voor verleden Vorige maand hintte Apple op felbegeerde nieuwe locaties in de Apple App Store in een e-mailuitnodiging voor ontwikkelaars.
De geruchten zijn waar: Apple heeft officieel twee nieuwe advertentieplaatsingen aangekondigd: de Tabblad van vandaag en de advertentieplaatsingen op de productpagina.
Vergroot uw bereik vandaag nog met tabbladadvertenties
Adverteerders kunnen vanaf nu hun app tonen op de voorpagina van de Apple App Store, een locatie die vooraf is geselecteerd door de redactie van de App Store.
Waarom is dit belangrijk?
Tot nu toe was de Apple Ads-voorraad gericht op zoekcampagnes, waarbij de vraag alleen kon worden bepaald door zoekvolume en zoekwoordtypen.
Het tabblad Vandaag kan een van de eerste plaatsen zijn waar gebruikers terechtkomen wanneer ze de app store bezoeken. Vooraan staan bij een potentiële nieuwe gebruiker is cruciaal bij het opbouwen van merkbekendheid.
Advertentieplaatsingen op het tabblad Vandaag stellen marketeers in staat om advertentiebudgetten verder te diversifiëren om de bekendheid te vergroten.
Hoe ziet deze nieuwe advertentieplaatsing eruit?
Op het tabblad Vandaag zien advertentieplaatsingen er als volgt uit wanneer een gebruiker door zijn Vandaag-feed scrolt:
Afbeelding tegoed: Searchads.apple.com, oktober 2022
Marketeers moeten eerst een aangepaste productpagina instellen in App Store Connect om te kunnen profiteren van de Today Tab-advertenties.
Er zijn aanvullende vereisten voor een aangepaste productpagina om advertenties weer te geven op het tabblad Vandaag:
Voeg ten minste vier (4) staande items toe, OF Voeg ten minste vijf (5) liggende items toe
Zodra uw aangepaste productpagina is goedgekeurd in App Store Connect, ondergaat deze een secundaire goedkeuring in Apple Search Ads om te worden gebruikt voor advertentiedoeleinden.
Betalen om advertentieplaatsingen op productpagina’s te spelen
Deze nieuwe advertentieplaatsing is waar dingen interessant beginnen te worden.
Adverteerders kunnen hun apps weergeven op afzonderlijke productpagina’s in de Apple App Store.
Terwijl gebruikers door de productpagina van een specifieke app navigeren, wordt een nieuwe advertentieplaatsing weergegeven onder aan een gedeelte met de naam ‘Misschien ook leuk’.
Hier is een voorbeeld van deze advertentieplaatsing:
Afbeelding tegoed: Searchads.apple.com, oktober 2022
Deze advertentieplaatsing is momenteel beschikbaar voor alle landen behalve China.
Advertentie-instellingen voor productpagina’s werken op dezelfde manier als bestaande advertentietypen, zoals zoekcampagnes of zoektabbladen: advertenties worden geselecteerd op basis van de bronnen die momenteel op de productpagina van de ‘applicatie staan, inclusief de applicatienaam, het pictogram en het bijschrift.
Advertenties op productpagina’s kunnen in alle categorieën worden weergegeven, of u kunt ze zo instellen dat ze specifieke categorieën naar keuze bevatten.
Dus wat maakt deze advertentieplaatsing zo controversieel?
Sommige gebruikers, waaronder een tweet van Florian Muellerwaren er snel bij om deze machtsbeweging van Apple te bekritiseren, door te zeggen dat het een andere manier is waarop adverteerders hun merkvoorwaarden moeten betalen om een advertentie op hun productpagina te tonen om deze te beschermen tegen concurrenten.
Apple wil zijn advertentie-inkomsten in de nabije toekomst verdrievoudigen, en een trefzekere manier om daar te komen, zou kunnen zijn dat merken op hun eigen voorwaarden stappen, waardoor het landschap nog concurrerender wordt.
Bijkomend onderzoek naar de advertentie-uitbreiding van Apple komt van Meta. Het moederbedrijf van Facebook heeft publiekelijk kritiek geuit op de strategie van Apple om verbeterde privacyfuncties te introduceren die voorkomen dat derden de advertentieprestaties nauwkeurig volgen, terwijl ze tegelijkertijd hun eigen advertentieactiviteiten uitbreiden.
Overzicht
Apple’s uitbreiding van advertentieplaatsingen heeft nu de advertentievoorraadopties verdubbeld. Hoewel deze stap marketeers helpt om hun marketingstrategie te diversifiëren, heeft dit geen prijs.
Het roept de vraag op of de privacyverbeteringen van Apple alleen gericht zijn op de privacy van gebruikers of het aanwakkeren van zijn advertentienetwerk voor recordwinsten.
Vertel ons: ga je de nieuwe advertentieplaatsingen van Apple proberen? Waarom of waarom niet?
Uitgelichte afbeelding: Primakov/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!