fbpx

5 voorbeelden van waardevolle voorstellen en waarom ze werken

5 voorbeelden van waardevolle voorstellen en waarom ze werken

Share This Post


“Zoek een behoefte en vul die.”

Dit citaat wordt algemeen toegeschreven aan Henry J. Kaiser, de zoon van Duitse immigranten die miljonair werd aan het hoofd van een enorm industrieel imperium.

Het is waarschijnlijk ook de eenvoudigste en duidelijkste uitleg van een waardevoorstel, vinden waar de behoefte is en deze vervolgens aanpakken.

Het is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de marketingboodschappen van elk bedrijf. Veel bedrijfseigenaren en marketeers worstelen met het definiëren van hun waardevoorstel.

In plaats van eenvoudig en duidelijk te definiëren waarom ze zaken doen, verdrinken ze zich in bedrijfsjargon, buzzwords en holle slogans. Of ze hebben er geen, ze hebben er in ieder geval geen gedefinieerd.

Als dit klinkt zoals jij, is er goed nieuws: je maakt de dingen waarschijnlijk te ingewikkeld.

Om u te helpen de uwe vorm te geven, zal dit stuk vijf waardevolle voorstellen nader bekijken en uitleggen waarom ze werken. klaar om te beginnen?

Wat is een waardevoorstel?

Als u het nog steeds niet begrijpt of als we niet 100% duidelijk zijn geweest, laten we dan definiëren wat een waardevoorstel is.

Waardesteunen, zoals ze soms in de volksmond worden genoemd, zijn het antwoord van een bedrijf op een simpele vraag: waarom zou een potentiële klant bij u moeten kopen en niet bij uw concurrent?

Maar voordat u een wild merkverhaal begint over functies, kosten en ROI, moet u deze drie dingen in gedachten houden: Een voorstel met een grote waarde is:

Eenvoudig voor één persoon te begrijpen. uniek meetbaar

Het is de belofte van uw bedrijf aan uw klanten of doelgroep over wat u doet en waarom u bestaat.

Het zou ook de basis moeten zijn voor elk onderdeel van uw marketingexemplaar. Elke banneradvertentie, sectie van de websitetekst of tv-spot moet terugkomen op dat kernidee van waarom u in de eerste plaats zaken doet.

Als je er geen in gedachten hebt wanneer je begint met het schrijven van inhoud, probeer je eigenlijk een schip te besturen zonder roeispaan.

Een effectieve waardepropositie communiceert rechtstreeks naar uw klanten en legt op simplistische wijze uit waarom uw bedrijf, dienst of product zich onderscheidt van de concurrentie en waarom het de beste oplossing is voor hun probleem. Kom ter zake en leg uit waarom jij de ideale keuze voor hen bent.

De tijd die u besteedt aan het creëren van een sterke waardepropositie is niets vergeleken met de voordelen die het u zal opleveren. Door een unieke en effectieve waardepropositie te creëren, kunt u:

Trek meer betrokkenheid aan van meer klanten. Verhoog conversies. Onderscheid u van uw concurrentie. Verhoog klantloyaliteit. Trek influencers naar je merk.

Omdat het zo’n essentieel onderdeel is van marketingboodschappen, is het een beetje verrassend dat zoveel bedrijven geen prioriteit geven aan hoogwaardige ondersteuning.

In plaats van hun bestaansreden duidelijk te omschrijven, proberen ze die te vervangen door willekeurige kortingen en voortijdige loyaliteitsprogramma’s of geld te gooien naar ongeorganiseerde marketingcampagnes die uiteindelijk de klant niet vertellen welke waarde het bedrijf brengt.

Ze hebben ook de neiging om verkeerd te begrijpen wat een waardevoorstel precies is. Veel merken pushen maar één ding: hun merk.

Een waardevoorstel moet gericht zijn op de mensen die u probeert te bereiken, niet op het bedrijf.

Een andere veelgemaakte fout is het creëren van een algemeen bericht dat de doelgroep niet aanspreekt of uitlegt hoe het bedrijf kan helpen.

