fbpx

8 technieken om meer klantrecensies te krijgen voor uw lokale bedrijf

8 technieken om meer klantrecensies te krijgen voor uw lokale bedrijf

Share This Post


In het internettijdperk zijn er maar weinig dingen die zo bepalend zijn voor aankoopbeslissingen als online recensies. En waarom niet?

Ze bieden een authentiek en eerlijk inzicht dat geen enkele marketingcampagne ooit zou kunnen repliceren.

Het moderne equivalent van de uiterst belangrijke mond-tot-mondreclame, klantrecensies kunnen de reputatie van een lokaal bedrijf maken of breken en hebben een enorme impact op de verkoop.

Niet overtuigd van het belang van beoordelingen voor kleine bedrijven? Hier zijn enkele belangrijke online beoordelingsstatistieken die u moet kennen:

Bij het online winkelen leest meer dan 99,9% van de mensen beoordelingen, in ieder geval af en toe. 91% van de consumenten erkende dat positieve beoordelingen ervoor zorgen dat ze eerder geneigd zijn een bedrijf te steunen. 79% van de mensen vertrouwt online beoordelingen evenveel als persoonlijke aanbevelingen. Slechts 13% van de mensen zou overwegen een bedrijf te gebruiken met een beoordeling van twee sterren of minder.

Online beoordelingen vormen een sociaal bewijs van de kwaliteit van uw aanbod, vestigen uw expertise en bouwen vertrouwen op, waardoor het uiterst belangrijk is voor lokale bedrijven om zoveel mogelijk positieve beoordelingen te krijgen.

Hier zijn acht technieken die u kunt gebruiken om recensies voor uw lokale bedrijf aan te moedigen.

1. Verzamel e-mailadressen tijdens het afrekenen

Vragen naar het e-mailadres en telefoonnummer van de klant op het moment van aankoop is een grote stap om een ​​beoordeling van de klant te krijgen.

Als iemand bereid is deze contactgegevens met een bedrijf te delen, is de kans groot dat ze een goede ervaring hebben gehad en daarom eerder geneigd zijn hun ervaring met anderen te delen.

Zodra je hun e-mailadres hebt, stuur je na een week een vriendelijke follow-up en vraag je ze om een ​​eerlijke recensie te schrijven over hun ervaring met je bedrijf.

Belangrijk: Lees en volg altijd het laatste officiële advies van het beoordelingsplatform over het aanvragen van beoordelingen:

2. Gebruik posters in de winkel om beoordelingen aan te moedigen

Als lokaal bedrijf met een fysieke winkel kun je winkelborden gebruiken om beoordelingen aan te moedigen. Dit kan in de vorm van banners, flyers, folders en etalages.

U kunt ook een controleverzoek toevoegen onderaan uw factuurbewijzen.

Bovendien kunt u een kiosk hebben met een app in de winkel die klanten naar een pagina op de website van het bedrijf kan leiden om een ​​beoordeling op de site achter te laten.

Of je zou zelfs een QR-code kunnen hebben die, wanneer gescand, verwijst naar een lijst met links naar het profiel van recensenten waarmee ze hun platform naar keuze kunnen kiezen om een ​​recensie te schrijven.

Dit zijn duidelijke signalen naar klanten dat u online feedback wenst en waardeert, waarmee u laat zien dat u geeft om hun mening en de voortdurende verbetering van uw diensten.

3. Geef mondeling aan hoezeer u eerlijke feedback op prijs stelt

Train uw medewerkers om te vermelden hoezeer een eerlijke beoordeling op prijs wordt gesteld, vooral als een klant tevreden lijkt.

Deze tactiek zal niet effectief zijn als er een rij klanten staat en de persoon aan de balie steeds hetzelfde “Kijk ons ​​uit”-bericht tegen iedereen herhaalt.

Maar als de tijd (en de relatie) er rijp voor is, moet een vriendelijk personeelslid zijn oordeel kunnen gebruiken om te zeggen: “Het zou geweldig zijn als u zou willen overwegen een beoordeling achter te laten op .”

