fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

8 belangrijke PPC-marketingstatistieken om in 2021 bij te houden

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Een van de belangrijkste voordelen van PPC-campagnes is de enorme hoeveelheid gegevens die ze leveren. Dit is uw sleutel tot een beter begrip van uw campagne, doelgroep, klanttevredenheid , succes en mislukkingen, en meer om uw volgende aanpak aan te scherpen!

Met zoveel informatie tot je beschikking en veel verschillende PPC-trends om te overwegen , welke PPC-statistieken zijn het beste om te gebruiken en hoe helpen ze je campagnes te verbeteren?

De 8 belangrijkste PPC-statistieken om bij te houden

Statistiek #1: Klikken

Klikken en vertoningen zijn mogelijk de twee belangrijkste statistieken, vooral als u naamsbekendheid wilt opbouwen. De betaalde advertentieklik is het begin van het verkoopproces en het aantal klikken is direct gerelateerd aan hoeveel geld u uitgeeft.

Hier zoekt u naar trends of variaties in klikken die op kansen of problemen kunnen wijzen. Als het aantal klikken bijvoorbeeld toeneemt, is het misschien tijd om uw budget voor zoekwoordbiedingen te verhogen ( iets dat automatisch kan worden gedaan met AI ). Als er echter weinig klikken zijn, heeft u waarschijnlijk problemen met de advertentietekst of de door u gekozen zoekwoorden. Mogelijk hebt u ook wat hulp nodig bij het verbeteren van uw vaardigheden op het gebied van klantenondersteuning om kwaliteitsverkeer aan te moedigen.

Statistiek #2: kosten per klik (CPC)

Net als klikken kunnen ze u zeer waardevolle trendinformatie laten weten. CPC's zijn gebaseerd op het concurrentievermogen van de door u gekozen zoekwoorden, dus als ze toenemen, moeten zoekwoorden met een langere staart worden gebruikt om meer gericht verkeer aan te trekken. U kunt ook uw maximale biedingen voor belangrijke zoekwoorden verhogen om concurrerend te blijven.

CPC's kunnen u ook helpen uw budget te bepalen. Denk aan uw gemiddelde klikkosten, uw gemiddelde conversieratio ( waarvoor we een aantal geweldige strategieën hebben ) en uw verkoopdoel per maand (klikken x conversieratio = verkoop).

Statistiek #3: vertoningspercentage

Het vertoningspercentage verwijst naar het percentage van alle potentiële vertoningen op uw advertenties. Er waren bijvoorbeeld 1.000 zoekopdrachten op uw zoekwoord en uw advertenties werden 700 keer weergegeven; u een vertoningspercentage van 70% heeft.

Google biedt ook twee categorieën voor verloren vertoningspercentages:

  1. Verliezen door budget
  2. Verliest als gevolg van advertentiepositie

Deze informatie laat u weten of u uw budget moet verhogen, uw biedingen moet verhogen of uw kwaliteitsscores moet verhogen op zoek naar een hogere advertentiepositie.

Statistiek #4: Conversieratio

Conversies zijn een doel voor de meeste bedrijven en nogmaals, trends zijn hier belangrijk. Veranderingen in omrekeningskoersen kunnen seizoensgebonden zijn of het gevolg zijn van meer specifieke veranderingen in de branche. Het verbeteren van uw interacties met klanten helpt uw conversieratio te verhogen, maar soms merkt u een dip.

Hier zijn onze snelle tips voor het onderzoeken van een daling van de conversieratio's:

  • Controleer of u een werkende trackingcode heeft.
  • Zorg ervoor dat alle bestemmings-URL's functioneel zijn.
  • Bekijk zoekopdrachten om ervoor te zorgen dat uw advertenties worden weergegeven voor niet-gerelateerde zoekopdrachten.
  • Zorg ervoor dat de advertentietekst niet verouderd is.
  • Controleer of uw zoekwoorden en advertenties niet zijn afgekeurd.
  • Verduidelijk dat er geen conflicten zijn met positieve en negatieve zoekwoorden.
  • Zorg ervoor dat u uw conversieratio regelmatig optimaliseert.

