Met zoveel nieuwe veranderingen in het digitale landschap, is het essentieel om op de hoogte te blijven van de laatste trends en uitgerust te zijn met de nieuwste tools voor maximale efficiëntie.
Geef uw bureau volgend jaar een concurrentievoordeel door meer nadruk te leggen op de technologie die uw team gebruikt.
Lees het volledige rapport voor een volledig overzicht van de prioriteiten van digitale marketingbureaus voor het komende jaar.
2. Zorg voor een continue groei van bureaus in 2023 door uw aanbod van digitale marketingdiensten te updaten
Volgens de CallRail-enquête is 98% van de bureaus het erover eens dat nieuwe deals essentieel zullen zijn voor groei in het komende jaar. Het rapport beschrijft de huidige staat van het aanbod van de bureaus, evenals de nieuwe diensten die ze in 2023 willen aanbieden.
De meest voorkomende diensten die door de bureaus van vandaag worden aangeboden, zijn onder meer:
Fullservice digitaal. Merkdiensten. Verkoop training. Creatieve diensten. Email reclame. Ontwerp en ontwikkeling van webpagina’s.
Dit is een grote verandering ten opzichte van 2021, waar bureaus meer nadruk leggen op social media marketing.
Ook was er vorig jaar een flinke focus op marketing automation ten opzichte van 2022.
“Hoewel 90% van de bureaus zei tevreden te zijn met hun marktpositie, weerhoudt dat hen er niet van om nieuwe aanbiedingen toe te voegen. Om een grotere groei te stimuleren, heeft 91% van de bureaus in de afgelopen 12 maanden diensten toegevoegd, voornamelijk digitaal.”
De belangrijkste nieuwe diensten voor bureaus zijn onder meer:
Ontwerp en ontwikkeling van webpagina’s. Betaling sociaal. Fullservice digitaal. SEM/betaalde zoekadvertenties. Creatieve diensten.
Als u uw bureau in 2023 naar een hoger niveau wilt tillen, is dit het moment om na te denken over hoe u uw aanbod kunt uitbreiden en nog beter kunt voldoen aan de behoeften van uw klanten.
Meer weten over hoe bureaus hun dienstverlening het komende jaar gaan verbeteren? Download het volledige rapport voor meer gedetailleerde statistieken en gegevens.
3. Probeer deze 5 sleutels voor succesvolle klantenwerving en -behoud
Volgens het rapport van CallRail zegt 95% van de agentschappen dat ze hun groeidoelstellingen voor het jaar hebben gehaald.
De meeste bureaus staan echter gewoon stil op het gebied van klantenwerving en -behoud, en gaan niet vooruit.
In 2022 rapporteerden bureaus een gemiddeld klantretentiepercentage van 44%, wat lager is dan het percentage van 53% in 2021.
Bovendien zei 79% van de bureaumarketeers dat ze denken dat het werven van klanten in 2023 moeilijker zal zijn dan dit jaar, en 81% voorspelt hetzelfde voor het behouden van klanten.
Dus hoe kunnen marketeers deze uitdagingen overwinnen voor een vruchtbaar 2023?
Het rapport bewijst het De relatie tussen bureau en klant zal centraal staan voor een succesvolle retentie volgend jaar.
Als het gaat om het behouden van klanten, hebben bureaus het afgelopen jaar verschillende methoden gebruikt. De belangrijkste methoden die tijdens de economische crisis werden gebruikt, waren:
Meer communicatie/transparantie met bestaande klanten. Er zijn nieuwe serviceaanbiedingen toegevoegd. Toename van klantcontactpunten. Verhoogde rapportage-inspanningen. Flexibele betalingsopties toegevoegd.
Als het uw doel is om de retentiegraad van uw klanten in de toekomst te verhogen, is het van cruciaal belang dat uw bureau prioriteit geeft aan de klantervaring. Hoe meer uw klanten voelen om met u samen te werken, hoe groter de kans dat ze blijven.
In termen van klantenwerving zijn de belangrijkste bronnen waar marketingbureaus klanten vinden sociale media en technologieverenigingen, gevolgd door brancheconferenties/-evenementen, verwijzingen en gidsen.
Vraag uw exemplaar van het rapport voor uitgebreidere gegevens over hoe bureaus klanten vinden en behouden.
4. Rapporteer en meet marketing-ROI om uw waarde te bewijzen
Ondanks de vele factoren die marketingbureaus de afgelopen jaren hebben beïnvloed, waaronder pandemische omstandigheden, economische stressoren en veranderende technologische trends, rapporteerden de meeste bureaus een sterk 2022 en kijken ze optimistisch vooruit naar 2023
“Om dit optimisme te behouden en de gestelde doelen te bereiken, zullen bureaus echter gelijke tred moeten houden met nieuwe marketingtrends en evoluerende kanalen, terwijl ze tegelijkertijd uitdagingen moeten aanpakken zoals het werven en behouden van klanten, de aanhoudende economische onzekerheid en het aantonen van de ROI aan hun klanten. .”.
