fbpx

5 SEO-technieken om organisch verkeer te laten groeien

Share This Post


Online aanwezig zijn is geen optie meer; het is een noodzaak.

Van kleine bedrijven tot grote multinationals, online zichtbaarheid heeft een enorme impact op het succes van een bedrijf.

Daarom is het hebben van een strategie voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) van het grootste belang voor iedereen die zijn online bedrijf wil laten groeien.

Wat is SEO en waarom is het belangrijk?

SEO staat voor Search Engine Optimization en is de beste manier om meer aandacht te krijgen voor je website, content en merk.

Door je content te optimaliseren voor zoekmachines vergroot je de kans om hoger in de zoekresultaten te komen.

Organisch zoeken is zo effectief omdat de mensen die uw inhoud vinden er actief naar zoeken. Dit betekent meestal leads van betere kwaliteit en dus meer betrokkenheid en conversies.

SEO is een kosteneffectieve manier om uw zichtbaarheid te vergroten en heeft een groot langetermijnpotentieel.

In tegenstelling tot betaalde advertenties, waarbij uw bereik gewoonlijk daalt op het moment dat u stopt met betalen, kan voor SEO geoptimaliseerde inhoud verkeer blijven ontvangen maanden (of zelfs jaren) nadat deze oorspronkelijk is gemaakt.

Het kost in het begin wat meer moeite en het kan even duren voordat je resultaat ziet, maar het is zeker het wachten waard.

5 beginnersvriendelijke SEO-strategietechnieken

Hoewel SEO een strategie is om het algoritme van de zoekmachine uw inhoud hoger te laten rangschikken, moet u zich altijd richten op uw publiek en waardevolle inhoud bieden!

Voorbij zijn de dagen van keyword stuffing en andere black hat SEO-technieken.

Slechte SEO-praktijken zullen averechts werken, dus onthoud altijd: uw inhoud moet worden geschreven voor mensen en geoptimaliseerd voor zoekmachines, en niet andersom!

Focussen op SEO is een geweldige manier om meer organisch verkeer naar uw website te genereren.

Laten we ingaan op enkele basistechnieken die u vandaag kunt gebruiken om aan de slag te gaan met uw SEO-strategie!

1. Concentreer u op het gedeelte ‘Mensen vragen ook’.

De sectie “Mensen vragen ook” van Google is een goudmijn voor uw SEO-strategie.

Wanneer u naar iets zoekt, zal Google vaak voorstellen welke andere gerelateerde onderwerpen nuttig kunnen zijn.

Mensen vragen ookGoogle-screenshot, mei 2023

Dit is een geweldige, gratis manier om zoekwoordonderzoek te doen en te schrijven over dingen waarin mensen geïnteresseerd zijn.

Door deze vragen in uw inhoud aan te pakken, geeft u gebruikers de antwoorden waarnaar ze op zoek zijn en vergroot u uw kansen om in deze sectie te verschijnen.

Geweldig voor de zichtbaarheid en geweldig voor de geloofwaardigheid. win-win

Een andere bron om erachter te komen welke vragen uw publiek heeft over bepaalde onderwerpen, is Answer the Audience.

2. Bestudeer je concurrentie

Kijken naar wat uw concurrenten doen, is een geweldige manier om inzichten te krijgen die uw SEO-strategie zullen beïnvloeden.

Identificeer de zoekwoorden waarop ze scoren en bestudeer hun backlinkprofiel; daarvoor heb je een SEO-tool zoals Semrush of Diib nodig.

Voordat u investeert in een SEO-tool, kunt u zich aanmelden voor een gratis proefperiode, de informatie verzamelen die u nodig heeft en bepalen of dit een tool is die u in de toekomst opnieuw wilt gebruiken.

Een andere manier om dit te doen is door de inhoud van uw concurrenten te analyseren. Bekijk waar ze over schrijven en welke reacties ze krijgen van hun publiek.

Kopieer hun strategie niet, maar evalueer wat voor hen lijkt te werken en gebruik die kennis om beslissingen te nemen over uw eigen strategie.

Als je dieper op deze analyse wilt ingaan, bekijk dan deze gids.

3. Interne links en backlinks

Links zijn erg handig voor SEO omdat ze uw lezers meer informatie geven. Zoekmachines zien dit als nuttigere inhoud.

Interne links helpen zoekmachines ook om de relatie tussen verschillende pagina’s/berichten op uw website te begrijpen. Het zal lezers ook aanmoedigen om meer van uw inhoud te bekijken.

