fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Onhandig: MKB'ers denken dat ze hun klanten kennen; hun klanten zijn het daar niet mee eens; Dagoverzicht van maandag

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

De dagelijkse briefing van Search Engine Land bevat dagelijkse inzichten, nieuws, tips en essentiële stukjes wijsheid voor de hedendaagse zoekmarketeer. Als je dit wilt lezen voordat de rest van het internet dat doet, meld je dan hier aan om het dagelijks in je inbox te ontvangen.


Goedemorgen, Marketeers, moet Google de contentcurator EN maker zijn?

Vorige week onthulde Google zijn nieuwe interactieve, in-SERP periodiek systeem. Het kreeg veel aandacht, maar als je kijkt naar het topzoekresultaat voor de zoekopdracht 'periodiek systeem', ga je naar de veel uitgebreidere bron, ptable.com. Hoewel het voorlopig nog steeds #1 toont en de bron van Google verder naar beneden op de pagina staat, lijkt het slechts een kwestie van tijd voordat de zoekmachine de uitgebreide bron met zijn eigen versie overneemt.

Voordat je me e-mailt, realiseer ik me dat niemand de inhoud van het periodiek systeem bezit (het is niet zoals het debacle van de songtekst). Maar het roept wel de altijd blijvende vraag op: wat betekent het voor zoekmarketeers als Google overgaat van een curator naar een maker?

We hebben de opkomst van zero-click zoekopdrachten gezien , Google is betrokken geweest bij veel antitrustrechtszaken en heeft jarenlang zijn marktaandeel behouden. Omdat Google de belangrijkste informatiebron voor veel mensen is, bestaat de kans dat Google deze bronnen die jaren geleden zijn gebouwd, inhaalt. Wat betekent het voor hen, als het al iets is? De tijd zal het leren.

Caroline Lyden,
Directeur van zoekinhoud


Binnenkort kunt u conversiewaarden aanpassen in Google Ads Slim bieden

“Je kunt conversiewaarden aanpassen op basis van kenmerken zoals locatie, apparaat en doelgroep. Door een regel toe te passen op deze kenmerken, kunt u de conversiewaarden aanpassen om beter af te stemmen op uw bedrijfsresultaten", zegt Stephen Chang, productmanager bij Google Ads in een aankondiging. Deze toegevoegde functie betekent dat bedrijven hun inherente kennis van wat er in hun branche werkt, kunnen gebruiken om hun conversiepercentages in Google Ads te verbeteren.

Waarom het ons iets kan schelen. “Dit is een geweldige functie-toevoeging. Ik vind het geweldig omdat het bedrijven in staat stelt om hun intuïtieve/institutionele kennis in machine learning te krijgen om nauwkeuriger te optimaliseren”, tweette Robert Brady , PPC-expert bij Righteous Marketing.

Lees hier meer.


Facebook lanceert zijn "Widely Viewed Content Report"

Bronnen van weergaven van nieuwsfeedinhoud in de V.S.
Bron: Facebook

Vorige week publiceerde Facebook de eerste editie van zijn " Widely Viewed Content Report ", een driemaandelijks rapport met statistieken over de inhoud die gebruikers bekijken in hun nieuwsfeeds. Het rapport wordt door veel media gezien als een manier om gegevens tegen te gaan van zijn eigen CrowdTangle-tool, die vaak berichten van conservatieve commentatoren toont onder de 10 best presterende linkposts (gerangschikt op totale interacties). Maar voor marketeers kan het rapport ook nuttige inzichten bevatten in hoe gebruikers omgaan met inhoud in hun nieuwsfeeds.

Waarom het ons iets kan schelen. Er is een overzicht van de inhoudsbronnen van de nieuwsfeed (hierboven weergegeven) en andere interessante statistieken, zoals weergaven van berichten met links versus weergaven van berichten zonder links, de topdomeinen die verantwoordelijk waren voor de inhoud van de nieuwsfeed (YouTube, Amazon en Unicef behoorden tot de de top drie) en meer. Het gedeelte 'Veel bekeken berichten' kan marketeers op sociale media ook een kijkje geven in de soorten inhoud die miljoenen weergaven trekken – het is geen verrassing dat de meeste van de meest bekeken berichten een foto of een video bevatten.

