Als marketeer die geconfronteerd wordt met economische onzekerheid (en de daaruit voortvloeiende bezuinigingen), is het belangrijker dan ooit om de digitale strategie van uw bedrijf te evalueren.
Dus hoe maximaliseer je je resultaten als je minder middelen en geld hebt om mee te werken?
Hoe moet u uw marketingbudget toewijzen om het hoogst mogelijke rendement op uw investering (ROI) te genereren?
Op 22 februari heb ik een webinar gemodereerd met Ryan Maloney, SEO Success Manager bij Conductor, en Alice Tonks, Paid Search Client Success Manager bij Adthena.
Maloney en Tonks ontdekten vijf manieren om organisch en betaald zoeken effectief te benutten om uw prestaties te verbeteren en uw bedrijf dit jaar te laten groeien.
Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de volledige presentatie.
De staat van onderzoek
Nu bedrijven hun portemonnee beginnen te trekken als gevolg van een daling van de consumentenbestedingen, leren we dat het steeds belangrijker wordt om organische strategieën te gebruiken om zoveel mogelijk verkeer te genereren.
Maar voordat we ingaan op hoe ze samenwerken en organisch werken, laten we een verschil maken organische zoektocht van Betaalde zoekopdracht Eerst
Een organische zoektocht Een resultaat (zoekmachineoptimalisatie of SEO) is elk zoekresultaat op een pagina met zoekresultaten van zoekmachines (SERP) dat wordt verkregen in plaats van waarvoor wordt betaald.
Aan de andere kant, Betaalde zoekopdracht Resultaten (Search Engine Marketing of SEM) zijn betaalde advertenties die verschijnen in de SERP.
[Learn how to use both to ramp up your success] Direct toegang tot het webinar →
5 manieren om SEO en SEM te combineren voor een effectievere marketing-ROI
Hier is de winnende formule om uw bedrijf te transformeren en uw omzet te verhogen: combineer SEO met SEM voor een onverslaanbare marketing-ROI.
Hier zijn vijf manieren om ervoor te zorgen dat uw online succes enorm stijgt.
1. Wijs betaalde zoekuitgaven toe met behulp van organische zoekprestatiestatistieken.
Begin met zoekwoordonderzoek om te begrijpen waar u ondermaats presteert.
Dit zal u helpen uw doelgroep te begrijpen en onnodige advertentiekosten te verminderen.
[Learn how] Direct toegang tot het webinar →
2. Informeer uw inhoudsstrategie met SEM-trefwoordprestaties.
Identificeer uw meest waardevolle betaalde voorwaarden en werk vervolgens samen met uw inhoudschrijvers om hoogwaardige termen op te nemen in organische inhoud.
[Get more ROI with SEO & SEM] Direct toegang tot het webinar →
3. Voer competitief onderzoek uit met behulp van organische en betaalde informatie.
Ken uw concurrenten en rangschik ze dienovereenkomstig. Analyseer ze vervolgens met je eigen organische en betaalde onderzoek om een duidelijker beeld van het landschap te krijgen.
[Get a real-life example] Direct toegang tot het webinar →
4. Gebruik best practices voor SEO bij het maken van betaalde campagnes.
Zorg er bij het maken van betaalde campagnes voor dat u uw organisch getargete zoekwoorden niet zelf kannibaliseert om de technische gezondheid van uw website op één lijn te brengen.
[Learn how self-cannibalization hurts your ROI] Direct toegang tot het webinar →
5. Maak communicatie en samenwerking tussen teams mogelijk.
Nadat je het volledige verhaal hebt gekregen, bewaak en deel je de prestaties met SEO- en SEM-teams. Werk vervolgens samen om uw gerichte SERP’s te bezitten.
[Slides] 5 manieren om SEO en SEM te combineren voor een effectievere marketing-ROI
Hier is de presentatie:
Doe mee met ons volgende webinar!
Slimmere advertenties: 5 kosteneffectieve manieren om betere prestaties uit betaalde media te halen
In dit webinar zal Tucker Stoffers, Senior Director of Growth Marketing bij Divvy, u voorzien van nuttige informatie en belangrijke strategieën om uw bedrijf te laten groeien en tegelijkertijd meer geld te verdienen.
Afbeeldingscredits:
Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!