fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Adverteerders krijgen nu meer gegevens in Google Ads… een soort van; Vrijdag's dagelijkse brief

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

De dagelijkse briefing van Search Engine Land bevat dagelijkse inzichten, nieuws, tips en essentiële stukjes wijsheid voor de hedendaagse zoekmarketeer. Als je dit wilt lezen voordat de rest van het internet dat doet, meld je dan hier aan om het dagelijks in je inbox te ontvangen.


Goedemorgen, Marketeers, en herinner je je het kantoorleven nog?

Inmiddels weet je waarschijnlijk wel dat ik werk vanuit een coworking space. Ze zijn onlangs begonnen met de bouw om het uit te breiden, wat geweldig is omdat er meer ruimte komt! Maar het is ook verschrikkelijk omdat het bouwlawaai afschuwelijk is. Om dit te verhelpen en de oren te sparen van de arme mensen met wie ik de hele dag aan het telefoneren ben, boekte ik een vergaderruimte voor de middag.

Net als op kantoor (weet je nog?), Kwam ik voor mijn geboekte tijd op de kamer aan en was deze bezet. Ik wachtte tot precies 12.00 uur (mijn reserveringsuur) en klopte toen beleefd en zwaaide . De krakers reageerden verrast maar namen toch de tijd om hun spullen te pakken en te vertrekken.

Ik haastte me naar binnen, te laat voor mijn eerste telefoontje, en werd geregeld. Maar toen ik eenmaal de kans kreeg om tussen de telefoontjes door op adem te komen, herinnerde ik me dat het vroeger allemaal zo was. de. tijd. toen we daadwerkelijk gingen werken in de buurt van andere mensen op ons werk. We hebben de hele tijd de conferentiezaaldans en ongemakkelijk gezwaaid!

Veel bedrijven zeggen dat ze op afstand blijven of op zijn minst hybride opties introduceren. Ik ben geïnteresseerd om te zien welke nieuwe gebruiken we bedenken in deze afgelegen of gedeeltelijk in-office omgevingen. Zelf ben ik een grote fan van de “tot ziens Zoom wave ”.

Caroline Lyden,
Directeur van zoekinhoud


Het rapport Zoektermen van Google voegt historische zoekopdrachtgegevens toe voor vertoningen zonder klikken

Vanaf gisteren zal Google Ads adverteerders historische gegevens tonen voor zoekopdrachten die vertoningen hebben ontvangen maar geen klikken in het zoektermenrapport voor campagnes met zoek- en dynamische zoekadvertenties, zo maakte het bedrijf bekend .

"Historisch gezien toonde het rapport alleen zoekopdrachten die resulteerden in een klik", vertelde Pallavi Naresh, senior productmanager bij Google, aan Search Engine Land. "We wisten dat adverteerders meer data wilden en we moesten investeren in onze tech stack om deze hoeveelheid data in Google Ads weer te geven."

En op 1 februari 2022 verwijdert het bedrijf historische zoekopdrachtgegevens die zijn verzameld vóór 1 september 2020 (de dag voordat het bedrijf aanvankelijk de rapportage over zoektermen beperkte ) die niet voldoen aan de privacydrempels.

Waarom het ons iets kan schelen. Adverteerders krijgen toegang tot enkele nieuwe gegevens, maar deze update is geen ommekeer van de wijziging van september 2020 die aanvankelijk de rapportage over zoektermen beperkte. De aanvullende gegevens zijn voor zoekopdrachten die vertoningen maar geen klikken hebben ontvangen en de gegevens zijn nog steeds alleen voor 'termen waarnaar door een aanzienlijk aantal gebruikers is gezocht'.

Toch kan deze nieuwe informatie voor veel adverteerders heel nuttig zijn. De aanvullende querygegevens kunnen onthullen wat er niet in slaagt om de juiste doelgroep aan te trekken. Adverteerders kunnen deze informatie gebruiken om hun lijsten met uitsluitingszoekwoorden op te bouwen om de efficiëntie van hun campagnes te verbeteren.