Er is een waarschuwing: de berichten met de meeste inhoudsweergaven tijdens het tweede kwartaal vertegenwoordigden ongeveer 0,1% van alle inhoudsweergaven op Facebook. Het bedrijf schrijft dit toe aan personalisatie: "Gezien het aangepaste karakter van de nieuwsfeed, is het meeste van wat mensen op Facebook zien, specifiek voor hen gepersonaliseerd", aldus Facebook in het rapport. Als u uw publiek kent, kunt u de kans vergroten dat de personalisatiesystemen in uw voordeel werken.


Kleine bedrijven en consumenten zitten op verschillende golflengten, blijkt uit nieuw onderzoek

Bron: Constant contact

Uit enquêtegegevens van Constant Contact blijkt dat "84 procent van de kleine bedrijven er zeker van is dat ze weten wat hun klanten zoeken." Maar uit de enquêtegegevens blijkt dat consumenten het er eigenlijk niet mee eens zijn. Enkele van de meest voorkomende verbroken verbindingen zijn de volgende marketinggebieden:

  • Kleine bedrijven zijn sterk afhankelijk van sociale media om financiële resultaten te behalen, maar consumenten zeggen dat dat kanaal niet is waar ze normaal gesproken kopen
  • 47% van de kleine bedrijven is van mening dat e-mails over het welzijn van een klant het meest waarschijnlijk tot een verkoop leiden
  • Maar 40% van de consumenten zegt dat e-mails die hun welzijn controleren geen invloed hebben op hun aankoopbeslissingen – in plaats daarvan zullen e-mails met een duidelijke kortingscode of coupon het meest waarschijnlijk worden geopend (77%) en leiden tot een aankoop (67%)
  • 35% van de consumenten zegt dat een probleem met de website van een klein bedrijf, of het onvermogen om online te kopen, hen zou ontmoedigen om bij dat bedrijf te winkelen

Waarom het ons iets kan schelen. Als er één ding is dat we blijven leren van onze experts op SMX-evenementen, is het dat het van cruciaal belang is om je publiek te kennen (en constant testen is verplicht). We beweren altijd dat we datagedreven marketeers zijn, maar voor ons geven deze gegevens aan dat het iets is waar we aan moeten blijven werken.


Microsoft maakt het moeilijker om van standaardbrowser te wisselen in Windows 11. In een zeer Google-achtige zet: "Microsofts aanstaande release van Windows 11 maakt het nog moeilijker om van standaardbrowser te wisselen en negeert browserstandaarden in nieuwe delen van het besturingssysteem", schreef Tom Warren voor The Verge.

De titeltag/H1-aanpassing van Google is nog niet bepaald intuïtief. Wat er ook aan de hand is met de title-tags en headers in Google Zoeken, het levert een aantal echt wankele resultaten op . Sommige SEO's zijn er boos over en anderen maken zich gewoon geen zorgen over wat ze nu niet kunnen controleren . Google zegt dat ze de feedback hebben gehoord en eraan werken.

“Maak grote BMM -> zinsveranderingen nu!! Een beetje bezorgd over hoe dit het volume zou beïnvloeden. Heeft iemand al verontrustende statistieken gezien met hun wijzigingen?' Laat Anu (onze SMX Convert PPC-cohost) weten wat je ziet aan de betaalde zoekkant.


Citaat van de dag

“Als je de C-Suite vraagt, zullen ze waarschijnlijk zeggen: 'Meet alles'. Graaf dieper, er is bijna altijd een noordsterdoel. Of het nu gaat om meer klanten, naamsbekendheid, aanmeldingen, enz.”, tweette Azeem Ahmad in de #SEOCat all about content ROI van vorige week.


Over de auteur

Carolyn Lyden is de Director of Search Content voor Search Engine Land en SMX. Met expertise in SEO, contentmarketing, lokaal zoeken en analyses, richt ze zich op het gemakkelijker maken van het werk van marketeers met belangrijk nieuws en educatieve content.

More To Explore