Dit voorjaar kondigde Microsoft de lancering aan van verschillende functies voor Microsoft Advertising.
Advertenties voor professionele service wereldwijd beschikbaar
Het afgelopen jaar heeft Microsoft verticale advertentie-indelingen geïntroduceerd waarmee adverteerders in bepaalde branches de informatie kunnen opnemen die consumenten het nuttigst vinden in hun advertenties.
U kunt bijvoorbeeld advertenties in de onderstaande zoekresultaten zien voor fysiotherapeuten tot artsen en klinieken.
.
Screenshot van Microsoft, april 2023
Vergelijk eerdere vermeldingen met tourvermeldingen in Seattle onder uw en activiteiten.
Screenshot van Microsoft, april 2023
Na bètaprogramma’s voor reizen, auto’s, krediet, ziektekostenverzekeringen, onroerend goed, belastingdiensten en reclame voor de gezondheidszorg, heeft Microsoft advertenties voor professionele diensten beschikbaar gemaakt voor bedrijven in geselecteerde sectoren over de hele wereld.
Advertenties voor professionele services zijn doorgaans van toepassing op branches met adviseurs, agenten en consultants.
Microsoft raadt een budget van $ 100 tot $ 500 per dag aan met een initieel bod van $ 3 tot $ 5. Volgens interne gegevens van Microsoft hadden adverteerders meer conversies tegen lagere kosten met advertenties voor professionele diensten dan met tekstadvertenties.
Verbeterde CPC maakt gebruik van automatisch biedingsbeheer
Om adverteerders te helpen gelijke tred te houden met automatisering en concurrentie in een dynamische advertentieomgeving, biedt Microsoft na 24 april 2023 geen handmatig bieden meer aan voor nieuwe campagnes voor het Microsoft Audience Network.
Campagnes voor handmatig bieden worden op 28 april geüpgraded naar Verbeterde CPC (eCPC).
Met Verbeterde CPC kan Microsoft Advertising uw bod automatisch aanpassen op basis van hoe waarschijnlijk het is dat u een conversie genereert. Het doel zou zijn om advertentie-uitgaven te optimaliseren voor gebruikers die het meest geneigd zijn om te converteren.
Adverteerders kunnen een basisbod instellen dat de hoogste gemiddelde CPC definieert. Afgezien van het optimaliseren van campagnes voor de best mogelijke resultaten, hoeven adverteerders niets te doen.
Volgens interne prestatiegegevens zagen Microsoft-adverteerders lagere kosten per acquisitie en lagere CPC met Verbeterde CPC in vergelijking met handmatig bieden.
Beheer uw doelbodwaarde in het campagneraster
Microsoft heeft een kolom toegevoegd waarmee adverteerders hun doelbodwaarde kunnen bewerken vanuit het campagneraster voor campagnes die zelfstandige of portfoliobiedstrategieën met geselecteerde doelen gebruiken.
Meer informatie over verbeterde CPC, doel-CPA, doel-ROAS en doelvertoningspercentage van Microsoft.
Modifiers voor breed zoeken verminderen de behoefte aan lijsten met zoekwoorden
Een andere belangrijke update is de deactivering van zoekwoorden met modifiers voor breed zoeken voor zoekadvertenties. Dit worden brede zoekwoorden in plaats van woordgroepen.
Met brede zoekwoorden kunt u met uw advertenties mensen bereiken die zoeken naar gerelateerde zoekwoorden, zelfs als de getargete term niet voorkomt in de zoekopdracht.
Iemand die bijvoorbeeld naar een mobiele telefoon zoekt, kan advertenties zien die betrekking hebben op smartphones of mobiele telefoons.
Adverteerders hoeven niets te doen voor deze wijziging, die geen invloed heeft op biedstrategieën.
Het zou aantrekkelijk moeten zijn voor adverteerders die minder tijd willen besteden aan het samenstellen van zoekwoordenlijsten. Het zou Microsoft Advertising ook de mogelijkheid geven om uw biedingen aan te passen op zoekwoorden waarvan de kans groter is dat u uw doel bereikt.
Nieuwe opties voor beheer van bulkactiva
Adverteerders die een grote bibliotheek met visuele advertenties beheren, kunnen nu nieuwe functies voor bulkbeheer gebruiken om afbeeldingen en video’s in de itembibliotheek te bewerken, verplaatsen of verwijderen.
Het is ontworpen om de workflow en algehele efficiëntie van advertentiebeheerders te verbeteren met middelen voor meerdere campagnes en advertentiegroepen.
Hoe deze wijzigingen adverteerders helpen
Nieuwe Microsoft Advertising-functies kunnen adverteerders helpen hun advertentiestrategie aan te passen aan de steeds evoluerende koopgewoonten van consumenten.
Ze sluiten ook aan bij recente Microsoft-statistieken voor meer resultaten met automatisering, maar minder advertentie-uitgaven.
Uitgelichte afbeelding: sdx15/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!