fbpx

71% van de marketeers heeft moeite om aan de verwachtingen van de klant te voldoen

71% van de marketeers heeft moeite om aan de verwachtingen van de klant te voldoen

Share This Post


De meeste marketeers zeggen dat ze moeite hebben om aan de verwachtingen van de klant te voldoen, en een nieuw rapport over het huidige marketinglandschap onthult waarom.

De achtste editie van Salesforce’s State of Marketing Report werpt een blik op de uitdagingen en triomfen van 2022 naarmate het jaar ten einde loopt.

Bovendien anticipeert het rapport op de manier waarop marketeers zich van plan zijn zich aan te passen aan toekomstige uitdagingen, zoals het weigeren van cookies van derden.

De gegevens in het rapport zijn afkomstig uit een onderzoek onder 6.000 marketeers in 35 landen en een analyse van miljarden uitgaande marketingberichten die via het Salesforce-platform zijn verzonden.

Dit zijn de hoogtepunten uit het State of Marketing 2022-rapport van Salesforce.

Wat waren de belangrijkste uitdagingen voor marketeers in 2022?

Bijna driekwart (71%) van de respondenten zegt dat het voldoen aan de verwachtingen van de klant ingewikkelder is dan een jaar geleden.

Het is niet vanwege een gebrek aan inspanning, zoals 83% van de marketeers zegt dat hun organisaties klanten in realtime betrekken via een of meer marketingkanalen.

Bovendien hebben marketeers meer databronnen om met elkaar in overeenstemming te brengen dan ooit tevoren: 10 bronnen tegen 2021, 15 in 2022en verwacht tegen 2023 18 bronnen.

Dus wat weerhoudt marketeers ervan om aan de verwachtingen van de klant te voldoen?

Volgens de antwoorden op de enquête zijn dit de belangrijkste uitdagingen voor marketeers:

Ineffectief gebruik van tools en technologieën Meet de ROI/attributie van marketing Breng personalisatie in evenwicht met het comfortniveau van de klant

Een derde (33%) van de leveranciers zegt dat budgetbeperkingen een uitdaging zijn, waarbij vooral de life sciences-, productie- en technologiesectoren zwaar getroffen worden.

Het rapport stelt vast dat tekorten aan personeelsbronnen gedeeltelijk de oorzaak zijn van een steeds uitdagender wordend marketinglandschap. Trends als ‘Big Resignation’, ‘Quiet Quitting’ en ontslagen maken furore in de talentpools van ondernemingen, en marketingteams voelen de impact.

Ondanks het budget en het tekort aan talent, 87% van de verkopers zegt dat hun werk nu meer waarde biedt dan een jaar geleden.

Wat zijn de prioriteiten van marketeers in 2023?

Volgens de antwoorden op de enquête zijn dit de topprioriteiten voor marketeers:

Verbeter het gebruik van tools en technologieën Experimenteer met nieuwe marketingstrategieën/tactieken Moderniseer tools en technologieën

Marketeers voorspellen dat ze in 2023 bijna twee keer zoveel databronnen zullen gebruiken als in 2021.

drie kwart van de leveranciers gebruikt nog steeds gegevens van derden, zoals apparaat-ID’s en cookies van gegevensaggregators of -makelaars.

De meerderheid (68%) leveranciers hebben een volledig gedefinieerde strategie om over te schakelen naar first-party en zero-party data.

Om uw database op te bouwen, 58% van de verkopers biedt prikkels om informatie met klanten te delen.

Het aantal marketeers dat tools voor kunstmatige intelligentie (AI) aan hun strategie toevoegt, neemt voortdurend toe.

in 2022, 68% van de marketeers zegt een volledig gedefinieerde AI-strategie te hebben, vergeleken met 60% in 2021 en 57% in 2020.

Drie van de belangrijkste use-cases voor AI zijn gericht op het automatiseren van taken:

Klantinteracties automatiseren Gegevensintegratie automatiseren Het klanttraject via verschillende kanalen personaliseren

Een groeiend aantal marketeers wendt zich tot nieuwe kanalen om hun publiek voor te blijven. Kanalen zoals TV/OTT, digitale inhoud en video kenden de grootste groei in marketingadoptie, terwijl audiokanalen zoals podcasts de op één na grootste sprong in adoptie doormaakten.

Wat zijn de verwachtingen van klanten in 2022 en daarna?

Klanten hebben hoge verwachtingen van personalisatie als het gaat om marketing: 56% van de klanten verwacht nu dat aanbiedingen altijd gepersonaliseerd zijn.

Als reactie daarop investeren merken in een mix van kanalen en technologieën om het bereik op maat te maken en duurzame relaties op te bouwen waar hun publiek tijd doorbrengt.

Klanten verwachten ook transparantie van de bedrijven van wie ze kopen. Volgens de enquête is 88% van de klanten verwacht dat bedrijven hun waarden duidelijk aangeven.

Aanpassen aan deze verandering in klantverwachtingen is effectief, omdat 93% van de goed presterende marketeers zegt dat hun externe berichten hun bedrijfswaarden weerspiegelen, in vergelijking met: 70% van zijn slecht presterende concurrentie.

Bekijk het volledige rapport van Salesforce voor meer informatie over de stand van zaken op het gebied van marketing in 2022.

bron: Verkoopsteam



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!