fbpx

7 manieren om uw duurzaam concurrentievoordeel te versterken

7 manieren om uw duurzaam concurrentievoordeel te versterken

Share This Post


Hoe vergroot u de overlevingskans en het succes van uw bureau?

Volgens volmaakte ondernemer Dan Schulman (CEO van PayPal):

“Het enige duurzame concurrentievoordeel dat een bedrijf heeft, is de kracht van zijn personeel”, zegt hij @dan_schulman. pic.twitter.com/eBNgPgmjQC

— Squawk Doos (@SquawkCNBC) 13 juli 2021

Dhr. Schulman deed deze uitspraak vorig jaar; het is echter geen nieuw concept.

Bijna 20 jaar eerder zei Anne Mulcahy, voormalig CEO van Xerox (van LifeCare® Inc.’s Life Event Management Conference, 2003):

“Medewerkers zijn de beste troef van een bedrijf – zij zijn uw concurrentievoordeel.”

Sterke teams leiden tot sterke bedrijven, dus weten hoe je groot talent kunt verwerven en behouden, is van cruciaal belang voor het voortbestaan ​​en de welvaart van een bedrijf.

De volgende tips zullen u helpen een cultuur te bevorderen die uw werknemers zal transformeren tot de beste troef van uw bedrijf.

1. Persoonlijk talent van het personeel

Ervoor zorgen dat je de juiste spelers in je team hebt, is de basis van een sterk personeelsbestand. De volgende personeelsfilosofieën helpen u om uzelf uit te rusten met de juiste mensen.

Je bent wat je inhuurt

Tien jaar geleden verklaarden mijn vrouw en ik dat het boodschappenbudget verboden terrein was voor bezuinigingen, omdat weinig dingen de gezondheid van een gezin meer aantasten dan wat ze eten.

Net zoals voedsel geen ideale plek is om geld te besparen in een gezin, is personeel geen ideale plek om geld te besparen in een organisatie. Voorkom binnen redelijke grenzen dat kosten uw aanwervingsbeslissingen beïnvloeden.

Beschouw payroll als een investeerder. Hogere lonen zullen resulteren in grotere productiviteitswinsten en retentie.

Huur mensen in omdat ze goed zijn in wat ze doen en een aanvulling vormen op uw cultuur, niet omdat de prijs goed is.

Corrigeer slechte aanwervingsbeslissingen snel

Toestaan ​​dat de verkeerde mensen aan het werk blijven, is oneerlijk tegenover alle juiste mensen, omdat ze onvermijdelijk de tekortkomingen van de verkeerde mensen moeten compenseren.

Uit het boek van Jim Collins, Good to Great (2001):

Het is ook oneerlijk tegenover die verkeerde persoon voor elke minuut die je hem toestaat om door te gaan, terwijl je weet dat hij het uiteindelijk niet zal halen; je berooft hem van een deel van zijn leven, tijd die hij zou kunnen besteden aan het zoeken naar een betere plek om te floreren.

Het maken van een slechte keuze voor het aannemen van personeel is onvermijdelijk. De sleutel is om de situatie snel te corrigeren.

Als u de juiste mensen in uw team heeft, beschikt u over de essentiële ingrediënten voor een sterk personeelsbestand.

2. Vermijd ondergeschikte taal

Ervoor zorgen dat uw toptalent nooit een reden heeft om weg te gaan, begint bij hoe u ze ziet.

Als je een classificatiesysteem gebruikt, bevestig dan dat hiërarchie beperkt is tot hoe je je team organiseert en hoe je ze behandelt.

Hoe u uw collega’s spreekt en aanspreekt, zal van invloed zijn op hoe u hen denkt en behandelt.

De mensen die bij oxbird werken zijn mijn medewerkers; zo verwijs ik echter niet naar ons team. Ik heb medewerkers die met mij samenwerken en die ik collega’s noem, geen werknemers.

“Baas” komt ook niet in mijn volkstaal voor.

Voor de duidelijkheid, ik heb het niet strikt over de volkstaal op de werkvloer. Ik bedoel een filosofie die invloed heeft op hoe u denkt en hoe u zich verhoudt tot uw personeel in welke context dan ook, bijvoorbeeld personeelsvergaderingen, het verjaardagsfeestje van een vriend, enz.

De productie moet worden aangestuurd door individuen die gemotiveerd zijn om voor hun team te presteren, niet opgelegd door de organisatiestructuur.

Hoe meer gezaghebbend u bent, hoe minder invloed u zult hebben, terwijl hoe invloedrijker u bent, hoe minder gezaghebbend u zou moeten zijn.

Duidelijke ondergeschiktheid uit uw denken en u helpt een productieve teamcultuur te bevorderen.

3. Persoonlijke ontmoeting

Ik kan dit punt niet genoeg benadrukken in een tijdperk van verspreide teams.

Mijn favoriete tijd van het zakenjaar is onze bedrijfstop. Zoomgesprekken zijn geweldig, maar de meest geavanceerde videotechnologie kan niet tippen aan de aanwezigheid van teamgenoten.

Alleen al het schrijven over onze tijd samen maakt me opgewonden, aangezien ik me herinner dat ik collega’s voor het eerst in lange tijd persoonlijk begroette. Ook ontmoet ik nieuwe medewerkers vaak voor het eerst persoonlijk.

