Microsoft Advertising heeft de afgelopen maand verschillende aankondigingen gedaan over advertentiemogelijkheden voor juli 2023.
Deze updates variëren van de introductie van Predictive Targeting, een op AI gebaseerde tool om advertentieconversies te verhogen, tot het uitbreiden van advertenties voor onroerendgoedpromotie met vakantiewoningen.
Ontdek hoe Microsoft adverteerders wil helpen meer klanten te bereiken met grotere efficiëntie en kostenbesparingen.
1. Voorspellende begeleiding
Microsoft Advertising introduceerde Predictive Targeting, een op AI gebaseerde advertentietool die machine learning gebruikt om automatisch nieuwe doelgroepen te identificeren en te targeten om conversies te verhogen, waardoor adverteerders mogelijk tijd besparen en de efficiëntie van campagnes wordt verhoogd.
Hoewel het een flexibele toepassing biedt met bestaande strategieën, zijn mogelijke nadelen onder meer verlies van controle over doelgroepen en mogelijk verspilde advertentie-uitgaven of merkschade als de verkeerde doelgroepen worden blootgesteld aan advertenties.
2. Generatieve AI en RSA
Screenshot van Microsoft, juli 2023
Microsoft integreerde generatieve AI in het maken en bewerken van Responsive Search Ads (RSA), waarbij door AI gegenereerde titels en beschrijvingen werden geleverd op basis van de uiteindelijke URL van de adverteerder.
De bijgewerkte ervaring biedt naar verluidt goed gecategoriseerde, hoogwaardige en diverse aanbevelingen in 35 gedetecteerde talen, waardoor adverteerders met één klik meerdere suggesties kunnen selecteren.
U kunt ook het automatisch genereren van activa inschakelen, waardoor er dynamisch activa worden gemaakt wanneer advertenties worden weergegeven, wat zorgt voor meer schaalbaarheid en relevantie.
3. RSA IF-functies
Screenshot van Microsoft, juli 2023
IF-functies voor RSA kunnen geavanceerde targeting en advertentiepersonalisatie bieden op basis van apparaat en doelgroep.
Dit zou de behoefte aan afzonderlijke campagnes verminderen en gepersonaliseerde berichten voor specifieke gebruikersapparaten of doelgroepsegmenten mogelijk maken.
4. Geautomatiseerde multimedia-advertenties binnen DSA-groepen
Geautomatiseerde media-advertenties binnen Dynamic Search Ad (DSA)-groepen zullen naar verluidt AI gebruiken om automatisch rijke, visueel aantrekkelijke advertenties te genereren die zijn geoptimaliseerd voor prestaties met uw website-inhoud.
Door gebruikersbronnen te combineren met machine learning-technologie, verschijnen deze advertenties aan de rechterkant van de pagina met zoekresultaten en zijn ze uniek, met slechts één mediaadvertentie per pagina per adverteerder.
5. Advertenties waarin eigendommen voor vakantieverhuur worden gepromoot
Microsoft breidde zijn advertenties voor vastgoedpromotie uit, dit zijn zeer visuele advertenties die zijn ontworpen om potentiële reizigers te inspireren, waaronder vakantiewoningen en hotels.
Hiermee kunnen reisadverteerders meer onroerendgoedaanbiedingen op Microsoft-platforms tonen.
Deze advertenties bieden een rijke en boeiende ervaring met volledige controle over uitgelichte afbeeldingen en tekst, en kunnen boekingen stimuleren met premium plaatsingen en geautomatiseerd beheer met behulp van bekende workflows voor advertentiebeheer in Microsoft Hotel Center, waardoor adverteerders tijd besparen.
6. Verbeteringen aan het volgen van universele gebeurtenissen
Microsoft Advertising heeft zijn UET-tagpaneel (Universal Event Tracking) verbeterd, waardoor problemen zijn opgelost en UET-gebeurtenissen in realtime worden gecontroleerd voor efficiënter testen en kwaliteitscontrole.
Bovendien biedt het tabblad UET-overzicht nu een langere overzichtsperiode om de prestaties van tags te bekijken voor verschillende dimensies, zoals gebeurtenissen, parameters en gebeurtenistypen.
7. Data-driven-attributie is beschikbaar
Screenshot van Microsoft, juli 2023
Data-driven-attributierapportage (DDA) was algemeen beschikbaar, waarbij geavanceerde machine learning werd gebruikt om de daadwerkelijke bijdrage van elke advertentie-interactie aan de conversie te berekenen, in tegenstelling tot het traditionele attributiemodel van de laatste klik (LCA).
Dit modelvergelijkingsrapport, toegankelijk via Rapporten > Standaardrapporten > Prestaties > Conversiemodelvergelijking, zou een diepgaande analyse mogelijk moeten maken met een breed scala aan statistieken op het gebied van ‘trefwoord’.
8. Beëindiging van verouderde functies van de zoekwoordplanner
Microsoft Advertising beëindigt met ingang van 21 augustus 2023 verschillende verouderde functies van de Zoekwoordplanner, waaronder verschillende servicebewerkingen en de productcategoriefunctie, vanwege hun verouderde aard en systeemincompatibiliteit.
Help Microsoft Advertising te verbeteren
De laatste aankondigingen van Microsoft Advertising onderstrepen haar inzet voor het bevorderen van een effectiever en intelligenter advertentie-ecosysteem.
Adverteerders mogen voortdurende verbeteringen in targeting, krachtigere analyses en gestroomlijnde processen verwachten en moeten altijd bijdragen door feedback achter te laten.
Uitgelichte afbeelding: Tada Images/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!