In dit geval klinkt een beoordelingsverzoek eerder oprecht dan opdringerig.

Merk op dat dit van toepassing is op zowel winkelpersoneel als online/telefonische ondersteuning.

4. Bied incentives aan voor toekomstige aankopen

Terwijl je meest loyale klanten je merk hopelijk al aan het verkondigen zijn bij hun vrienden en familie, hebben anderen misschien een duwtje in de rug nodig om beoordelingen achter te laten.

Een van de beste manieren om dit te doen is door hen kortingen, coupons of andere incentives aan te bieden in ruil voor een beoordeling.

Houd er rekening mee dat Google een hekel heeft aan neprecensies en andere vormen van betrokkenheid die het als echt beschouwt.

Dat betekent niet dat u geen incentives kunt aanbieden; u kunt eenvoudigweg geen prikkels bieden voor positieve recensies.

Zolang je de tweesterrenrecensent dezelfde coupon geeft als de vijfsterrenschrijver, blijf je binnen de richtlijnen.

5. Plaats beoordelingsherinneringen op uw website

Hoe makkelijker het voor je klanten is om een ​​review achter te laten, hoe groter de kans dat je meer reviews krijgt. Het lijkt voor de hand liggend, maar veel bedrijven doen geen moeite om het proces van het schrijven van recensies voor hun klanten te vereenvoudigen.

Zie je, de meeste mensen laten geen beoordelingen achter omdat ze geen tijd willen besteden aan het ‘leren’ hoe het moet.

Zelfs als ze weten hoe ze het moeten doen, wordt het gewoon gezien als een onnodig vervelend proces waar ze zich niet mee bezig kunnen houden.

Maak het uw klanten dus zo eenvoudig mogelijk om hun waardevolle feedback achter te laten.

Gebruik call-to-action-knoppen en pop-ups (niet op een irritante manier) op je website om ze naar je Yelp- of Google-bedrijfsprofielbeoordelingspagina te leiden.

Overweeg een tool voor het genereren van directe links, zoals Supple, te gebruiken om een ​​unieke Google-reviewlink voor uw bedrijf te genereren en deze naar uw klanten te e-mailen.

Door op deze link te klikken, worden klanten rechtstreeks naar de URL van uw Google-bedrijfsprofiel geleid, waar ze deze alleen maar hoeven te bekijken en te publiceren.

Verwacht niet dat uw klanten een uitgebreid pad volgen om beoordelingen te schrijven, aangezien het hoogst onwaarschijnlijk is dat ze dat zullen doen.

6. Profiteer van sociale netwerken

U kunt sociale mediaplatforms zoals Facebook, Twitter of Instagram gebruiken om specifieke vragen over de prestaties van uw bedrijf te plaatsen.

Geïnteresseerde volgers kunnen worden doorverwezen om een ​​beoordeling achter te laten op het beoordelingsplatform van hun keuze.

Als je bijvoorbeeld een restaurant hebt, zou je terloops kunnen vragen of er een ouder menu-item is dat niet meer bestaat en dat je volgers echt missen. U kunt klanten dan aanmoedigen om het in hun recensie te vermelden als een “stem” om het terug te brengen.

Met deze techniek kunnen klanten leuke verhalen delen in de vorm van beoordelingen en tegelijkertijd de betrokkenheid van uw merk op sociale media vergroten.

7. Reageer zorgvuldig op alle reviews

Hoe druk u het ook heeft, het is uw plicht om te reageren als iemand de tijd neemt om uw bedrijf te beoordelen.

En hoewel het altijd het beste is om als merk niet robotachtig te klinken, kan zelfs een eenvoudig en tijdig “dank u wel” klanten aanmoedigen om bij uw bedrijf te blijven.

Met andere woorden, uw reactie zou idealiter gepersonaliseerd en uniek geformuleerd moeten zijn.