Lees hier meer.


Waarom u de optimalisatie van het zoeken van sites niet over het hoofd mag zien

We weten allemaal dat luisteren naar de wensen en behoeften van onze klanten essentieel is voor het leveren van bevredigende ervaringen die conversies stimuleren.

Steve Zakur, CEO van SoloSegment, zal volgende week bij MarTech het proces onderzoeken om uw onsite zoekopdrachten te verbeteren, wat op zijn beurt uw bedrijfsresultaten zal helpen verbeteren.

Ontvang je gratis pas


ICYMI: Heb je het nieuws deze week gemist? Maak je geen zorgen. We hebben het, fam.

Piloten met video- en verticale productadvertenties komen aan op Microsoft Audience Network. Disclaimers in advertenties, integraties van derden met Universal Event Tracking, flexibele invoegopdrachten en inline beroepen voor afgewezen productaanbiedingen behoorden ook tot de aankondigingen van september van Microsoft Advertising.

De Google Nieuws-app geeft niet-AMP-inhoud weer en stuurt lezers naar uitgeverspagina's. Tracking- en prestatierapporten in Google Search Console worden niet beïnvloed.

Microsoft Ads maakt optimalisatiescore bekend. De beschikbaarheid van de optimalisatiescore in Microsoft Ads betekent dat adverteerders nu de mogelijkheid hebben om ervoor te zorgen dat ze alle aanbevelingen begrijpen en opties te overwegen die ze voorheen misschien niet hadden.

Bing API voor het indienen van inhoud nu beschikbaar voor iedereen. Nu kunt u uw inhoud en HTML rechtstreeks naar Bing Search pushen zonder te hoeven crawlen.


Zoekshorts: omhoog gaan (terwijl in-house), ranking in Google Discover, voorbereiding van uw PPC-strategie voor de feestdagen en de rol van sitemanager verlaat GMB

Loopbaanontwikkeling binnen interne SEO – het raadsel. Land of Rugs SEO-expert, Billie Geena, doorloopt de drie belangrijkste problemen die interne SEO's tegenkomen in hun dagelijkse werk.

Wat is er nodig om te ranken in Google Discover? Met Google Discover hoeft de gebruiker nergens naar te zoeken. Het product is een vorm van zoeken zonder zoekopdracht: de feed met inhoud wordt alleen weergegeven op basis van de interesses van de gebruiker en zonder dat er een zoekopdracht wordt ingevoerd. Dus hoe kom je opdagen?

Ja, het is al zover. Bereid uw vakantie-betaalde mediastrategie voor. Dit bericht geeft een overzicht van de stappen die uw B2B-bedrijf nodig heeft om uw strategie voor betaalde media te verfijnen, concurrerend te blijven en resultaten te behalen tijdens een vakantieseizoen dat doorgaans wordt gedomineerd door B2C-retailers.

Het is officieel. Google Mijn Bedrijf schaft de rol van sitebeheerder af. Dat tweette Joy Hawkins gisteren samen met een screenshot van de e-mail van GMB.


Citaat van de dag: blijf vragen stellen (zelfs als ze voor iedereen duidelijk zijn)

'Ik ben de meest irritante persoon aan de telefoon. Elk. Enkel. Tijd. Waarom? Omdat ik niet kan schrijven over wat ik niet begrijp”, legt Cain Lewis , freelance copywriter en oprichter bij Kraken, uit. “Ik kan niet overal een expert in zijn, dus ik stel altijd vragen. Het zijn meestal domme vragen aan iedereen aan de telefoon, maar ze zijn nodig om mijn werk zo goed mogelijk te kunnen doen – dus ik zal er nooit voor terugdeinzen om ze te stellen."


Over de auteur

Carolyn Lyden is de Director of Search Content voor Search Engine Land en SMX. Met expertise op het gebied van SEO, contentmarketing, lokaal zoeken en analyses, richt ze zich op het gemakkelijker maken van het werk van marketeers met belangrijk nieuws en educatieve content.

More To Explore