Hoe zorgt u ervoor dat uw site voldoet aan de nieuwste zoekmachinenormen?
Wat is de beste manier om gelijke tred te houden met de constante veranderingen in algoritmen en tegelijkertijd te voldoen aan de behoeften van uw klanten?
De nieuwste update van Google voor nuttige inhoud benadrukt het belang van het bieden van boeiende en nuttige inhoud aan gebruikers.
Uw inhoudsstrategie moet niet alleen SEO-principes en sterke trefwoordrangschikkingen behouden, maar het moet ook nuttig zijn voor mensen en relevant zijn voor hun zoekopdrachten.
Op 19 oktober heb ik een webinar gemodereerd met Dave Snyder, CEO en oprichter van CopyPress, en Jeremy Rivera, directeur van Content Analytics.
Snyder en Rivera lieten zien hoe je betere, meer gezaghebbende inhoud kunt maken die voldoet aan de herziene richtlijnen voor nuttige inhoud van Google.
Hier een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de hele presentatie.
Wat is de nuttige inhoudsupdate?
Google kondigde in augustus de update van Nuttige inhoud aan om mensen beter in contact te brengen met nuttige informatie.
Het maakt deel uit van een bredere inspanning om ervoor te zorgen dat mensen zien dat gebruikers originelere en nuttigere inhoud schrijven in zoekresultaten.
Wat het betekent voor uw bedrijf:
Google gebruikt een rangschikkingssignaal op de hele site om te bepalen of u nuttige inhoud gebruikt. Google beschouwt door AI gegenereerde spam en zal zijn machine learning-algoritme gebruiken om het te detecteren. Content die is gemaakt voor het genereren van inkomsten uit advertenties en klikken, werkt niet meer. Er zijn geen handmatige boetes, maar u kunt eenvoudig organische zichtbaarheid verliezen. Detectie wordt duidelijker bij een hoger volume, waar aggregatie een probleem wordt.
[Discover if your site is a problem site] Direct toegang tot het webinar →
Hoe u nuttige inhoudsupdates kunt aanpassen aan uw strategieën
1. Gebruik deskundige informatie
Echte, bevredigende inhoud komt uit ervaring. Ontwikkel diepere en meer bevredigende inhoud door echte verschillen en echte antwoorden te ontdekken.
Dit houdt in:
Zeg NEE tegen data-aggregatie ZONDER unieke kennis. Zeg NEE tegen het herschrijven van het bestaande hoogtepunt en “hoop” op het beste.
2. Gebruik ervaring om de People Question (PAA) echt aan te pakken
Featured snippets en “mensen vragen ook…” zijn veelvoorkomende zoekitems. Sterker nog, het zijn goede uitgangspunten voor het opnemen van materiedeskundigen.
[Find out what makes the best answers] Direct toegang tot het webinar →
3. Gebruik contentstrategie buiten SEO-gegevens
Bespreek “pijnpunten” met uw productmanagers, verkopers en ondersteunend personeel.
Ontdek precies wat uw potentiële klanten proberen op te lossen of te overwinnen met een Google-zoekopdracht:
Op productniveau. Vergeleken met een concurrent. Als reden om te upgraden, koop een add-on of kies het zakelijke niveau.
4. Implementeer het 3-punts proces
Stap 1: Maak gebruik van SEO-gegevens voor PAA’s, featured snippets en relevante trefwoordgroeperingen. Dit kan worden gebruikt om nieuwe artikelen te voeden of bestaande inhoud te beoordelen.
Stap 2: Brainstorm over pijnpunten en problemen die moeten worden opgelost. Vraag uw experts wat er moet worden gebruikt om een lijst met nieuwe artikelen te maken.
Stap 3: Maak een onbevreesde inventaris van bestaande inhoud en bekijk het huidige vermogen om een bevredigend antwoord te geven. In grotere bedrijven met gevestigde inhoudsvolumes is het handig om dit per categorie te doen.
[Learn to adapt to the algorithm update] Direct toegang tot het webinar →
Strategische bijdragen
Een groot deel van de focus van de marketeers ligt op wat ze nu moeten doen.
In plaats daarvan moeten we nadenken over hoe we bestaande inhoud kunnen verbeteren, net zoals we nieuwe redactionele inhoud naderen.
Maak een systeem om u te helpen uw slechtst presterende inhoud te vinden. Ontdek op schaal wat uw oude inhoud is en wat de concurrentie heeft. Wat is uw ontbrekende inhoud waarvan Google aangeeft dat het op de lange termijn wil? Bouw een model voor het bepalen van kansen met behulp van gegevens van derden om een idee te krijgen van de laaghangende vruchten van uw slecht presterende inhoud. Gebruik tools zoals Content Harmony om snel SEO-tekortkomingen te beoordelen en zinvolle samenvattingen te maken voor optimalisatie. Maak gebruik van materiedeskundigen om artikelen te proeflezen, veelgestelde vragen toe te voegen en andere unieke inhoud op te nemen die een algemene redacteur of een AI-schrijfsysteem niet kan genereren.
[Slides] Aanpassen aan nuttige inhoud en kernupdates van Google
Hier is de presentatie.
Doe mee met ons volgende webinar!
Slimmere linkbuilding: machinaal leren gebruiken om organische groei te versnellen
Ontdek hoe relevante inhoud uw zichtbaarheid en verkeer kan vergroten voor winnende SEO-prestaties.
Doe met ons mee voor insidertips over het prioriteren van de relevantie van uw digitale PR- en linkbuilding-campagnes.
Afbeeldingscredits
Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!