bestaat. Kijk naar uw inhoud op pagina 2 en 3 van Google.
Prioriteren: focus op de voorwaarden met de hoogste omzetkans om een ​​snelle impact op uw prestatiecijfers en doelen te zien.
optimaliseren: Zodra u de prioriteit heeft bepaald op welke termen u als eerste wilt focussen, bekijkt u elke pagina één voor één en optimaliseert u dienovereenkomstig.

3. Optimaliseer uw inhoud voor informatieve zoekopdrachten

Long-tail zoekoptimalisatie is de sleutel tot het vastleggen van uw publiek op meerdere contactpunten voorafgaand aan conversie.

Een van de beste plaatsen om te beginnen is door te kijken naar de vragen die uw publiek stelt in de functie Mensen vragen ook van Google Zoeken.

U kunt dit eenvoudig doen met Pi Datametrics People Also Ask Explorer, zoals hieronder te zien is.

5 manieren om de ROI van uw SEO-strategie drastisch te verbeterenScreenshot van Pi-Datametrics.com, februari 2023.

Een goed begrip en begrip van de intentie van uw publiek kan helpen uw inhoud te informeren om af te stemmen op uw klant en hun behoeften.

De functie Mensen vragen ook van Google is een erg handig hulpmiddel om in de gedachten van uw klant te kruipen en een duidelijker beeld te krijgen van de inhoud waarnaar ze op zoek zijn.

Gebruik het om te onderzoeken welke SERP-vragen betrekking hebben op uw product en de belangrijkste zoektermen.

Creëer en optimaliseer vervolgens uw inhoud om deze vragen te beantwoorden en uw klant de informatie te bieden waarnaar ze op zoek zijn, vóór het aankooppunt.

Uit ons onderzoek blijkt dat als een klant een ‘info’-pagina vóór een productpagina ziet, de kans groter is dat hij converteert, een hogere gemiddelde bestelwaarde (AOV) heeft en ook een terugkerende klant is.

Toptips om uw publiek te beïnvloeden vóór de conversie

Gebruik de functie Mensen vragen ook van Google om in het hoofd van uw klant te kruipen en te anticiperen op de vragen die ze Google stellen over uw product.
Zorg ervoor dat uw inhoud is geoptimaliseerd om deze vragen te beantwoordenen als dat niet het geval is, overweeg dan om nieuwe inhoud aan uw strategie toe te voegen.
Vergeet andere SERP-functies niet. Ze bieden allemaal nieuwe mogelijkheden om uw inhoud aan uw klanten te laten zien en openen meer deuren naar uw site.

4. Maximaliseer kansen in de hele SERP

Met SERP-functies kunt u meerdere keren op pagina 1 verschijnen en klanten aantrekken met nuttige en boeiende inhoud.

Een nieuwe kans die we hebben gezien om extra onroerend goed in de SERP’s te krijgen, is de opkomst van de functie Populaire producten.

Door ons onderzoek met Pi Datametrics – SERP Feature Radar hebben we ontdekt dat de zoekresultaten van Google in de VS overspoeld worden met populaire producten.

Toen we naar individuele categorieën keken, zagen we dat:

Amerikaans elektrisch onderzoek75% van de zoekopdrachten bevatten populaire producten.
Zoekopdrachten naar Amerikaanse mode91% van de zoekopdrachten bevat populaire producten.
Zoekt naar huishoudelijke artikelen in de VS89% van de zoekopdrachten bevatten populaire producten.
Zoekopdrachten naar luxe mode in de VS90% van de zoekopdrachten bevatten populaire producten.
5 manieren om de ROI van uw SEO-strategie drastisch te verbeterenScreenshot van Pi-Datametrics.com, februari 2023.

De prevalentie van deze functie in de Amerikaanse zoekresultaten kan een voorbode zijn van dingen die komen gaan in het VK en ook in andere markten.

Als uw website producten verkoopt, kunt u overwegen om te optimaliseren voor de functie Populair product.

Hoe u uw producten kunt optimaliseren voor de populaire productzoekfunctie

Dit is voornamelijk afhankelijk van het indienen van uw productfeeds bij Google Merchant Center en het toevoegen van een productoverzicht aan de productdetailpagina’s (PDP’s) van uw site.

Zorg ervoor dat uw productfeeds het volgende bevatten:

ID kaart. titel Beschrijving. koppeling Afbeeldingslink. Gtin. prijs Markering. beschikbaarheid

bonus: Enkele andere optimalisaties die uw kansen vergroten om in populaire productfuncties te verschijnen, zijn:

Productrecensies. Relevante producttitels die het exacte zoekwoord targeten. Concurrerende productprijzen.

Denk na over alle kenmerken in uw productfeed die ervoor zorgen dat uw productaanbod er concurrerend uitziet en klanten zoveel mogelijk informatie geeft (bijvoorbeeld meerdere kleuropties).

5. Vind en verhoog uw deel van de waarde

Op macroniveau is een goede manier om aanvullende zakelijke kansen voor uw merk te identificeren, te kijken naar uw organische waardeaandeel (SOV).

Wat is waarde delen?

Value Share in Pi’s Market Intelligence-tool berekent het aandeel van de Organic Value Score (OVS) dat een domein heeft in een bepaalde categorie. Elke positie verdient een score, die wordt opgeteld en vervolgens wordt verdeeld in een “aandeel van” berekening.

Door te beoordelen voor welke categorieën en subcategorieën u goed presteert in vergelijking met uw concurrenten, kunt u uw aandacht richten op gebieden die uw SOV het meest waarschijnlijk zullen verhogen.

In de onderstaande Market Intelligence Value Share-grafiek kunt u zien dat Nordstrom over het algemeen het best presteert. Maar meer specifiek presteren ze ook duidelijk beter dan de concurrentie in de categorie dameskleding.

5 manieren om de ROI van uw SEO-strategie drastisch te verbeterenScreenshot van Pi-Datametrics.com, januari 2023.

Vervolgens zou u willen opsplitsen welke subcategorieën binnen de categorie dameskleding bijdragen aan de outperformance van Nordstrom.

Je kunt de zichtbaarheid hieronder zien [Coats and Jackets] i [Dresses] termen is waar ze opvallen. Dit inzicht in het waardeaandeel van Pi Datametrics Market Intelligence toont een mogelijkheid binnen deze subcategorieën om de prestaties en dus de omzet te verhogen.

5 manieren om de ROI van uw SEO-strategie drastisch te verbeterenScreenshot van Pi-Datametrics.com, januari 2023.

Ontdek welke termen binnen deze categorieën bijdragen aan goede prestaties. Hierdoor kunt u optimalisatie beter van bovenaf benaderen. U kunt er zekerder van zijn dat uw inspanningen de omzet en naamsbekendheid zullen vergroten.

Wilt u weten wie de marktleiders zijn in uw sector? Bekijk hieronder de marktranglijsten van Pi Datametrics:

Hoe kunt u gegevens over waardeaandelen gebruiken?

Gebruik de waardeaandeelgegevens als referentiepunt toekomstige prestaties meten. Markeer de categorieën waar uw inspanningen vruchten afwerpen verhoogde ROI en naamsbekendheid.
Identificeer de belangrijkste concurrenten en de belangrijkste rivalen in een specifieke sector.
Ontdek potentiële partners – Als uitgevers een groot percentage van de waarde in uw markt delen, kan het de moeite waard zijn om nieuwe advertentie- of PR-mogelijkheden na te streven.



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!