fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Data, data, data, data rocken overal; Vrijdag's dagelijkse brief

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

De dagelijkse briefing van Search Engine Land bevat dagelijkse inzichten, nieuws, tips en essentiële stukjes wijsheid voor de hedendaagse zoekmarketeer. Als je dit wilt lezen voordat de rest van het internet dat doet, meld je dan hier aan om het dagelijks in je inbox te ontvangen.


Goedemorgen, Marketeers en niemand houdt van bugs.

Gisterochtend vond ik een paar kleine mieren onder mijn douchemat. Ik raakte in paniek en smakte er een met mijn vinger en spoelde hem door de gootsteen in de badkamer. Mijn dochter loopt al een tijdje, dus de kans is groot dat ze een insect vindt en opeet. Ik voelde me opgelucht totdat mijn man me vertelde dat de mieren een feromoon vrijgaven nadat ze waren verpletterd, die de andere mieren vertelde waar ze hun… vermorzelde zelf konden vinden. Dus ik heb in wezen meer bugs uitgenodigd .

Dat is een beetje hoe deze week voelde met Google-producten. Als je in SEO en PPC zit, is het de week van de bugs geweest – de een na de ander. We hebben gisteren eindelijk Search Console-gegevens teruggekregen nadat een rapportagefout voor sommige marketeers bijna zes dagen zonder gegevens betekende (daarover hieronder meer).

Woensdag was er een storing in Google Ads "waardoor sommige advertenties tijdelijk niet meer werden weergegeven. Het probleem is opgelost en er is geen actie vereist', zegt Ads-liaison Ginny Marvin.

Hoewel beide problemen zijn opgelost, kunnen bugs een echt probleem zijn voor marketeers en de klanten en belanghebbenden waarvoor ze werken. Het laat zien waarom duidelijke communicatie van cruciaal belang is – niet alleen tussen marketeers en belanghebbenden, maar ook tussen Google en marketeers.

Caroline Lyden,
Directeur van zoekinhoud


Woordgroep en brede zoekwoorden die identiek zijn aan een zoekopdracht hebben nu de voorkeur

Hoe Google zoekwoorden selecteert wanneer ze niet identiek zijn aan een zoekopdracht.
Hoe Google zoekwoorden selecteert wanneer ze niet identiek zijn aan een zoekopdracht. Afbeelding: Google.

Toen Google eerder dit jaar aankondigde dat het zoeken op woordgroep zou uitbreiden met modifiers voor breed zoeken, vertelde het adverteerders dat een exact zoekwoord dat identiek is aan een zoekopdracht altijd voorrang heeft, zolang het maar in aanmerking komt voor overeenkomsten. In de toekomst zullen brede zoekwoorden en zoekwoordgroepen hetzelfde gedrag volgen, maakte Google donderdag bekend.

Daarnaast heeft het bedrijf nieuwe details verstrekt over hoe het matchen van zoekwoorden werkt wanneer een zoekopdracht identiek is aan een bepaald zoekwoord en wanneer een zoekopdracht niet identiek is aan een van de zoekwoorden van een adverteerder (hierboven weergegeven). Google heeft ook onthuld dat de mogelijkheden voor taalbegrip van BERT nu worden gebruikt om de bedoeling van zoekopdrachten te begrijpen en deze aan trefwoorden te koppelen.

Waarom het ons iets kan schelen. De natuurlijke taalverwerkingsmogelijkheden die BERT biedt voor het matchen van zoekwoorden, kunnen ertoe leiden dat uw advertenties worden weergegeven voor relevantere zoekopdrachten. Als u weet hoe Google zoekwoorden matcht, kunt u tijd besparen en uw campagnes beter configureren. Het verwijderen van zoektermen die niet als 'belangrijk' worden beschouwd, blijft echter een probleem voor breed zoeken. Google heeft meer historische gegevens toegevoegd voor zoekopdrachten die vertoningen maar geen klikken hebben ontvangen , wat nuttig kan zijn, maar adverteerders lopen mogelijk belangrijke zoekopdrachtgegevens mis als brede zoekwoorden met minder 'belangrijke' zoekopdrachten meer verkeer genereren.

Google raadde adverteerders ook aan zoekwoorden te groeperen in thematisch consistente advertentiegroepen, zodat hun advertenties worden weergegeven vanuit de advertentiegroep die ze van hen verwachten: “Stel dat uw bedrijf bezorging van eten aanbiedt, en uw populairste zoekcategorieën zijn sushi en pizzabezorging. In dit geval raden we drie advertentiegroepen aan, zodat u uw advertentie- en bestemmingspagina kunt aanpassen: een voor 'sushibezorging', een andere voor 'pizzabezorging' en een derde voor 'maaltijdbezorging'.”

Lees hier meer.


Microsoft Advertising lanceert Marketing met Doel Zakelijke attributen

Nieuwe kenmerken van Microsoft Advertising stellen bedrijven in staat om hun toewijding aan "verantwoordelijkheid, hoe uw merkwaarden in lijn zijn met de waarden van uw klanten en hoe uw merk inclusief is", aan te geven, aldus een aankondiging van Vi Nguyen, Crystal Zhang en MJ DePalma.