Als mensen zien dat je reageert op alle beoordelingen, goed of slecht, wekt dat de indruk dat het bedrijf echt geeft om hoe consumenten zich voelen, waardoor het een stimulans wordt voor nieuwe klanten om even de tijd te nemen om hun eigen ervaringen te delen.

Wees ook niet neerslachtig over negatieve beoordelingen – ze helpen uw merk authentieker te maken.

Als alle beoordelingen zonneschijn en regenbogen zijn, is er bijna altijd iets raars aan. Mensen zouden gaan twijfelen aan de authenticiteit van deze reviews.

Hier zijn enkele richtlijnen die u moet volgen bij het reageren op negatieve feedback:

Antwoord zo snel als je kunt. Geef je fout toe. Geef beleefd uw standpunt weer. Schrijf een zinvolle en persoonlijke verontschuldiging (zelfs als je denkt dat het niet jouw schuld is). Zorg voor onmiddellijke oplossing of compensatie (zoals een terugbetaling, voucher, enz.). Verzoek om de zaak offline te halen als ze uit de hand lijken te lopen.

Gebruik slechte beoordelingen als een kans om uw bedrijf te verbeteren en laat zien dat u geeft om de tevredenheid van uw klanten.

Ga terug naar de tekentafel en los de oorzaak van het probleem op.

Kortom, volg de gouden regel van reageren op beoordelingen: reageer altijd en reageer nooit hard.

8. Verras uw klanten met een geweldige ervaring

De winkelervaring van uw klanten is van cruciaal belang voor de kwantiteit en kwaliteit van de recensies die u ontvangt.

Als een klant onder de indruk is van uw product, service of de ervaring die ze hebben gehad, zullen ze zich genoodzaakt voelen om een ​​beoordeling achter te laten.

Klanten tevreden stellen en hun verwachtingen overtreffen, is de sleutel tot het genereren van meer en betere beoordelingen.

Dus als u ernaar streeft om de best mogelijke klantervaring te bieden, kunt u er zeker van zijn dat dit zijn vruchten zal afwerpen.

Vind beoordelingen voor uw bedrijf

Als u uw beoordelingen al heeft opgevraagd, gecontroleerd en beantwoord, gefeliciteerd! Je loopt voor op het spel. Als je dat nog niet hebt gedaan, is er geen beter moment om te beginnen dan nu.

Het eerste dat u hoeft te doen, is uitzoeken wat uw klanten over u zeggen. Dit betekent het controleren van de belangrijkste beoordelingsplatforms.

Voor bijna elk bedrijf houden Google Bedrijfsprofiel, Yelp en Facebook rekening met uw online reputatie.

Afhankelijk van uw vakgebied heeft u mogelijk ook branchespecifieke beoordelingssites die u moet beheren.

Zo staat Capterra bekend als een softwarereview-site, terwijl TripAdvisor hotelervaringen bijhoudt.

Lees hier het artikel van Matt Southern voor een gedetailleerde uitleg over het vinden van beoordelingen voor uw lokale bedrijf.

Online beoordelingen kunnen uw zakelijke traject veranderen

Online beoordelingen zijn een geweldige manier om de vinger aan de pols te houden van wat er gaande is met uw bedrijf, feedback te verzamelen en uw klantenbestand uit te breiden.

En dit geldt voor zowel de goede als de slechte.

Goede recensies vertellen potentiële klanten hoe goed u bent en waarom ze zaken met u zouden moeten doen.

Slechte beoordelingen geven je de mogelijkheid om verantwoordelijkheid te nemen, tekortkomingen te identificeren en negatieve ervaringen om te zetten in positieve.

Online beoordelingen zijn essentieel voor het succes van elk bedrijf, vooral lokaal.

Door daadwerkelijke interacties met uw bedrijf te beschrijven, geven ze huidige en potentiële klanten inzicht in uw activiteiten en bieden ze een authenticiteit die u nergens anders vindt.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: zwarte zalm/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!