U kunt ook naar andere externe bronnen linken als u denkt dat ze nuttig zijn voor uw lezers of u helpen uw punt te bewijzen. Je moet ook elke vermelding van een merk omzetten in een link.

Backlinks daarentegen zijn een belangrijke ranking factor.

Backlinks zijn links van andere websites naar die van jou. Hoewel kwantiteit hier helpt, is kwaliteit nog belangrijker.

Wanneer websites van hoge kwaliteit naar uw site linken, vertelt dit het algoritme dat uw inhoud nauwkeurig en betrouwbaar is.

Aan de andere kant kan het hebben van dubieuze sites die naar de jouwe linken je reputatie schaden, waardoor het moeilijker wordt om op de eerste plaats te komen.

4. Werk verouderde inhoud bij

Uw SEO-inhoud blijft op de lange termijn effectief zolang deze relevant is.

Daarom is het zo belangrijk om regelmatig oude inhoud die goed werkte te bekijken en indien nodig bij te werken.

Het is misschien niet altijd nodig, maar bedenk: kun je nog iets toevoegen om deze inhoud nog waardevoller te maken?

Of staat er iets in dat niet meer waar of relevant is? Het regelmatig bijwerken van uw inhoud is een goede SEO-praktijk.

Google geeft de voorkeur aan bijgewerkte en relevante inhoud. Dit kan ook nieuwe backlinks aantrekken, wat onderdeel zou moeten zijn van uw SEO-strategie.

5. Kernwebvitaliteit

Een andere belangrijke SEO-factor is de Core Web Vitals van uw website. Ze maken deel uit van de rangschikkingsfactoren die door zoekmachines worden gebruikt en mogen niet over het hoofd worden gezien.

Een Core Web Vitals-rapport wordt samengesteld op basis van echte gebruikersgegevens en deze factoren zijn belangrijk voor een algehele gebruikerservaring. Meeteenheid:

Largest Content Paint (LCP): de tijd die nodig is om de hoofdinhoud van de pagina volledig te laden (streef naar 2,5 seconden of minder). First Entry Latency (FID): de tijd die gebruikers nodig hebben om daadwerkelijk met uw inhoud te communiceren (streef naar 100 milliseconden of minder). Cumulatieve lay-outverschuiving (CLS): hoeveel uw inhoud over de pagina beweegt totdat deze op de juiste plaats is geplaatst (streef naar 0,1 of minder).

Dit kan een beetje te technisch zijn, maar over het algemeen gaat het om de gebruikerservaring wanneer ze voor het eerst met uw website in aanraking komen.

Een goede gebruikerservaring is een belangrijk onderdeel van uw SEO-strategie, dus u moet de tijd nemen om ervoor te zorgen dat uw website gezond is.

Enkele andere factoren waar u op moet letten:

Paginasnelheid: gebruik tools zoals Google PageSpeed ​​Insights of GTmetrix om de snelheid van uw site te analyseren en aanbevelingen voor verbetering te krijgen. Mobiel responsief – De meeste mensen gebruiken mobiele telefoons om te browsen, dus zorg ervoor dat uw website er goed uitziet en goed werkt op mobiel. Beeldoptimalisatie: dit is een veelgemaakte fout die een groot probleem veroorzaakt: zware afbeeldingen vertragen uw website, dus zorg ervoor dat u alle media optimaliseert voordat u deze naar uw site uploadt.

Inhoud mag dan koning zijn als het gaat om SEO, maar als mensen vertrekken voordat ze uw inhoud kunnen zien, maakt het niet uit hoe goed deze is.

Belangrijkste punten: geef uw merk een boost met organische SEO

Om samen te vatten, deze vijf punten zullen u helpen uw organische SEO te laten groeien:

Concentreer u op het gedeelte ‘Mensen vragen ook’ van Google. Bestudeer je concurrentie. Gebruik interne links en backlinks. Werk verouderde inhoud bij. Besteed aandacht aan uw belangrijkste vitale functies en gebruikerservaring.

Onthoud dat deze strategieën hand in hand werken en dat het samen implementeren ervan vaak tot betere resultaten kan leiden!

Werken met uw organisch verkeer is een geweldige manier om meer zichtbaarheid te krijgen en uw merk te laten groeien.

En een mensgerichte marketingbenadering van uw SEO-contentstrategie zal niet alleen resulteren in meer organisch verkeer naar uw website, maar ook in meer aandacht voor uw content in het algemeen.

Het is een geweldige aanvulling op uw biologische marketinginspanningen.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: iamjohnhult/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!