De kenmerken waaruit adverteerders kunnen kiezen, vallen onder vier hoofdcategorieën: inclusie, milieu, maatschappelijke/maatschappelijke verantwoordelijkheid en toegankelijkheid. Binnen die categorieën zijn er 32 kenmerken die een bedrijf kan kiezen. "Deze kenmerken kunnen op accountniveau worden ingesteld en worden gebruikt om tekstadvertenties en productadvertenties te versieren", aldus de aankondiging.

Waarom het ons iets kan schelen. “Erkennen dat deze waarden waarde creëren voor zowel uw merk als uw klanten, bouwt vertrouwen en inclusiviteit op. Begrijpen en aanpakken wat uw klanten waarderen, is inclusieve marketing. Over het algemeen is het uitvoeren van Marketing met Doel in uw advertenties een belangrijke manier voor marketeers om barrières te overwinnen op de momenten die ertoe doen en om contact te maken met mensen. Het is een benadering die ons samenbrengt en geweldige aspecten van uw bedrijf op authentieke wijze belicht. Het wekt vertrouwen, vergroot de merkliefde en voedt loyaliteit", aldus Nguyen, Zheng en DePalma.

Lees hier meer.


Prestatierapporten van Google Search Console zijn nu weer normaal

IMG: https://searchengineland.com/figz/wp-content/seloads/2021/09/gsc-performance-report-delay-1536×458.png

De prestatierapporten van Google Search Console lijken nu weer normaal te zijn en recente gegevens te tonen na aanzienlijke vertragingen in de afgelopen dagen. Als u nu naar uw prestatierapport kijkt, ziet u mogelijk gegevens van vier uur geleden, wat een normale vertraging is voor het prestatierapport.

Waarom het ons iets kan schelen. We zijn er zeker van dat u allemaal graag uw rapporten wilt inhalen en de meest recente gegevens wilt ophalen. Dit had niet alleen gevolgen voor de interface van de Search Console-website, maar ook voor eventuele API's en gegevensverbindingen. Haal dus uw meest recente gegevens binnen en controleer die posities en klikfrequenties (en laat uw klanten/belanghebbenden weten dat de gegevens terug zijn).

Lees hier meer.


Zoekshorts: praktische tips voor advertenties voor Google Ads, populaire zoekwoorden voor het matchen van zoekwoorden en #SEOChat voor strategie

Magie in de maak: de 4 pijlers van geweldige creativiteit. Google Ads heeft zojuist zijn nieuwe gids met praktische tips voor advertentiemateriaal uitgebracht. Bekijk het hier .

"Dames en heren, ik presenteer de minst nauwkeurige Tweet ooit." Dat is de mening van Greg Finn over Google die PPC'ers vertelt dat "Keyword matching nu voorspelbaarder is." Als je dat leuk vindt, bekijk dan de epische post van Julie Bacchini over het onderwerp.

Crystal Carter, SMX-spreker en SEO-expert, organiseerde gisteren een #SEOChat over SEO-strategie . Krijg de mening van de community over het prioriteren en communiceren van strategie.


Wat we lezen: Snap Scan werpt nieuw licht op de lokale ontdekkingsambities van het bedrijf

We vertellen lokale bedrijven de hele tijd dat ze op sociale media moeten zijn. Het is niet alleen een ander citaat, maar het is ook een plek voor tevreden klanten om hun positieve recensies achter te laten. Facebook is over het algemeen de beste plek, maar Instagram kan ook dienen als zoekmachine voor kleine bedrijven die zich richten op afbeeldingen om verkeer en klanten te genereren (denk aan fotografen en restaurants).

Niet iemand die het feest mist, Snap sluipt de lokale markt binnen met zijn nieuwe Scan-functie – het is een "visuele zoektool die de wereld doorzoekbaar en shoppable maakt", schreef Mike Boland voor StreetFight . Deze versie van kunstmatige realiteit (AR) "past machine learning en computervisie-magie toe om items te identificeren waar je je telefoon op richt." Vervolgens wordt u doorverwezen naar de beste optie om dat product te kopen.

Dus waar komt lokaal binnen? Deze nieuwe winkelervaring komt samen met een heleboel andere locatiegerichte lensfuncties "zoals Geofilters, Snap Map , Local Place Promote en Local Lenses ", aldus Boland. De AR-optie betekent dat kopers mogelijk hun volgende mode-optie in uw winkel in de buurt kunnen vinden. Is AR en visueel zoeken de toekomst van lokale SEO? Waarschijnlijk niet op korte termijn, maar er is een kans dat het de handel voor retailbedrijven kan helpen stimuleren.


Nieuw op zoekmachineland

Over de auteur

Carolyn Lyden is de Director of Search Content voor Search Engine Land en SMX. Met expertise op het gebied van SEO, contentmarketing, lokaal zoeken en analyses, richt ze zich op het gemakkelijker maken van het werk van marketeers met belangrijk nieuws en educatieve content.

More To Explore