Het onschatbare gezelschap is niet het enige belangrijke voordeel van deze tijden samen.

Een zakelijke bijeenkomst kan een legitiem extraatje zijn voor het personeel als u kiest voor een prachtig landgoed en lekker eten. Ons team leeft een paar dagen als een koning en geniet van accommodaties die ze anders nooit zouden hebben.

Minstens één keer per jaar persoonlijk afspreken kan relaties versterken en uw team beschadigen.

4. Bied aantrekkelijke voordelen

Bedrijven moeten creatief zijn in het aanbieden van aantrekkelijke voordelen, vooral wanneer ze geen gezondheidsgerelateerde voordelen bieden, wat de belangrijkste categorie voordelen is.

Voer onbeperkte aftakas in. Stel je de vrijheid van vrije tijd voor zonder kurken. Denk na over de mate van vertrouwen tussen werknemer en werkgever die nodig is om dit effectief te bereiken.

Bedenk eens hoe goed het voelt om “zoveel als ik wil” te zeggen als je wordt gevraagd: “hoeveel vakantietijd heb je?”

Is er een betere pasvorm voor uw organisatie dan onbeperkte PTO? Biedt u al enige vorm van gezondheidszorg aan?

Mijn doel is niet om een ​​bepaald voordeel te bepleiten; in plaats daarvan is het belangrijkste doel ervoor te zorgen dat je team een ​​aantal sappige voordelen krijgt, wat enige creativiteit kan vereisen.

5. Verhoog proactief de uitbetaling

Zoveel mogelijk voor u, verlies nooit een geweldige werknemer aan een bedrijf dat bereid is hem meer te betalen.

Waarom biedt het leger lucratieve bonussen aan soldaten die in dienst blijven? Omdat het veel duurder is om nieuwe medewerkers aan te nemen en op te leiden dan om het salaris van bestaand personeel te verhogen.

Wat nog belangrijker is, proactieve verhogingen zijn een krachtige manier om te laten zien dat u uw personeel waardeert. Hoewel er veel andere manieren zijn om waarde over te brengen, is geen enkele zo overtuigend als deze.

Op een gegeven moment verhoogde ons white label PPC-bureau (Pay Per Click) jaarlijks proactief de salarissen; maar nu doen we het om de zes maanden.

Halfjaarlijkse en proactieve salarisverhogingen helpen teamgenoten lange periodes van zelftwijfel te voorkomen.

Om u te verzekeren tegen een rechtencultuur, dient u ervoor te zorgen dat salarisverhogingen niet in polissen worden geformaliseerd. Idealiter zouden deze verhogingen organisch (vs. formeel) moeten zijn en overeenkomen met de hoogtepunten van prestatie en dankbaarheid.

Salarisverhogingen zijn waar het om gaat als u “het moreel wilt stimuleren, werknemers wilt stimuleren en ervoor wilt zorgen dat het personeel zich beloond en gewaardeerd voelt”.

6. Implementeer feedback

Merk op dat ik niet heb gezegd om feedback te vragen. Zonder implementatie is de gevraagde feedback machteloos. Niet alle opmerkingen kunnen worden geïmplementeerd, maar sommige kunnen en moeten dat wel zijn.

Er zijn maar weinig disciplines die zorg beter communiceren dan luisteren, en weinig praktijken tonen beter luisteren dan uitvoeren.

Vergeet niet om implementatiemomenten te vieren om ervoor te zorgen dat uw team de punten verbindt tussen input en verandering.

Implementatiefeedback verklaart: “We luisteren!”

7. Aandacht

Alles tot nu toe zou gemakkelijk onder het begrip zorg kunnen worden geplaatst. Hieronder vind je nog meer praktische manieren om rekening te houden met je teamgenoten.

Zorg ervoor dat het personeel vrij neemt. Bel mensen als er een noodsituatie in het gezin is. Geef expliciet het voordeel van de twijfel bij prestatieproblemen. Geef ontslagen werknemers de kans om ontslag te nemen of ontslagen te worden. Herken belangrijke dagen zoals werkjubilea en verjaardagen. Neem de tijd om voorbeeldgedrag te benadrukken. Zorg voor extra loon tijdens zware werkdruk. Geef prioriteit aan niet-vijandige werkomgevingen boven inkomsten door onaangename klanten te ontslaan.

Als je collega’s goed bevoorraad zijn en weten dat je om ze geeft, waarom zouden ze dan vertrekken?

conclusie

Als u op zoek bent naar een manier om uw concurrentievoordeel te versterken, hoeft u niet verder te zoeken dan uw personeel.

De twee hierboven genoemde bedrijfsleiders (Dan Schulman en Anne Mulcahy) hebben meer gemeen dan hun visie op werknemers als een concurrentievoordeel: ze leidden beiden historische verandering en winstgevendheid voor hun organisaties.

Xerox ging van bijna failliet naar een erkende Amerikaanse technologiegigant en PayPal transformeerde zichzelf van een Silicon Valley-dinosaurus naar een van ‘s werelds toonaangevende technologiebedrijven.

Versterk uw personeelsbestand door consequent de waarde van uw teamleden te versterken en u versterkt uw merk.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Lightspring/Shutterstock





Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!