fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

5 manieren waarop cross-selling waarde toevoegt voor u en uw klanten

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Laten we eerlijk zijn. PPC-beheer op het meest basale niveau is geen rocket science. Je geeft het platform een budget en zij besteden het uit. Klanten konden het werk doen. Maar er is een simpele reden waarom klanten ervoor kiezen om een PPC-professional te betalen om het voor hen te doen… uw brein. In je hoofd zit een netwerk van kennis en ervaring dat niet kan worden gerepliceerd. U beheert niet alleen campagnes, u optimaliseert ze. Je laat ze draaien als goed geoliede machines. Dus wat gebeurt er als uw superefficiënte, goed presterende campagnes gewoon niet genoeg zijn?

Een van de beste aspecten van het zijn van een digitale marketeer, is weten dat PPC slechts een stukje van de puzzel is. Als je de kans krijgt om een stap terug te doen en naar de spreekwoordelijke 30.000 voet te kijken, weet je dat zelfs de best betaalde mediacampagnes niet op zichzelf staan. PPC maakt deel uit van een groter ecosysteem van services en technieken die uw klanten helpen hun bedrijf te promoten. Als digitale marketeer is het een deel van je werk om te begrijpen hoe deze verschillende onderdelen samenwerken en je klant op te leiden om de juiste actie te ondernemen. Soms betekent dat cross-selling van andere diensten die uw organisatie te bieden heeft.

Cross-selling kan voor sommige mensen eng zijn. Ze voelen zich ongemakkelijk bij het promoten van een dienst waar de klant niet om heeft gevraagd of ze kunnen het gevoel hebben dat ze op hun tenen lopen. Dan is er het gevreesde gesprek over vergoedingen. Maar cross-selling is niet iets om bang voor te zijn. Het vertegenwoordigt een solide herinnering aan hoeveel u geeft om de zaken en het succes van uw klant. Hier zijn een paar manieren waarop u cross-selling kunt gebruiken om waarde aan uw klanten te tonen.

  1. Stap uit de doos – Een van de beste aspecten van cross-selling is dat het laat zien dat je meer dan één aspect van digitale marketing begrijpt. Vergeet niet dat de klant betaalt voor toegang tot al die expertise in je hoofd . Pronk met je spullen door er een paar stippen voor te verbinden. De relatie tussen de services die verkeer naar de website brengen en de services die helpen bij wat dat verkeer op de website doet, is een goed voorbeeld dat gemakkelijk te begrijpen is.
  2. Toon samenwerking aan – Uw klant ziet u al als een teamspeler. Je werkt de hele tijd met ze samen . Maar als je andere partners binnenhaalt, of het nu van je eigen organisatie is of van een andere leverancier, dan laat het zien dat je de teamhouding naar een ander niveau tilt. U bent bereid meer denkkracht en middelen in te brengen om het algehele succes van uw klant te verbeteren. Dat blijft niet onopgemerkt.
  3. Kies voor een holistische benadering van probleemoplossing – Wanneer u een cross-sell voorstelt, herinnert en informeert u uw klant eraan dat complexe problemen vaak complexere oplossingen vereisen . Het verhogen van de verkoop is het resultaat van een uitgekiend proces dat de juiste consumenten naar uw website brengt en hen door de verkooptrechter helpt. Elke stap is belangrijk voor het verkoopproces, maar ze werken allemaal samen en moeten synchroon blijven om hun efficiëntie te maximaliseren. Stelt u zich eens eersteklas betaalde advertenties voor die naar een slecht ontworpen website leiden. Niet alleen zal de ondermaatse gebruikerservaring van invloed zijn op de advertentiekwaliteitsscores, maar de conversieratio's zijn waarschijnlijk ook laag.
  4. Verbeter de prestaties in andere kanalen – Een van de beste voordelen van cross-selling is de efficiëntie die wordt verkregen door een breder perspectief te nemen in uw digitale marketinginspanningen . Naarmate u toegang en inzicht krijgt in andere kanalen, kunt u meer inzicht krijgen in wat wel en niet werkt binnen de kanalen die u beheert. U kunt testen en leren hoe wijzigingen aan de bovenkant van de trechter van invloed zijn op activiteiten in de lagere trechter en uiteindelijk voorspellende modellen maken om de omzet te helpen voorspellen.
  5. Vergroot uw kennis van hun bedrijf – Er is geen nadeel aan het hebben van een goed begrip van het bedrijf van uw klant . Het laat niet alleen zien dat u om hun succes geeft, het stelt u ook in staat scherpe inzichten te ontwikkelen om sterkere of meer impactvolle aanbevelingen te doen. Cross-selling geeft u toegang tot gegevens en afdelingen waarmee u mogelijk geen interactie heeft tijdens uw normale werkinspanningen. En naarmate uw kennis van het bedrijf van de klant groeit, neemt ook de diepte en waarde van uw partnerschap toe.

Onthoud… Cross-selling betekent ook meer omzet voor uw organisatie en helpt uw partnerschap met de klant verder te verankeren. Ondernemers zullen uw gretigheid om het resultaat te helpen groeien en de verkooppijplijn vol te houden zeker waarderen. Maar uiteindelijk gaat cross-selling meer over het leveren van waarde aan uw klanten en het opbouwen van sterkere relaties.

More To Explore