fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Initiatief 'Over deze adverteerder' omvat nu adverteerderspagina's voor Google Ads

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

“Om gebruikers van onze producten nog meer transparantie te geven, verbeteren we de openbaarmaking van advertenties met
nieuwe adverteerderspagina's. Gebruikers hebben toegang tot deze openbaarmakingen in ons nieuwe menu 'Over deze advertentie' om
bekijk de advertenties die een specifieke geverifieerde adverteerder de afgelopen 30 dagen heeft weergegeven", zei Google vandaag in een aankondiging.

Als onderdeel van het transparantie-initiatief voor adverteerders van het bedrijf heeft Google Ads het afgelopen jaar hun programma voor identiteitsverificatie voor adverteerders en hun informatie over deze advertentie geïntroduceerd. Het nieuwe programma voor adverteerderspagina's tilt die transparantie voor zoekers naar een hoger niveau.

Gebruikers kunnen meer te weten komen over adverteerders en schendingen van het advertentiebeleid melden. “Deze transparantie helpt gebruikers meer te weten te komen over het bedrijf achter een specifieke advertentie. Het helpt ook om geloofwaardige adverteerders in het ecosysteem te onderscheiden, terwijl het de mogelijkheid van slechte actoren beperkt om zichzelf verkeerd voor te stellen”, aldus de aankondigingsblog. Zoekers kunnen schendingen van het advertentiebeleid melden waarvan zij denken dat een advertentie inbreuk maakt. Van daaruit beoordeelt een Google-teamlid het en verwijdert het de advertentie als de schendingen waar blijken te zijn.

Welk type adverteerdersinformatie wordt weergegeven? "[De adverteerderspagina] wordt gegenereerd op basis van de goedgekeurde advertenties die worden weergegeven en de informatie in hun account. Wat informatie over de adverteerder betreft, blijven we de naam en locatie van de adverteerder weergeven', vertelde een Google-vertegenwoordiger ons.

>> Lees meer: Three strikes, you're out: Google's nieuwe pilot voor schendingen van het advertentiebeleid

YouTube heeft de hoogste acceptatie van advertentiebeheer. "Gebruikers maken meer gebruik van onze tools voor transparantie en controle van advertenties op YouTube dan enig ander Google-product", voegde de aankondiging eraan toe. Daarom zal Google Ads de komende maanden ook de optie 'Over deze advertentie' voor YouTube en Zoeken uitrollen.

Waarom het ons iets kan schelen. De adverteerderspagina geeft PPC-experts de mogelijkheid om de integriteit van hun advertenties aan gebruikers te tonen, maar laat ook een spoor van eerdere advertenties achter. Dit zal hopelijk helpen adverteerders te houden aan het advertentiebeleid van Google en mogelijk na te denken over hoe hun advertentiegeschiedenis van invloed is op huidige advertenties. Het lijkt erop dat er een mogelijkheid is voor concurrenten om advertentieschendingen te melden (hoe zouden consumenten weten wat het advertentiebeleid van Google schendt?), maar dat lijkt een super niche use case voor deze functie.


Nieuw op zoekmachineland

Over de auteur

Carolyn Lyden is de Director of Search Content voor Search Engine Land en SMX. Met expertise op het gebied van SEO, contentmarketing, lokaal zoeken en analyses, richt ze zich op het gemakkelijker maken van het werk van marketeers met belangrijk nieuws en educatieve content.

More To Explore