fbpx

5 tips en praktische tips voor e-commercemarketeers op de marktplaats

5 tips en praktische tips voor e-commercemarketeers op de marktplaats

Share This Post


Het is al moeilijk genoeg om het te maken als e-commerceverkoper op Amazon Marketplace als je weet wat je doet; het is een competitief platform.

Maar als u geen goed idee heeft hoe u zich kunt onderscheiden van andere verkopers, kan het behoorlijk moeilijk zijn om succes te vinden op Amazon Marketplace.

De waarheid is dat het de moeite waard is om uw externe Amazon Marketplace eCommerce-winkel te optimaliseren; de Amazon Marketplace genereerde $ 117,7 miljard in het fiscale jaar 2022.

Als je hier iets van wilt, moet je je winkel onderscheiden van de rest, en dat betekent dat je de best practices voor verkopen door derden op Amazon begrijpt en gebruikt.

Niemand kan ontkennen dat het veel tijd en hard werken kan kosten om te slagen op het platform, maar als je deze tips gebruikt, heb je de beste kans om boven middelmatigheid uit te stijgen en de klanten te bereiken waar je echt om geeft.

Dus als het succes van Amazon Marketplace je al een tijdje ontgaat, bekijk dan deze lijst met de vijf beste tips en praktijken voor eCommerce Marketplace-verkopers.

1. Schrijf meesterlijke productbeschrijvingen

Zoals bij elke vorm van e-commerce, omvat e-commerce op Amazon Marketplace een zekere mate van contentmarketing. In dit geval gaat het om het schrijven van de beste productbeschrijvingen die klanten ooit hebben gezien.

Dit is logisch op verschillende niveaus.

In de praktijk hebben klanten zoveel mogelijk details nodig als u ze kunt geven over wat u verkoopt en hoe dit verschilt van de concurrentie.

Meer uitgebreide en gedetailleerde productbeschrijvingen komen tegemoet aan deze behoefte en omvatten alles van het model en serienummer van het product tot alle functies die deel uitmaken van het pakket.

Ook hebben voor SEO geoptimaliseerde productbeschrijvingen, dat wil zeggen beschrijvingen die relevante op Amazon gebaseerde zoekwoorden gebruiken, een grotere kans om in de zoekresultaten van Amazon te worden gerangschikt en gevonden door de klanten die u zoekt.

U kunt eigenlijk zoekwoordonderzoek doen op Amazon door een zoekopdracht in te voeren en te zien wat het algoritme voorspelt.

Of voer een echte zoekopdracht uit en bekijk de eerste reeks producten. Als ze op de plaats staan ​​waar u uw concurrenten wilt laten scoren, bekijk dan hun vermeldingen om te zien wat ze goed doen. Het is een goede gelegenheid om enkele zoekwoorden op te pikken en deze in uw eigen vermeldingen te gebruiken.

Hoewel u misschien het zoekwoordgedeelte wilt behandelen, moet u er altijd voor zorgen dat uw productbeschrijvingen gebruikers zoveel mogelijk informatie bieden, omdat de nuttigste de meeste kans hebben om goed te scoren op Amazon.

2. Focus op het bouwen van revisies

Net als bij Google Local Business Profiles, zijn Amazon-productrecensies een lange weg om het algoritme van Amazon te laten zien dat klanten het leuk vinden wat je verkoopt.

Net als bij de beschrijvende productvermeldingen hierboven, zijn positieve productrecensies zinvol op twee niveaus in de Amazon Marketplace.

Ten eerste zal het algoritme natuurlijk voorrang geven aan producten met veel positieve beoordelingen boven producten met beoordelingen van één ster. Het gaat allemaal om de gebruikerservaring op het platform.

Denk er logisch over na: als Amazon meer producten aan meer klanten wil verkopen, zal het resultaten laten zien voor producten die in het verleden goed hebben gepresteerd bij echte gebruikers.

Vijfsterrenrecensies werken dus voor het A9-algoritme van Amazon (het algoritme dat verantwoordelijk is voor de productrangschikking), maar ze maken ook indruk op menselijke klanten. Zeer weinig mensen zullen een product kopen dat ze nog nooit eerder hebben gezien als ze zien dat het een gemiddelde klantwaardering van slechts één of twee sterren heeft.

