fbpx

7 beste contentmarketingpraktijken in 2023

7 beste contentmarketingpraktijken in 2023

Share This Post


Betekent een nieuw jaar nieuwe best practices voor contentmarketing? Nou, ja en nee.

Op weg naar het nieuwe jaar zijn er nieuwe dingen waarmee u rekening moet houden voor uw contentmarketingstrategie, maar veel is niet veranderd.

Contentmarketing blijft een van de beste manieren om ervoor te zorgen dat uw merk relevant blijft en organisch verkeer naar uw site blijft leiden.

Het maken van content heeft veel verschillende vormen aangenomen, maar er zijn nog steeds veel best practices die u nodig heeft om ervoor te zorgen dat u deze implementeert als u gevonden wilt worden.

Dit artikel bespreekt enkele best practices die contentmarketeers zouden moeten blijven volgen en een aantal actuele onderwerpen die opkomen in de contentwereld.

Dit zijn de zeven best practices voor contentmarketing in 2023:

Gebruik de stem van de klant. Creëer content met behulp van het hub & spoke contentmarketingmodel. Optimaliseer uw inhoud voor resultaattypen. Meet uw inhoud altijd aan de hand van het rendement op uw investering. AI-gegenereerde inhoud is er, maar trap niet in de hype. Heroptimaliseer en hergebruik uw verouderde/slecht presterende inhoud. Doorbreek de silo’s tussen uw interne afdelingen om sneller vooruitgang te boeken.

1. Gebruik de stem van de klant in je content

Het gebruik van de stem van de klant in je content is altijd een best practice in contentmarketing, en het is ook de belangrijkste.

U moet ervoor zorgen dat uw inhoud overeenkomt met datgene waarnaar de klant daadwerkelijk op zoek is.

Als u dit niet doet, kunt u uw doelgroep misschien nooit bereiken, zelfs niet als ze op zoek zijn naar iets dat u aanbiedt.

Zoekwoordonderzoek is het brood en de boter bij het maken van inhoud, en een groot deel van het maken van relevante inhoud is ervoor te zorgen dat u de zinnen gebruikt waarnaar mensen daadwerkelijk zoeken.

2. Creëer content met behulp van het Hub & Spoke contentmarketingmodel

Google is altijd bezig geweest met het rangschikken van websites die laten zien dat ze een autoriteit zijn op een bepaald onderwerp.

Wat is een betere manier om Google en uw klanten te laten zien dat u weet waar u het over heeft dan door veel inhoud over uw onderwerp te maken?

Een van de beste manieren om dit te doen, is door middel van het focus-and-talk-contentmarketingmodel. Bij dit contentmarketingmodel draait alles om het gebruik van de stem van de klant, omdat je er eerst voor moet zorgen dat er vraag is naar de content die je schrijft.

Dit is geen nieuw model voor de wereld van contentmarketing, maar het is essentieel en het leidt nergens toe.

Met behulp van het hub-and-spoke-model kunt u autoriteit opbouwen rond een hub, wat meestal een van uw belangrijkste bedrijfsactiviteiten of services is.

Gesproken inhoud bestaat meestal uit vragen met betrekking tot de hub of verschillende delen van de reis van de koper die aansluiten op de hub.

Op deze manier kunt u gebruikers door de verschillende stadia van hun zoekopdracht leiden en ervoor zorgen dat Google begrijpt dat u weet waar u het over heeft wanneer ze op uw site komen.

Door inhoud te maken die zich richt op en spreekt over een specifiek onderwerp, wordt u in de ogen van Google veel meer een autoriteit over een onderwerp, wat kan helpen de hoeveelheid organisch verkeer, zoekwoordrangschikkingen en conversies voor uw bedrijf te vergroten.

3. Creëer content op basis van resultaattypes

We weten al een tijdje dat Google geen tien blauwe links meer heeft.

Er verschijnen echter voortdurend nieuwe soorten resultaten op Google. Als gevolg hiervan zijn de resultatenpagina’s van zoekmachines gevuld met een verscheidenheid aan verschillende soorten resultaten.

Net zoals we ervoor moeten zorgen dat de zoekwoorden die we targeten een zoekvolume hebben, moeten we er ook voor zorgen dat we onze inhoud structureren op een manier die relevant is voor waar Google naartoe wil en onze inhoud wil weergeven.

Bepaalde soorten resultaten zijn dit jaar erg populair geworden, de belangrijkste zijn korte video’s.

Korte video’s zijn meestal 10-30 seconden of maximaal 5 minuten lang.

