fbpx

B2B PPC-experts geven hun kijk op Google Zoeken in advertenties

Share This Post


Google organiseerde op 28 september zijn derde jaarlijkse Search On-evenement.

Het evenement kondigde tal van zoekupdates aan die rond deze belangrijke gebieden draaien:

Visualisatie Maatwerk Duurzaamheid

Na het evenement, Google Ad Liason, Ginny Marvin, organiseerde een panel van PPC-experts specifiek in de B2B-industrie om hun mening te geven over advertenties en hoe ze B2B kunnen beïnvloeden. Ik kon deelnemen aan de paneldiscussie en kreeg waardevolle feedback van de industrie.

Het panel van experts bestond uit Brad Geddes, Melissa Mackey, Michelle Morgan, Greg Finn, Steph Bin, Michael Henderson, Andrea Cruz Lopez en ikzelf (Brooke Osmundson).

De strijd met beelden

Sommige van de updates voor Zoeken omvatten navigeerbare zoekresultaten, grotere afbeeldingsbronnen en zakelijke berichten voor conversatie zoeken.

Brad Geddes, mede-oprichter van Adalysis, zei dat “De desktop nooit één keer werd genoemd.” Anderen weergalmden hetzelfde gevoel, dat veel van hun B2B-klanten afhankelijk zijn van zoek- en desktopverkeer. Met afbeeldingen die voornamelijk op mobiele apparaten worden weergegeven, profiteren uw B2B-klanten niet zo veel.

Een ander belangrijk punt kwam naar voren over de context van de afbeeldingen. Hoewel afbeeldingen geweldig zijn voor een gebruikerservaring, werd de vraag door verschillende panelleden herhaald:

Hoe moet een B2B-product of -dienst in een afbeelding weergeven wat ze doen?

Afbeeldingen in zoekopdrachten zijn zeker waardevol voor branches zoals kleding, auto’s en e-commercebedrijven in het algemeen. Maar voor B2B kunnen ze in het nadeel zijn.

Meer use-cases alstublieft

Ginny vroeg de groep wat ze zouden willen veranderen of toevoegen aan een evenement als Search On.

De algemene consensus: zowel Search On als Google Marketing Live (GML) zijn meer op de consument gericht.

Greg Finn hij zei dat het Search On-evenement was wat hij verwachtte, maar nu lijkt Google Marketing Live te breed en praat Google niet langer met adverteerders.

Marvin erkende en onthulde later dat Google feedback kreeg dat, na de GML van dit jaar, de visie gericht leek te zijn op een investeerder op hoog niveau.

De groep gaf enkele mogelijke oplossingen om de huidige leemte op te vullen in wat werd geadverteerd en, later, hoe adverteerders actie kunnen ondernemen.

Vervolgsessie van 30 minuten hoe deze hebben betrekking op adverteerders Focus minder op verticals Bied meer use cases

Michelle Morgan i Melissa Mackey hij zei dat “zelfs alleen screenshots van een B2B SaaS-voorbeeld” hen enorm zou helpen. Het is van cruciaal belang om tastbare actiepunten aan te bieden om deze informatie naar klanten te brengen.

Google-productmanagers stappen in

De tweede helft van de paneldiscussie bevatte input van verschillende productmanagers van Google Zoeken. Ik begon met een bredere vraag op Google:

Het lijkt erop dat Google een one-stop-shop wordt voor de gebruiker om informatie te verzamelen en aankopen te doen. Hoe moeten adverteerders zich hierop voorbereiden? Verwachten we minder verkeer en hogere CPC’s om te strijden om die felbegeerde ruimte?

Cecilia Wong, het wereldwijde hoofd van zoekformaten van Google, zei dat hoewel ze niet direct commentaar kunnen geven op de algemene richting, ze zich wel richten op zoeken. Uw aanbeveling:

Beheer assets en afbeeldingen en optimaliseer ze voor de beste gebruikerservaring. Zet voor B2B uw afbeeldingen op een rij als een voorbeeld van wat gebruikers kunnen verwachten op de bestemmingspagina

Voor afbeeldingsitems gelden echter strikte beperkingen voor wat is toegestaan. Ik bleef maar vragen of ze de activabeperkingen voor B2B zouden versoepelen om advertentiemateriaal in hun beeldmateriaal te gebruiken.

Google kon niet rechtstreeks reageren, maar erkende dat flexibelere beperkingen op beeldinhoud een noodzaak zijn voor B2B-adverteerders.

Is bieden op basis van waarde de moeite waard?

Het onderwerp van op waarde gebaseerd bieden kwam ter sprake nadat Carlo Buchmann, productmanager bij Smart Bidding, zei dat ze willen dat adverteerders omarmen en overstappen op op waarde gebaseerd bieden. Hoewel de opmerkingen serieus leken, openden ze een openhartig gesprek.

Melissa Mackey zei dat terwijl ze met haar klanten praat over op waarde gebaseerde aanbiedingen, geen van haar klanten de trekker over wil halen. Voor B2B is het moeilijk om de waarde van verschillende conversiepunten in te schatten.

Hij verklaarde ook dat klanten zich fixeren op de informatie in hun pijplijn en deze uiteindelijk te ingewikkeld kunnen maken. Kortom, ze worstelen om de input van het waardegetal te vertalen naar wat een verkoop daadwerkelijk waard is.

Geddes zei dat sommige van zijn meer geavanceerde klanten zijn teruggevallen op handmatig bieden omdat Google niet alle waarden en signalen oppikt om te verzenden.

Finn sloot het gesprek af met zijn ervaring. Hij merkte op dat Google niets heeft verstrekt over praktische tips voor op waarde gebaseerde biedingen. Door slechts één waarde te hebben, lijkt het op een CPA-aanbieding. En wanneer een klant meerdere waardevolle inputs heeft, heeft Google de neiging om te optimaliseren voor de conversies met de laagste waarde, wat uiteindelijk van invloed is op de leadkwaliteit.

Productmanagers van Google Zoeken sloten af ​​met aanvullende bronnen om dieper in te gaan op algemene best practices voor het benutten van zoeken in de wereld van automatisering.

Afsluitende gedachten

Google maakte duidelijk dat de toekomst van zoeken visueel is. Voor B2B-bedrijven kan meer creativiteit nodig zijn om te slagen en te concurreren met display-updates.

Deskundigen op de PPC-rondetafel waren echter van mening dat als Google wil dat adverteerders deze functies gebruiken, ze adverteerders meer ondersteuning moeten bieden, met name B2B-marketeers. Met beperkte tijd en middelen proberen grote en kleine adverteerders meer te doen met minder.

Marketeers vertrouwen op Google om deze zoekupdates niet alleen relevant te maken voor de gebruiker, maar ook voor adverteerders. Het hebben van duidelijkere handleidingen, use-cases en gesprekken is een grote stap om Google en adverteerders weer bij elkaar te krijgen.

Speciale dank aan Ginny Marvin bij Google voor het maken van ruimte om feedback van B2B-adverteerders te horen, evenals aan alle PPC-experts voor het meewegen.

Uitgelichte afbeelding: Shutterstock/TKM





Source link

More To Explore

De grootste uitdagingen voor SEO in 2023
Marketing Nieuwtjes

De grootste uitdagingen voor SEO in 2023

Wanneer u uw strategie voor het komende jaar voorbereidt, is het essentieel om te plannen voor mogelijke toekomstige problemen en uitdagingen. Dit jaar hebben SEO-professionals

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!