fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Beste creatieve praktijken bij het bouwen van LinkedIn-advertenties

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Adverteren op LinkedIn is een krachtig hulpmiddel voor het verwerven van B2B-leads. Het gebruik van de juiste creatieve technieken beweegt de naald meer dan de gemiddelde gebruiker zich realiseert als het gaat om het genereren van hoogwaardige leads met een hoge intentie. Vandaag bespreken we enkele fundamentele LinkedIn-best practices als het gaat om creatief, en enkele andere handige tips en trucs om een expert te worden in LinkedIn Ads. Laten we beginnen:

Impactvolle beelden zijn de sleutel

De kracht van beelden ligt in de kern van de menselijke natuur. We zijn ontworpen om visuele beelden op te merken, te onthouden, ervan te leren en er emotioneel op te reageren. Wist u dat mensen de neiging hebben om slechts 10% van de informatie drie dagen na het horen te onthouden, en door een foto toe te voegen kunt u de herinnering verbeteren tot 65%? Boeiende beelden zijn zo cruciaal op sociale platforms, waar je uiteindelijk probeert de nieuwsfeed te verstoren en de aandacht van een gebruiker te trekken.

Praktische tips voor gesponsorde inhoud

Houd uw advertentietekst beknopt. Koppen van minder dan 150 tekens en beschrijvingen van minder dan 70 tekens leiden tot meer betrokkenheid. Mensen hebben een korte aandachtsspanne, ze willen geen roman lezen als ze een advertentie bekijken.

Zorg ervoor dat u grotere afbeeldingen gebruikt, 1200 x 627 pixels wordt aanbevolen. Content met grotere visuals heeft de neiging om 35% hogere klikfrequenties te ontvangen. Test de effectiviteit van het gebruik van helderdere beelden, aangezien deze beelden meer opvallen tegen de saaie achtergrond van de LinkedIn-nieuwsfeed.

Voeg meerdere varianten van uw advertenties toe en houd uw advertenties actueel om advertentiemoeheid te voorkomen en ervoor te zorgen dat uw frequenties niet torenhoog zijn. Neem ergens tussen de twee tot vier advertenties op in elke campagne en pauzeer de slechtst presterende advertentie elke één tot twee weken. Na verloop van tijd zal dit uw advertentierelevantiescore verbeteren, waardoor u meer biedingen in de LinkedIn-veiling kunt winnen. Uw advertentierelevantiescore is gebaseerd op betrokkenheidsstatistieken zoals klikken, opmerkingen en shares. Als u een hoge advertentierelevantiescore heeft, heeft u een grotere kans om uw concurrentie te verslaan in de veiling, zelfs als uw concurrent een hoger bod uitbrengt.

Praktische tips voor gesponsorde berichten

Selecteer een leidinggevende op C-niveau als uw afzender. LinkedIn constateert dat individuen zoals de CEO, CMO, enz. de neiging hebben om een hogere open rate te ontvangen in vergelijking met andere werknemers binnen het bedrijf. Een gebruiker die een gesponsord bericht van een van deze afzenders ontvangt, vindt het bericht doorgaans betrouwbaarder, authentieker en waardevoller. Zorg ervoor dat de profielafbeelding van de afzender een hoogwaardige afbeelding van hun gezicht is. Gebruikers zullen eerder berichten negeren van gebruikers met een bedrijfslogo als profielafbeelding of van gebruikers die helemaal geen profielafbeelding hebben.

Profiteer van de personalisatiefuncties van LinkedIn. Gebruik LinkedIn-macro's zoals voornaam, functietitel en bedrijfsnaam om uw advertentie naadloos te personaliseren voor elke ontvanger. Met deze macro's kan uw advertentie een ander niveau van relevantie bereiken wanneer deze wordt weergegeven en de gebruiker laten weten waarom u contact met hem opneemt.

Zorg ervoor dat u alle optionele selectievakjes aanvinkt wanneer u uw advertentie maakt, zoals het opnemen van een bannerafbeelding in uw berichtadvertenties. Hoewel ze optioneel zijn en alleen zichtbaar zijn voor ontvangers die het bericht op de desktop bekijken, is de ruimte essentieel om ervoor te zorgen dat uw merk top of mind is. Bovendien, als u geen bannerafbeelding uploadt, kan de afbeelding van een ander merk op deze plaatsing verschijnen.

Houd uw campagnes de hele week actief. Proberen om alleen in het weekend of doordeweeks berichtadvertenties weer te geven, loopt niet zo goed als sommige mensen misschien denken. Het is niet alleen moeilijk te beheren, maar LinkedIn constateert dat berichtadvertenties de neiging hebben om de hoogste openingspercentages op dinsdagen te zien en ze hebben de neiging om de meeste klikken te ontvangen in het weekend.

Onthoud dat het kopiëren van advertenties de sleutel is bij deze advertenties, aangezien de enige afbeelding die u aan de advertentie kunt toevoegen, zichtbaar is op een desktopcomputer. Het is belangrijk om een bericht op te stellen dat direct en interactief is. Wees beknopt, persoonlijk en relevant en gebruik indien mogelijk opsommingstekens in plaats van dikke teksten. LinkedIn constateert dat hoofdtekst van minder dan 500 tekens gemiddeld een 46% hogere CTR oplevert. Het gebruik van hyperlinks kan de CTR met 21% verbeteren, aangezien gebruikers nu meerdere wegen hebben om uw site te bereiken.

Videoadvertenties

Video is een krachtig hulpmiddel op elk platform, maar het kan vooral handig zijn op LinkedIn. Video is geweldig voor top-of-funnel, merkbekendheid en het maximaliseert echt het aantal ogen dat uw advertentie bekijkt. Serveer korte videoclips in plaats van lange getuigenissen. Houd video's korter dan 30 seconden en laat in de eerste 10 seconden van je video zien wat je wilt dat je publiek ziet. Video's van minder dan 30 seconden melden een toename van 200% in voltooiingspercentage. Dit versterkt het idee dat mensen een korte aandachtsspanne hebben. Upload een .srt-videobijschriftbestand met je video. Je moet onthouden dat een groot deel van je publiek de video zal bekijken met het geluid uit. Het stelt ook slechthorende gebruikers in staat om uw video-inhoud te bekijken en de boodschap die u probeert over te brengen volledig te begrijpen.

Afsluitende gedachten

Houd deze best practices in gedachten de volgende keer dat u een LinkedIn-campagne maakt, en u zou een verbetering in de algehele prestaties moeten zien.

Bekijk deze andere gerelateerde artikelen voor aanvullende tips en trucs als het gaat om creatieve best practices op sociale platforms!

More To Explore