Dit soort berichten kan lege uitspraken bevatten, zoals ‘lokale favoriet’, ‘beste kwaliteit’ en andere die niet specifiek zijn toegesneden op een publiek.

In plaats van een kortere weg te nemen en een zinloze verklaring te schrijven, is het de moeite waard om de tijd te nemen om een ​​sterke maar simplistische waardepropositie op te stellen. Dit maakt het gemakkelijker en winstgevender om de klanten aan te trekken en te behouden die u wilt terugkeren.

Dus nu we weten wat een waardevoorstel is en wat niet, laten we eens kijken naar enkele merken die het goed hebben gedaan.

1. Trello

spoorScreenshot van Trello.com, mei 2022

Wat ze verkopen: een visuele tool voor het beheren van projecten, workflows en taken.

Hoe het nuttig is: stroomlijnt de projectorganisatie voor meerdere partijen binnen een bedrijf, zodat iedereen benchmarks kan bijhouden en op dezelfde golflengte kan blijven.

Hoe het verschilt van de concurrentie: Trello organiseert snel taken en deadlines in een gemakkelijk te begrijpen visueel kaartformaat. De basisversie is ook gratis en kan worden gedeeld met iedereen binnen een organisatie.

Is uw voorstel simplistisch gecommuniceerd? Ja, het is gemakkelijk voor mensen om het meteen te begrijpen. De ondertitel behandelt de eliminatie van verouderde projectmanagementpraktijken die vaak hoofdpijn kunnen veroorzaken. Dit vertelt klanten hoe direct Trello hun leven gemakkelijker zal maken, terwijl het ook impliceert dat het tijd zal besparen voor je hele team.

2. Steekbevestiging

steek correctieScreenshot van StitchFix.com, mei 2022

Wat ze verkopen: Diensten voor het ontwerpen van persoonlijke garderobekasten.

Hoe het nuttig is: stylisten helpen drukbezette mensen kleding te vinden die past bij hun persoonlijke stijl en sturen deze rechtstreeks naar hen op.

Hoe het verschilt van de concurrentie: Stich Fix biedt unieke, snelle en aanpasbare kleding, zorgvuldig uitgekozen en verzonden naar een individu door stylisten.

Is de propositie simplistisch gecommuniceerd? Ja, hun berichten verkondigen dat ze niet alleen een persoonlijke stijl bieden, maar dat ze zich richten op mensen van alle vormen en stijlvoorkeuren. Dit werpt een breed net uit voor uw doelgroep en nodigt allerlei soorten mensen uit om de service te gebruiken.

3. Evernote

EvernoteScreenshot van Evernote.com, mei 2022

Wat ze verkopen: takenlijst en software voor het maken van notities.

Hoe het nuttig is: Evernote helpt gebruikers om gemakkelijk notities en taken te organiseren en te delen tussen notebooks, apparaten, locaties en meer.

Hoe het verschilt van concurrenten: het heeft belangrijke mogelijkheden waardoor een gebruiker zich georganiseerd voelt met een geavanceerd kladblok met cloudgebaseerde mogelijkheden, zodat niets wordt gemist.

Is de propositie simplistisch gecommuniceerd? Ja, het voorstel richt zich rechtstreeks op de problemen van de gebruiker: het gebrek aan organisatie of de behoefte aan een beter hulpmiddel om hen te helpen organiseren. Er wordt specifiek vermeld waarvoor de tool kan worden gebruikt, namelijk het bijhouden van taken, het vermijden van hoofdpijn, het maken van aantekeningen en het voorkomen dat dingen tussen wal en schip vallen.

4. Hotjar

vuurScreenshot van HotJar.com, mei 2022

Wat ze verkopen: software voor heatmapping en gedragsregistratie.

Hoe het nuttig is: HotJar helpt marketeers en anderen op gerelateerde gebieden, waaronder projectbeheer en webontwikkeling, te begrijpen hoe gebruikers omgaan met een website.

Hoe het verschilt van concurrenten: dit product biedt een unieke combinatie van heatmaps, video-opnamen en rapporten, waarmee gebruikers gebruikersgedrag op een website kunnen analyseren en gebruikersenquêtes en opiniepeilingen kunnen uitvoeren.