Met de opkomst van TikTok en Instagram Reels is korte video-inhoud een ware rage en verschijnt het zelfs op Google als resultaattype.

Zorg ervoor dat u bij het maken van inhoud voor uw site een kijkje neemt om te zien wat er al op Google wordt weergegeven en wat uw concurrenten doen.

Visuele inhoud of afbeeldingen kunnen inhoud beter verteerbaar en aantrekkelijker maken om te delen op sociale media. Dit is ook een geweldige manier om te verschijnen op Google Afbeeldingen, de op een na grootste zoekmachine achter de hoofdzoekpagina van Google.

Audio-inhoud zoals podcasts is tegenwoordig ook een enorme manier geworden voor mensen om inhoud te consumeren.

Wanneer u inhoud maakt, moet u begrijpen hoe Google denkt dat gebruikers die inhoud zullen consumeren op basis van wat wordt weergegeven op pagina 1 van Google. Beoordeel vervolgens of je content kunt maken voor deze media.

4. Meet uw inhoud voor ROI

Dit is niet noodzakelijkerwijs een nieuwe trend, maar het is er wel een die altijd een goede gewoonte zal zijn voor contentmarketing.

Het is een uitdaging om ROI te koppelen aan iets in SEO of het organische kanaal, in tegenstelling tot betaalde media of e-mailmarketing, die meestal duidelijker is met toegankelijke CPC, conversieratio’s en andere belangrijke statistieken.

Daarom is het essentieel om duidelijk te definiëren hoe u uw inhoud gaat meten voor ROI en om aan te tonen dat dit de organisatorische resultaten bevordert.

De beste manier om meer acceptatie rond SEO te krijgen of waarom inhoud nuttig is, is door te rapporteren hoe de inhoud meer gebruikers naar de site brengt of hen helpt converteren.

Het wordt aanbevolen dat u rapportage opzet, of u nu een enterprise SEO-platform of kleinere tools gebruikt, voordat u uw inhoud maakt, zodat u de prestaties van uw inhoud kunt meten, zoals uw doelzoekwoorden die nu op pagina 1 staan, wat zal leiden tot meer organisch verkeer en organische conversies.

Als u dit consequent doet, kunt u uitleggen hoe het loont om proactief te zijn met SEO, omdat u vandaag gebruikers naar de site brengt en voor onbepaalde tijd verkeer naar diezelfde inhoud blijft leiden.

5. AI-gegenereerde inhoud is er, maar laat je niet misleiden

Er gebeurt van alles! Door AI gegenereerde inhoud heeft eindelijk de massa bereikt, maar trap niet in de hype.

Er zijn de laatste tijd zoveel afkortingen geweest, of het nu VR (Virtual Reality), AR (Augmented Reality) of NFT (Non-Fungible Tokens) zijn, waarvan mensen denken dat ze zich zullen openen en de toekomst zullen worden.

Geen enkele is echter de grootste disruptor geworden waarmee ze werden geïntroduceerd. Tenminste nog niet.

AI zal er voor de lange termijn zijn, omdat het het leven op veel verschillende manieren veel gemakkelijker kan maken.

Er zijn use-cases voor het gebruik van AI-services zoals ChatGPT voor onderzoek, schetsen of inhoudsideeën, maar het wordt niet aanbevolen dat deze services uw inhoud volledig schrijven.

Google heeft onlangs hun EAT-richtlijnen bijgewerkt met een extra “E” voor ervaring. Dit laat zien dat Google zich blijft richten op gezaghebbende content en het is essentieel dat je de gebruiker laat zien dat je weet waar je het over hebt.

De nieuwe “E” rond-ervaring lijkt een kans te zijn voor door AI gegenereerde inhoud, omdat Google ervoor wil zorgen dat gebruikers de juiste informatie krijgen van geloofwaardige bronnen, vergelijkbaar met de YMYL-algoritme-update in zijn tijd

De nuttige inhoudsupdate van Google is ook eindelijk uitgerold en treft websites met onbevredigende of onbehulpzame inhoud. Dit komt omdat veel websites zijn begonnen met het maken van inhoud, voornamelijk voor zoekmachines en niet voor mensen.

Wij mensen moeten inhoud schrijven die bedoeld is voor andere mensen.

Gebruik AI om te helpen bij het maken van inhoud, maar pas op dat u het niet massaal doet, zoals CNET, aangezien ze zich al hebben teruggetrokken nadat mensen veel verschillende bugs in de inhoud zelf hadden opgemerkt.

