Instagram Threads, het nieuwe sociale-mediaplatform van de blog, lijkt een sterke kandidaat om te worden aangenomen als de nieuwe SEO-ontmoetingsplaats.
De sociale media-ruimte in de SEO-gemeenschap heeft het afgelopen jaar veel verstoringen gekend.
Twitter is altijd een favoriete ontmoetingsplaats geweest totdat Elon Musk het kocht en veel mensen het platform begonnen te verlaten.
Hoewel Mastodon in 2016 werd gelanceerd, zagen veel SEO’s het begin 2023 plotseling als een nieuw alternatief voor Twitter nadat ze de vogel-app hadden opgegeven.
Hoewel het aanvankelijk veelbelovend was, heeft het gedecentraliseerde platform beperkingen bij het verbinden met andere servers en was de oprichting van de SEO-gemeenschap beperkt omdat mensen over verschillende servers werden verdeeld.
Toen kwam Bluesky langs en opnieuw wachtten de SEO-mensen om te zien of dit zou aanslaan. Tot nu toe heeft het, afgezien van enkele early adopters, geen massale acceptatie gezien of de dominantie van andere platforms bedreigd.
Sinds meer dan een jaar beleeft LinkedIn een heropleving met veel activiteit in de gemeenschap. Veel SEO-professionals die van oudsher luidruchtig op Twitter zijn, zijn begonnen met het plaatsen van lange berichten over casestudy’s en thought leadership op het platform.
Een echt pluspunt van het deel uitmaken van LinkedIn is de afwezigheid van de politiek, de verontwaardiging en het sarcasme waar Twitter zo dol op is.
LinkedIn is professioneel en een geweldig platform om te laten zien waar je aan werkt en ideeën over werk te delen.
En toen werd Instagram Threads gelanceerd op 5 juli om 19.00 uur EDT.
Het kreeg 2 miljoen registraties in de eerste 2 uur.
Binnen 24 uur had het 30 miljoen. Het duurde twee maanden voordat ChatGPT de 100 miljoen volgers bereikte. De threads duurden vijf dagen.
Twitter deed er twee jaar over om een miljoen volgers te bereiken; Instagram duurde twee en een halve maand. Threads deed het in minder dan een uur.
Zal Threads erin slagen een nieuwe SEO-community in stand te houden en te creëren? Op dit moment kunnen we dat niet zeggen.
We sprongen snel op het platform in de eerste paar dagen na de lancering en zagen talloze mensen die we kenden in de gemeenschap zich aansluiten.
Het voelt fris aan en het was als een hereniging van oude vrienden die al een tijdje niet meer waren gevoeld. Een buzz en een buzz van opwinding en interesse leek vele jaren geleden op Twitter te zijn.
Voor gebruikers die nieuw zijn op een platform, is een van de eerste dingen die u moet doen mensen volgen en uw volglijst samenstellen.
Momenteel ondersteunt Threads geen hashtags, dus het is nog belangrijker om de juiste mensen te volgen om de discussie te vinden waaraan je wilt deelnemen.
Voor iedereen die van SEO houdt, hebben we een korte lijst met SEO-experts samengesteld om te volgen op Threads om u te helpen aan de slag te gaan met het platform.
Deze lijst is niet bedoeld als exclusieve, uitgebreide of enige verklaring over wie als beter wordt beschouwd dan wie dan ook.
Het is samengesteld door SEO-experts die al actief zijn in Threads, en we hebben de huidige auteurs van Search Engine Journal opgenomen.
Een expert is iemand die volgens ons een belangrijke bijdrage levert aan de branche door middel van sociale media en spreekbeurten, en door inhoud te publiceren die waarde toevoegt.
Thread zoekmachine tijdschrift team
62 SEO-experts om in de threads te volgen
AJ Ghergich, SEO-adviseur. AJ Kohn, oprichter van Blind Five Years. Aleyda Solís, internationale SEO-consultant. Amanda Natividad, vice-president marketing, SparkToro. Andrew Charlton, algemeen directeur van Crawl Consultancy Andrew Shotland, oprichter van Local SEO Guide. Areej Abuali, oprichter van Women in Tech SEO. Barry Schwartz, oprichter van Search Engine Roundable. Bastian Grimm, CEO van Peak Ace. Benji Hyam, mede-oprichter van Grow and Convert. Brett Tabke, oprichter van PubCon. Brie E Anderson, analyse-adviseur. Brodie Clark, SEO-adviseur. Bryan Eisenberg, auteur van Call to Action en Waiting for Your Cat to Bark. Chris Green, analyse-adviseur. Craig Campbell, SEO-adviseur bij Craig Campbell SEO. Dan Barker, CMO en adviseur. Dawn Anderson, zoekadviseur. Dixon Jones, CEO van Inlinks. Eric Wu, Partner, SEO @ a16z. Frederick Vallaeys, mede-oprichter van Optmyzr. Gianluca Fiorelli, internationale SEO-adviseur. Glenn Gabe, SEO-adviseur. Greg Gifford, SearchLab COO en lokale SEO-expert. Hannah Rampton, data- en SEO-adviseur. Itamar Blauer, SEO-directeur bij StudioHawk. James Norquay, oprichter van Prosperity Media. John Doherty, oprichter van Credo en EditorNinja. Jono Alderson, onafhankelijk technisch SEO-adviseur. Kelvin Newman, oprichter van BrightonSEO. Kevin Gibbons, CEO en oprichter van Re:Signal. Kevin Indig, groeiadviseur. Kevin Rowe, oprichter van PureLinq. Kristopher B. Jones, groeiadviseur, oprichter van LSEO. Lee Odden, oprichter van TopRank Marketing. Lidia Infante, Senior SEO-manager bij Sanity. Lily Ray, hoofd SEO bij Amsive Digital Ludwig Makhyan, medeoprichter van Mazeless. Lukasz Zelezny, SEO-expert en adviseur. Mark Traphagen, VP marketing en producttraining bij seoClarity. Mark Williams-Cook, directeur van Candour. Martin MacDonald, SEO-adviseur, SEO-adviseur. Michael King, oprichter van iPullrank. Michelle Robbins, hoofd beslissingswetenschap bij LinkedIn. Montse Cano, adviseur internationale SEO en digitale strategie. Mordy Oberstein, Hoofd SEO Branding bij Wix. Motoko Hunt, International Search Marketing Consultant bij AJPR. Nati Elimelech, Hoofd SEO bij Wix. Navah Hopkins, voorzitter van Navah Hopkins LLC. Nick Wilson, CEO en oprichter van Torque. Noah Learner, Chief Innovation Officer bij Sterling Sky. Olga Andrienko, Vice President Brand Marketing bij Semrush. Paul Shapiro, technische SEO en SEO-productbeheer bij Shopify. Pedro Dias, visueel SEO-consultant, ex-Google. Ross Hudgens, oprichter van Siege Media. Ron Lieback, oprichter van ContentMender. Ruth Everett, SearchPilot SEO-technicus. Ryan Jones, marketingdirecteur van SEOtesting.com. Si Quan Ong, Marketing bij Ahrefs. Suganthan Mohanadasan, medeoprichter van Snippet Digital & Keyword Insights. Taylor Berg, directeur groei en webstrategie bij Talkspace. Tess McKeever-Voecks, VP Operations bij Local SEO Guide.
Meer middelen:
Uitgelichte afbeelding: Emre Akkoyun/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!