Statistiek #5: kosten per conversie

Om te bepalen of uw kosten per conversie goed of slecht zijn, moet u beslissen wat u bereid bent te besteden om een verkoop binnen te halen. Houd rekening met uw winstmarges en de lifetime value van een klant. Is er bijvoorbeeld een kans dat uw klanten uw producten om de paar maanden opnieuw moeten kopen? Groeit uw klantenbestand ? Als dat het geval is, kan een hoge kosten per conversie de moeite waard zijn. U moet ook rekening houden met uw strategie voor het genereren van leads en of deze wel of niet moet worden vernieuwd.

Methode #6: Click-Through Rate (CTR)

Deze statistiek helpt u uw klanten te begrijpen door u te vertellen wat werkt (en wat niet) bij uw doelgroep. Een lage CTR betekent bijvoorbeeld waarschijnlijk dat u zich op de verkeerde doelgroep richt of hun taal niet spreekt op een manier die hen zal overtuigen om te klikken.

Deze kunnen enorm variëren op verschillende tijdstippen gedurende de week en kunnen worden beoordeeld op zoekwoord- of advertentieniveau. Deze moeten van maand tot maand worden beoordeeld en niet vaker om uw gezond verstand te redden.

Statistiek #7: Kwaliteitsscore

Onthoud dat de kwaliteitsscore wordt berekend op basis van:

  • De eerdere CTR van uw zoekwoord.
  • Uw totaalrekening.
  • De kwaliteit van uw bestemmingspagina.
  • De relevantie van uw zoekwoorden in vergelijking met uw advertentietekst en de zoekopdracht van de gebruiker.

Uw kwaliteitsscore is belangrijk omdat Google deze en het biedingsbedrag van het zoekwoord in overweging neemt bij het bepalen van de positionering van uw advertentie. Een hogere kwaliteitsscore betekent soms dat een advertentie van een concurrent met een hoger bod wordt overgeslagen.

Dit is de manier van Google om ervoor te zorgen dat de gewilde advertentieposities niet worden gereserveerd voor degenen die het meest betalen. In plaats daarvan wordt alles bepaald door wat de beste ervaring voor zoekers creëert. Als u de juiste score voor een bepaald zoekwoord haalt en een relevante advertentie van hoge kwaliteit aan de juiste doelgroep levert, gaat uw kwaliteitsscore omhoog.

Onze tips om uw kwaliteitsscore te verhogen zijn:

  • Maak goed georganiseerde advertentiegroepen.
  • Zorg voor bestemmingspagina's met veel zoekwoordgebruik, relevant voor wat er ook wordt geadverteerd.
  • Gebruik de zoekwoorden in de advertentietekst.
  • Gebruik een call-to-action (CTA) en maak de waardepropositie heel duidelijk.

Statistiek #8: Totale conversiewaarde

Als u campagnes, advertentiegroepen en zoekwoorden wilt vergelijken, gebruikt u uw totale conversiewaarde. Dit kan handig zijn om erachter te komen of shoppers die op zoek zijn naar bepaalde producten meer uitgeven dan shoppers die op zoek zijn naar andere producten. De totale conversiewaarde van elk product laat u weten welk product het beste is om te promoten, omdat het meer verkopen oplevert. Als u een retargetingstrategie overweegt, kan dit ook een nuttige statistiek zijn.

Let op de statistieken

Dus daar heb je enkele van de belangrijkste PPC-statistieken waar je rekening mee moet houden. Gegevens zijn uw vriend en de tijd die u besteedt aan het begrijpen ervan, zal goed worden besteed als dit betekent dat u meer succesvolle campagnes moet maken. Dit geldt voor advertenties, videoberichten op sociale media en alle andere online inhoud die u maakt. Veel succes!

More To Explore