6. Heroptimaliseer en hergebruik uw verouderde/slecht presterende inhoud

Nieuw jaar, nieuwe inhoud? Nou, niet altijd.

Door de prestaties van de huidige inhoud van uw site te controleren, kunt u bepalen of er een mogelijkheid is om inhoud die mogelijk verouderd is of ondermaats presteert, opnieuw te optimaliseren of opnieuw te gebruiken.

Een van de beste manieren om dit te doen, is door middel van een inhoudsaudit om beter te begrijpen welke inhoud goed presteert en welke inhoud dit jaar een beetje moet worden bijgewerkt of wat liefde nodig heeft.

Het heeft geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden, vooral niet als de inhoud al van goede kwaliteit is, maar het zou kunnen profiteren van andere gerichte zoekwoorden.

Door uw huidige inhoud te evalueren, kunt u hiaten in de inhoud identificeren waar u mogelijk nieuwe inhoud moet maken of inhoud moet vinden die kan worden geconsolideerd om beter samen te werken.

Wanneer we in het verleden met klanten hebben gewerkt, zijn er ontelbare keren geweest dat we drie verschillende blogberichten over hetzelfde onderwerp tegenkwamen en geen ervan werkte goed. In plaats van tijd en energie te verspillen aan het maken van nieuwe inhoud, kunt u proberen een deel van de bestaande inhoud van uw site te hergebruiken om deze te verbeteren.

Het controleren van de inhoud van onze site zal altijd een best practice zijn, en het is een geweldig proces om te volgen, omdat u veel verborgen juweeltjes kunt ontdekken terwijl u identificeert van welke andere inhoudsupdates, optimalisaties of schone nieuwe builds de site zou kunnen profiteren.

7. Breek cross-team silo’s intern af (als je dat nog niet hebt gedaan)

Dit is geen best practice voor contentstrategie, maar wel een good practice voor elk bedrijf dat content creëert.

Bij het maken van inhoud op uw site komen veel bewegende delen kijken. De meeste mensen beschouwen het alleen als de taak van het contentteam, maar er zijn ook ontwerp-/productteams, ontwikkelingsteams, juridische teams en zelfs het SEO-team.

In elk bedrijf, met name bedrijven, moet u ervoor zorgen dat al deze afdelingen samenwerken om hetzelfde doel te bereiken: meer mensen naar uw website halen en ervoor zorgen dat ze converteren. Er zijn veel manieren om uw organische marketingprocessen te verbeteren om efficiënter te zijn.

Ontmoet regelmatig andere afdelingen en zet processen op om nieuwe inhoud te creëren en bestaande te optimaliseren. U kunt de efficiëntie verhogen en ervoor zorgen dat iedereen tijdens het hele proces zijn verantwoordelijkheden begrijpt.

Als je niet van tevoren de verantwoordelijkheden van elk team definieert en uitlegt waarom ze nodig zijn, geeft die afdeling mogelijk geen prioriteit aan de juiste dingen, wat waarschijnlijk leidt tot vertragingen in het proces voor het maken van content.

De beste contentmarketeers proberen deze silo’s te doorbreken om ervoor te zorgen dat content effectief wordt gepubliceerd. Communicatie, educatie en organisatie zijn daar een belangrijk onderdeel van.

Ten slotte

Door deze zeven praktische tips te volgen, kunt u ervoor zorgen dat uw inhoud in goede handen is in 2023 en in de toekomst.

Over het algemeen moet u proactief omgaan met de inzichten die u tegenkomt bij het maken van inhoud en communiceren met interne teams over hoe we hun hulp nodig kunnen hebben in dit proces.

Contentmarketing is een van de beste manieren voor elke organisatie om verkeer naar hun site te leiden, omdat het consumenten blijft informeren over de voordelen van bepaalde servicelijnen en hen het vertrouwen geeft dat uw merk goed aansluit bij uw behoeften.

AI wordt dit jaar een hot topic, maar doe nog niet te drastisch met deze ontwikkeling qua contentcreatie. Uiteindelijk is het belangrijker om ervoor te zorgen dat de inhoud nauwkeurig is en door mensen voor mensen is geschreven.

Deze best practices zijn waarschijnlijk dingen waar je misschien al van hebt gehoord, maar dat maakt ze niet minder belangrijk.

In plaats van je te concentreren op wat er elk jaar nieuw is, kun je je beter eerst concentreren op het goed krijgen van deze basisprincipes.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Jirsak/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!