Dit soort slecht beoordeelde producten bestaan ​​op Amazon en zijn vaak gemarkeerd met klantrecensies die anderen waarschuwen om weg te blijven.

Je scoort hoger op de Amazon-resultatenpagina’s als je een gemiddelde klantbeoordeling van 4,5 sterren of hoger hebt en veel verkopen. De verkoop komt op tijd als je al het andere goed doet.

In de tussentijd kun je werken aan het krijgen van een beoordeling voor elk item dat je verkoopt op Amazon Marketplace.

De eenvoudigste manier om dit te doen, is door de knop Een beoordeling aanvragen in Seller Central te gebruiken. Amazon stuurt een automatische e-mail naar de koper met het verzoek om een ​​beoordeling en beoordeling. Om te voldoen aan het beleid van Amazon met betrekking tot het vragen van klantbeoordelingen, is deze knop slechts 5-30 dagen na levering van het product beschikbaar.

3. Investeer in foto’s van hoge kwaliteit

Als u een Marketplace-verkoper bent, zou dit derde punt al in uw gedachten moeten zijn: gebruik alleen de beste foto’s en de hoogste kwaliteit van uw producten.

Als al het andere tussen u en uw concurrenten gelijk is en u geen productafbeeldingen in uw vermeldingen gebruikt, kunt u ze niet overtreffen.

Denk na over uw tijd met het gebruik van Amazon om dingen te kopen. De standaard productfoto is het eerste dat je ziet van een aanbieding, nog voordat je een woord van de productbeschrijving hebt gelezen. Afbeeldingen zijn dus essentieel als je mensen echt dingen wilt verkopen.

Zorg ervoor dat de afbeeldingen een hoge resolutie hebben en laat het product zo gedetailleerd mogelijk zien. Hierdoor kunnen klanten inzoomen op producten en van dichtbij zien wat ze willen.

Een andere snelle tip is om foto’s te maken van het product dat wordt gebruikt in de beoogde omgeving. Dit kan van toepassing zijn op bijna alles wat u verkoopt. Als het een stereosysteem is, laat het dan op een plank staan ​​met de luidsprekers aan weerszijden.

Of misschien verkoopt u een tuinslang en haspel. Laat een van de hoogwaardige afbeeldingen de slang in een achtertuin om de haspel gewikkeld laten zien.

Het toevoegen van afbeeldingen aan uw productvermeldingen is een goed idee, maar als u extra professionele tips uit deze sectie hebt gekregen, is dat weer een overwinning voor u.

4. Probeer niet te uniek te zijn met uw prijzen

Een onderwerp in de Amazon Marketplace dat een fascinerend studiegebied is, is hoe je je producten kunt prijzen.

Ga, net als in andere zakelijke vestigingen, te hoog en u kost uzelf de vitale zaken van uw klanten; te laag en u krijgt misschien meer zaken, maar niet veel winst.

Het antwoord op de prijsvraag van Amazon Marketplace is in wezen om je te vervelen: ga ergens in het midden van al je concurrentie terwijl je er toch voor zorgt dat je de gewenste winstmarge krijgt.

U weet uit uw eigen bedrijf hoeveel u aan een verkoop moet verdienen om kostendekkend te zijn. Als je dat nummer eenmaal hebt, ben je op een goede plek, maar je bent nog niet klaar.

Dan moet u weten welk percentage van de winst u wilt maken. Dit kan lastig zijn omdat het aan de ene kant voor iedereen anders zal zijn en aan de andere kant moet je misschien leren beoordelen op basis van wat je denkt dat je klanten zullen betalen.

Ook hier kan ik je doorverwijzen naar je concurrentie op de Amazon Marketplace.

Misschien maakt en verkoopt u draaitafels. Als een concurrent een draaitafel verkoopt met ongeveer dezelfde functies en mogelijkheden, en hun modellen zijn geprijsd onder de $300, dan mag u geen $550 in rekening brengen voor de uwe.