Is de propositie simplistisch gecommuniceerd? Ja, bezoekers krijgen vanaf het begin precies te horen wat de tool doet: heatmaps, opname van bezoekerssessies, gebruikersenquêtes en peilingen. Het roept ook op tot naleving van de AVG en laat zien dat meerdere teamleden de tool kunnen gebruiken om informatie te krijgen.

5. Onlangs

sinds kortScreenshot van Freshly.com, mei 2022

Wat ze verkopen: maaltijdpakketten.

Hoe het nuttig is: gewoon koken en maaltijden bezorgen; klanten hoeven ze alleen maar op te warmen.

Hoe het verschilt van de concurrentie: mensen kunnen kiezen uit een assortiment van meer dan 30 maaltijden gemaakt met natuurlijke ingrediënten en rechtstreeks aan hun deur bezorgd. Er is ook een opt-out-optie en de mogelijkheid om specifieke weken of op elk moment in het algemeen te annuleren in plaats van maanden gesloten te zijn.

Is de propositie simplistisch gecommuniceerd? Ja, het communiceert eenvoudig en duidelijk met behulpzame afbeeldingen en pictogrammen die het proces van het gebruik van de service beschrijven.

Bepaal de waardepropositie van uw merk

Als u een klant wilt converteren en zijn loyaliteit wilt behouden, is het absoluut noodzakelijk om een ​​uniek waardevoorstel vast te stellen.

Er zijn een paar stappen die u moet volgen bij het starten van het brainstorm- en onderzoeksproces voor de perfecte waardepropositie voor uw merk:

Onderzoek je publiek

Wat doen ze voor de kost? Waar wonen zij? Waar zoeken zij naar? Wat zijn hun gemeenschappelijke pijnpunten?

Creëer een buyer persona

Nadat je grondig onderzoek hebt gedaan naar je doelgroep, analyseer je de gegevens en zoek je naar:

Herhaalde pijnpunten. Specifieke taal die een koper mag gebruiken. In welke branche werken ze?

Doe competitief onderzoek

Nadat u uw doelgroep heeft onderzocht, merkt u misschien dat ze al een product of dienst gebruiken die vergelijkbaar is met wat uw bedrijf hen op de markt probeert te brengen.

Onderzoek deze concurrenten en vind de belangrijkste verschillen in uw aanbod en identificeer de voordelen die uw product of dienst u van hen kan bieden.

Het vinden van het belangrijkste voordeel van uw product of dienst is van cruciaal belang om uw bedrijf te onderscheiden van anderen.

Je neemt het vanaf hier

Voor iets dat zo eenvoudig lijkt (wist u niet hoe vaak we het woord “eenvoudig?” hebben gebruikt), is het niet zo eenvoudig als u misschien denkt om op het perfecte waarde-element voor uw bedrijf te landen.

Je moet werken om de juiste waardepropositie te vinden. U moet onderzoek doen, brainstormen en uitzoeken wat uw bedrijf onderscheidt.

En dan, als je dat allemaal hebt gedaan, moet je het allemaal in zo weinig mogelijk woorden destilleren en in je marketing implementeren. Maar het is elke seconde en elke zweetdruppel waard.

Aan de andere kant is het gemakkelijk om een ​​accessoire van lage waarde te creëren dat onduidelijk is en klanten niet overtuigt van uw waarde of die van uw producten en/of diensten.

Maar daarmee loopt u het risico te mislukken, wat waarschijnlijk een verlies aan winstgevendheid betekent, de toegang tot sommige of al uw klanten afsnijdt en in het ergste geval uw bedrijf failliet gaat.

Werk nu om duidelijk en duidelijk te definiëren waarom u zaken doet en wat uw waarde is. Uw bottom line zal u dankbaar zijn.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Rawpixel.com/Shutterstock



Source link

More To Explore

Uitdagingen en kansen voor verkopers
Marketing Nieuwtjes

Uitdagingen en kansen voor verkopers

Het moederbedrijf van Google, Alphabet Inc., rapporteerde voor het vierde achtereenvolgende kwartaal een dalende winst. Het boekte de afgelopen drie maanden een omzet van $

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!