“Inhoud is alles.”
Dit is tenminste een variatie op het gezegde waar elke website-eigenaar zich aan houdt. Maar in het steeds veranderende landschap van contentmarketing komt contentdistributie op de tweede plaats na de content zelf.
Organisaties moeten investeren in effectieve contentmarketing door gebruik te maken van verschillende contentmarketingplatforms naarmate de concurrentie heviger wordt.
hoe fel 47% van de bedrijven is van plan dit jaar hun contentteams uit te breiden.
Hier zijn zeven hulpmiddelen om te overwegen om uw inhoud naar nieuwe hoogten te brengen.
1. Explosieve onderwerpen – het beste voor trending content
Brian Dean heeft Backlinko en Exploding Topics opgericht en is een vertrouwde bron voor contentmarketing sinds Backlinko groeide van nul tot miljoenen maandelijkse gebruikers.
Sinds Dean zijn site heeft opgericht, heeft hij geprobeerd anderen te helpen door gegevens over groeiende onderwerpen te verstrekken voordat ze naar buiten komen.
Exploding Topics verzamelt gegevens en gebruikt een geavanceerd algoritme dat de procentuele groei van specifiek gekozen onderwerpen geeft.
Met toegang tot deze gegevens kunt u eerst inhoud gaan schrijven om een voorsprong op concurrenten te krijgen.
2. BuzzSumo – Beste voor sociale media-inhoud
BuzzSumo kwam in 2013 op het toneel.
Sindsdien heeft dit platform zijn serviceaanbod gediversifieerd tot een krachtpatser voor serieuze contentmarketeers.
BuzzSumo biedt content discovery, onderzoek, tracking en influencer-inzichten. De influencer-optie kan de kans op viraliteit voor uw contentmarketinginspanningen exponentieel vergroten.
Door naar het gedeelte ‘Gedeelde berichten’ te bladeren, kunt u influencers identificeren die artikelen hebben gedeeld die mogelijk verband houden met de onderwerpen waarover u heeft geschreven en contact opnemen met influencers om uw artikel te delen om uw inhoudsbereik te vergroten.
3. Outbrain – Beste voor native content
Outbrain was een van de belangrijkste pioniers van native content en heeft een enorm marktaandeel gewonnen ten opzichte van concurrenten.
Vandaag de dag levert Outbrain 344 miljard maandelijkse contentaanbevelingen in meer dan vijfenvijftig landen. Aan de slag gaan met Outbrain brengt geen grote kosteninvestering met zich mee.
Om een campagne op het Outbrain-netwerk te starten, kunt u een campagnebudget van € 20 en een CPC-prijs (kosten per klik) van 0,03 cent instellen.
Als u bedenkt hoe snel u uw bereik voor contentmarketing kunt vergroten en gebruikers strategisch opnieuw kunt targeten zodra ze naar uw site zijn genavigeerd, is Outbrain een no-brainer.
4. Patreon – Het beste voor inhoudsleden
Patreon biedt een premium abonnementsmodel aan makers van inhoud.
Maandelijkse toezeggingen van klanten hebben makers van inhoud een consistente manier geboden om inhoud van hoge kwaliteit te leveren en tegelijkertijd de kost te verdienen.
Patreon, opgericht in 2013, werd al snel het go-to-platform voor makers van inhoud om een loyale schare fans op te bouwen.
Contentmakers bestrijken verschillende aandachtsgebieden, waaronder videografen, podcasters, schrijvers, artiesten en muzikanten.
Als je een maker van inhoud bent die de kost wil verdienen zonder te bloggen, dan is Patreon de juiste keuze.
5. Inhoudelijk – Het beste voor het programmeren van inhoud
Het plannen van contentdistributie is eenvoudig met de hulp van Contently. U kunt eenvoudig tijden en datums plannen om inhoud naar meerdere platforms te distribueren.
Een functie genaamd Storybook maakt gebruik van gepatenteerde technologie om een voorspellend model te bieden van welke onderwerpen de grootste impact zullen hebben.
Daarnaast biedt Contently SEO-aanbevelingen en controleert het de stem en toon van de inhoud. Een van de krachtigste functies die Contently biedt, is toegang tot het premium creatieve netwerk.
Het kan lastig zijn voor dierenartsschrijvers als je net begint.
Contently heeft een premium netwerk van schrijvers opgebouwd waar je gebruik van kunt maken. Veel van deze schrijvers hebben artikelen gepubliceerd voor The New Yorker, Wired en The Financial Times, naast vele andere gevestigde publicaties.
Contently biedt ook toegang tot videografen en ontwerpers om meer impactvolle inhoud te creëren via het premium creatieve netwerk.
Als u op zoek bent naar een contentmarketingplatform voor ondernemingen, is Contently een topkandidaat.
6. Scoop.it: het beste voor contentcuratie
Scoop.it is een cloudgebaseerd contentmanagementplatform dat content op internet en sociale media ontdekt en onderzoekt. Meer dan 30 miljoen webpagina’s worden door Scoop.it gecrawld.
U kunt uw behoeften aan samengestelde inhoud snel schalen door gebruik te maken van WordPress-integratie om inhoud rechtstreeks op uw site te publiceren.
Door gebruik te maken van samengestelde inhoud, kunt u vertrouwen opbouwen en extra waarde toevoegen aan uw publiek, terwijl uw specifieke branche-expertise wordt benadrukt.
U loopt mogelijk iets mis als u beheerde inhoud niet integreert in uw contentmarketingstrategie.
Hootsuite adviseert een verhouding van 40% gecreëerde en 60% samengestelde inhoud om uw contentmarketinginspanningen te starten.
7. Uberflip – Beste voor gepersonaliseerde inhoud
Uberflip biedt verschillende opties voor contentmarketeers, maar een van de meest waardevolle functies die Uberflip biedt, is de mogelijkheid om content voor doelgroepen te personaliseren.
Als gevolg hiervan wenden contentmarketeers zich tot Uberflip om ABM (Account Based Marketing) uit te voeren.
Met de functie voor contenttargeting kunnen marketeers doelgroepen bereiken met gepersonaliseerde berichten en biedt het aangepaste lay-outs en aangepaste branding.
Gezien de statistieken over personalisatie, moeten contentmarketeers op maat gemaakte messaging overwegen.
conclusie
Als uw organisatie niet investeert in contentmarketing, mag u ervan uitgaan dat u marktaandeel verliest aan uw concurrenten.
Contentmarketing is geen optie maar een noodzaak in het huidige landschap.
Als gevolg hiervan zijn er verschillende opties voor contentmarketingplatforms om u snel op weg te helpen.
Er is geen verkeerde manier om aan de slag te gaan met contentmarketing.
Je moet erin springen en je voeten nat maken.
Aan de slag met een van de bovengenoemde contentmarketingplatforms is een goede stap op weg naar het nemen van de juiste beslissing.
Meer middelen:
Uitgelichte afbeelding: de KonG/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!