Een deel van het waarborgen van klanttevredenheid voor meer retentie is het aantonen van de waarde en effectiviteit van uw bureau – het meten van het rendement op investering (ROI) van uw marketinginspanningen is een van de beste manieren om dit te doen.
Het bijhouden van successtatistieken en het meten van campagneresultaten is essentieel om de transparantie met uw klanten te behouden.
Hoe kunt u uw klanten anders de omvang van de impact van uw bureau laten zien?
Zelfs als u de gewenste resultaten heeft bereikt, kunnen uw klanten de waarde van uw bureau heroverwegen als u niet de gegevens verstrekt om ze te ondersteunen.
Volgens CallRail is 80% van de marketingbureaus het erover eens dat rapportage essentieel is voor hun klantenservice, en 85% gelooft dat het aantonen van ROI aan klanten de sleutel zal zijn tot groei in 2023.
Uit de gegevens blijkt ook dat 51% van de bureaus zegt van plan te zijn om het komende jaar nieuwe tools en technologieën te gebruiken om de ROI van de campagne te helpen aantonen.
Hoewel 78% van de marketeers zegt tevreden te zijn met de technologie van hun bureau, zien veel bureauprofessionals nog steeds ruimte voor verbetering en redenen om te investeren.
Technologie speelt tegenwoordig duidelijk een centrale rol in bureaumarketing.
Het is niet alleen essentieel voor het voortbestaan van bureaus, maar marketeers hechten ook waarde aan technologie om de besluitvorming te ondersteunen.
laat staan, klanten voelen zich meer aangetrokken tot bureaus die een complete marketingstack en concurrerende marketinganalysetools bieden.
82% van de bureaus zei tegen 2022 nieuwe marketingtechnologie te hebben toegepast om de ROI van campagnes en andere statistieken bij te houden.
ROI is niet de enige belangrijke maatstaf. Volgens 79% van de bureaumarketeers is marketinganalyse ook de sleutel tot het bepalen van het succes van een trend of tactiek.
Download het volledige rapport voor meer informatie over de voordelen van rapportage en het meten van ROI voor uw klanten.
5. Voorspellingen van bureaus: waar moet u zich volgend jaar op concentreren
“Omdat een groot deel van hun reputatie verband houdt met het bijhouden van marketingtrends, doen bureaus er alles aan om er meer over te weten te komen.”
Het is belangrijk om de nieuwste trends bij te houden en ervan te leren om je te helpen bij het plannen van je marketingstrategie voor 2023.
Uit het rapport van CallRail blijkt dat een aantal van de meest voorkomende manieren waarop bureaus op de hoogte blijven van trends, het aansluiten bij marketingverenigingen, het bijhouden van aanbiedingen van concurrenten en het bijwonen van branche-evenementen zijn.
Veel bureaus gaven ook aan naar marketingpodcasts te luisteren, brancheblogs/nieuwsbrieven/artikelen te lezen en online cursussen te volgen om bij te blijven met trends.
Hoewel sommige trends door bureaumarketeers als rages worden beschouwd, zoals kunstmatige intelligentie, zoekopdrachten zonder klikken, gelokaliseerde SEO en automatisering, zijn er bepaalde trends waarvan bureaus denken dat ze langdurig zullen zijn, zoals nu:
Metaverse marketing. Personalisatie Klantgemeenschappen. Zoek bij stem. Visueel zoeken Gamificatie Korte video-inhoud. OTT-reclame (Over-The-Top/Streaming).
Volgens het rapport zijn bureaus ook van plan om in 2023 nieuwe marketingstrategieën te implementeren, waaronder:
Visueel zoeken Klantgemeenschappen. Metaverse marketing. Personalisatie Korte video-inhoud.
Als u weet waar andere bureaus zich op zullen richten, kunt u concurrerend blijven binnen de branche. Bekijk de volledige gids van CallRail voor een exclusief kijkje in wat uw collega’s van plan zijn voor het komende jaar.
Begin met het verfijnen van uw strategie voor 2023 met deze marketinginzichten
Het rapport van CallRail bevat alle branche-inzichten die u nodig heeft voor uw strategie voor 2023. Ontdek wat digitale marketingbureaus het komende jaar in petto hebben en zet uzelf op de goede weg naar succes.
“Terwijl bureaus grote veranderingen voor marketing in de toekomst voorspellen, ondernemen ze ook stappen om zich aan te passen door te investeren in marketingtools, technologie en analyses.
Als uw bureau vooruitkijkt, overweeg dan een platform zoals CallRail dat uw marketinginspanningen verenigt om het gemakkelijker te maken uw klanten te helpen en de waarde van uw bureau te laten zien.
Meer weten over waar bureaus volgend jaar naartoe gaan? Download het eBook en begin met het realiseren van uw zakelijke doelen.
U kunt de call-tracking-tool van CallRail vandaag ook gratis uitproberen.

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!