Vergeet niet dat de producten bijna identiek zijn; Er is iets voor te zeggen om de klant meer te laten betalen voor een product van betere kwaliteit, maar je zou niet kunnen rechtvaardigen dat twee merken van hetzelfde product zo’n groot verschil in kosten hebben.

Met name bij Amazon betaal je al om je producten op het platform te verkopen. Betaal nog meer als je kiest voor Fulfillment by Amazon.

Deze kosten voegen al meer toe aan uw kosten en u moet ze meenemen in de prijzen die u uiteindelijk voor uw producten bepaalt.

Uiteindelijk komt de prijs op Amazon neer op een paar dingen:

Uw kosten van zakendoen. De prijzen van uw concurrenten. De winstmarge die u wilt maken.

Ga niet gek met de prijzen; zorg er gewoon voor dat uw prijs redelijk is voor het product dat u verkoopt en probeer enigszins in overeenstemming te zijn met vergelijkbare producten die al worden aangeboden.

5. Doe moeite voor klantenservice

Tot slot, als je de klantenservice licht hebt behandeld in je Amazon-winkel, is het tijd om je hele aanpak te vernieuwen.

Klanten reageren op verkopers die hun zorgen serieus lijken te nemen, en er zijn enkele concrete stappen die u kunt nemen om een ​​goed bedrijf te zijn en dat ook te doen.

Ten eerste kun je op Amazon-productpagina’s rechtstreeks vragen beantwoorden die klanten stellen over je aanbod. Dit is de perfecte gelegenheid om extra klanten te converteren door nog meer informatie te presenteren die u misschien nog niet in uw productbeschrijving hoeft op te nemen.

Het is ook een kans om rechtstreeks te communiceren met mensen die erover denken uw product te kopen!

Door deze vragen te beantwoorden, bereikt u twee doelen tegelijk: meer informatie verstrekken die tot een verkoop kan leiden, en aantonen dat u een bedrijf bent dat weet hoe u klanten op een behulpzame en professionele manier te woord moet staan.

De andere belangrijke stap die je kunt zetten op het gebied van klantenservice is reageren op negatieve productreviews van geverifieerde klanten.

Als u momenteel een verkoper op Amazon bent, weet u dat het bedrijf een tijdje geleden de mogelijkheid heeft verwijderd om commentaar te geven op productrecensies. Verkopers zijn echter niet geheel zonder opties. Voor verkopers zijn beoordelingsopmerkingen vervangen door Contact met klant.

Dit is een geautomatiseerde functie van Amazon Marketplace waar verkopers contact kunnen opnemen met klanten die hun producten hebben gekocht maar negatieve feedback op de productpagina hebben achtergelaten.

In deze context verwijzen negatieve beoordelingen naar beoordelingen met één tot drie sterren.

Om ongepaste verzoeken om een ​​beoordelingswijziging te voorkomen, gebruikt de functie Contact opnemen met klant echter een aantal e-mailsjablonen om negatieve beoordelingen aan te pakken.

In de eerste e-mail kunnen verkopers klantenondersteuning bieden door de klant om meer informatie te vragen of simpelweg een volledige terugbetaling aanbieden.

In ieder geval is de functie Contact Customer de beste manier om met negatieve reviews op Amazon om te gaan.

Hoewel dit allemaal privé gebeurt tussen verkopers en kopers, kan het nog steeds een positieve invloed hebben op de beoordeling van uw product, aangezien klanten hun beoordeling kunnen, maar niet hoeven te wijzigen nadat het probleem is opgelost.

Het punt is dat geweldige service een reële impact kan hebben op je algehele Amazon-verkopersprofiel, dus negeer het niet.

Samenvatting

Amazon Marketplace kan een lucratief platform zijn voor verkopers van e-commerce, maar het is ook een drukke ruimte en het bereiken van uw doelgroep is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

De kans is groot dat u geen groeiend succes zult behalen door simpelweg uw producten te registreren en te vermelden.

Probeer in plaats daarvan enkele van deze tips en best practices te gebruiken om uw aanwezigheid op Amazon Marketplace te optimaliseren en een voorsprong op uw concurrentie te krijgen.

Het kost misschien wat tijd en moeite, maar het resultaat zal het waard zijn!

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Surasak_Ch/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!