fbpx

Chrome FLEDGE-update biedt hoop voor PPC en SEO

Chrome FLEDGE-update biedt hoop voor PPC en SEO

Share This Post


Nu de afschaffing van cookies van derden door Chrome nadert, heeft Google enkele welkome updates geleverd om de zorgen van marketeers weg te nemen.

Het antwoord van Google op de privacy van gebruikers was de creatie van de Privacy Sandbox. In de Sandbox leeft privacy een reeks voorstellen die voldoen aan de behoeften van consumenten en adverteerders.

Een van de Privacy Sandbox-voorstellen is FLEDGE, dat voor het eerst werd geïntroduceerd in januari 2021. Meer dan twee jaar later zorgde Google voor een grote update van de stand van de veilingfuncties van de FLEDGE-zoekmachine.

Wat is FLEDGE?

Begrijpen wat FLEDGE is (naast andere privacyaanbiedingen) is cruciaal voor marketeers om prioriteiten te stellen in 2023. Laten we een kort overzicht van de basis geven.

VLUCHT is een voorstel binnen de Google Privacy Sandbox om remarketing en gebruiksscenario’s voor aangepaste doelgroepen te bieden waarbij browsers tracking door derden op websites en apps blokkeren.

VLUCHT betekent:

Eerst
plaatselijk
uitgevoerd
Laatste beslissing
groepen
experiment

Voor degenen die niet bekend zijn, hier is een kort overzicht van hoe FLEDGE werkt:

Een weergave van de FLEDGE Privacy Sandbox-levenscyclus.Afbeelding tegoed: developer.chrome.com

In principe gebruikt FLEDGE belangengroepen om relevante advertenties aan gebruikers te tonen.

Elke belangengroep in FLEDGE heeft een eigenaar, zoals een adverteerder, uitgever of advertentietechnicus. Er worden verschillende use-cases gemaakt voor veilingen voor het kopen van advertenties op basis van de eigenaar.

Een koper kan een adverteerder zijn, een demand-side platform (DSP) of de eigenaar van een belangengroep die eigenaar is van meerdere belangengroepen.

Hieronder ziet u een diagram van de FLEDGE-veiling voor het kopen van advertenties.

Een voorbeeld van de veiling voor het kopen van advertenties werkt met FLEDGE.Afbeelding tegoed: developer.chrome.com

Het privacyvoorstel is gemaakt om een ​​oplossing te vinden waarbij de webbrowser informatie opslaat die van belang is voor gebruikers, niet voor de adverteerder of advertentieplatforms. Lees meer over FLEDGE en hoe het werkt hier.

De nieuwste FLEDGE-update

In de laatste update heeft Google functies geleverd die specifiek zijn voor FLEDGE en die van hen tijdlijnen beschikbaarheid testen.

Veilingwinstrapporten op evenementniveau. Dit is nu beschikbaar om te testen en wordt ondersteund tot ten minste 2026. Het is bedoeld om de overgang naar FLEDGE-rapportage te vergemakkelijken.
De Trusted Execution Environment (TEE) gebruiken voor de sleutel/waarde-service. Dit is nu beschikbaar om te testen en zal in het derde kwartaal van 2025 vereist zijn.
Gesloten kozijnen Dit is nu beschikbaar om te testen en zal in 2026 nodig zijn.
K-anoniem. Er moet worden voldaan aan een drempel van “een menigte van 50 gebruikers per advertentie gedurende 7 dagen”. Dit zal later in het derde kwartaal van 2023 beschikbaar zijn om te testen.
Verbeterde integratie van FLEDGE + Attribution Reports. Deze zal in het tweede kwartaal van 2023 beschikbaar zijn om te testen en is nog in ontwikkeling.
Bied- en veilingdiensten. Het is de bedoeling om in de tweede helft van 2023 te testen en is nog in ontwikkeling.

Gebruikers kunnen de FLEDGE API ervaren en eraan deelnemen hier. Houd er rekening mee dat niet alle adverteerders in aanmerking komen voor ervaring op het moment van publicatie.

Adverteerders prijzen de aankomende functies van FLEDGE

Updates zoals voortdurende ondersteuning voor veilingrapportage op evenementniveau zijn een grote overwinning voor adverteerders. Aanvankelijk was het bedoeld als tijdelijke oplossing, maar nu wordt het nog minstens drie jaar ondersteund.

Nava HopkinsDe evangelist van Optmyzr sprak zijn opwinding uit over de komende updates van FLEDGE:

Een van de redenen waarom ik enthousiast ben over FLEDGE is de soepelheid van de logica en workflows waarmee adverteerders en uitgevers werken. De grote obstakels voor andere privacy-sandboxen waren de complexiteit van het taggingproces en de beperkte taxonomie van onderwerpen. Dat zowel de adverteerder als de uitgever op het signaal geïnformeerde belangengroepen naar het apparaat kunnen communiceren, betekent dat het een schonere en gemakkelijker te volgen berichtenkaart zal zijn.

Navah gaf verder commentaar op de overgangsverschillen tussen PPC en SEO:

Aan de PPC-kant mogen we een redelijk soepele overgang verwachten en mogelijk nieuwe adverteerders in de mix. Aan de SEO-kant zie ik veel meer wrijving in gesprekken over het genereren van inkomsten, aangezien uitgevers advertentievoorraad en SEO-impact in evenwicht houden. Een groot pluspunt voor FLEDGE is hoe real-time de veilingen en tagging zullen zijn, waardoor testen eenvoudiger te controleren is.

Uiteindelijk is dit een opwindende tijd om een ​​eigen publiek te verwerven en merken zouden moeten beginnen met het opbouwen van hun belangengroepen die passen bij hun koperspersona’s.

Op te sommen

Sinds de aankondiging dat Google de opt-out van cookies van derden heeft uitgesteld tot 2024, zijn er veel vragen van marketeers over wat de toekomst biedt.

De nieuwe functies, serviceaankondigingen en kalendervoorstellen van FLEDGE geven marketeers meer transparantie en actiegerichte elementen om zich voor te bereiden op een wereld zonder cookies.

Blijf hier op de hoogte van de nieuwste privacyaankondigingen van Sandbox.

Uitgelichte afbeelding: rafapress/Shutterstock





Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!