fbpx

De betrokkenheidspercentages van sociale media dalen op grote netwerken

De betrokkenheidspercentages van sociale media dalen op grote netwerken

Share This Post


Weet jij hoe social media succes eruit ziet voor jouw bedrijf?

Zoals bij de meeste marketinggebieden variëren de resultaten op basis van de branche, de doelgroep en het vermogen om inhoud te creëren die klanten aanspreekt.

Rival IQ heeft zijn jaarlijkse Social Media Benchmark Report 2023 uitgebracht, waarin merken uit 14 branches hun social media-prestaties vergelijken met die van andere merken in hetzelfde competitieve landschap.

De dataset omvat de betrokkenheid van sociale media op Facebook, Instagram, TikTok en Twitter voor 2.100 bedrijven in tal van sectoren, van voedsel en drank tot technologie.

De geanalyseerde bedrijven variëren van 25.000 tot 1.000.000 volgers op Facebook en hebben allemaal meer dan 5.000 volgers op Instagram, TikTok en Twitter.

Hieronder staan ​​de belangrijkste inzichten die marketeers moeten weten.

Wereldwijde inzet

Tussen 2019 en 2022 hebben alle sectoren te maken gehad met een afname van de algehele betrokkenheid op Facebook, Instagram en Twitter.

Facebook en Twitter lieten slechts een kleine verandering in betrokkenheid zien.

Voor Facebook daalde het tot 0,06% in 2021, en handhaafde dat percentage het volgende jaar. Voor Twitter was het tussen 2019 en 2022 met 0,01% gedaald.

Wekelijkse berichten zijn in de loop van de tijd voor beide netwerken gedaald van 5,8 naar 5 berichten per week op Facebook en van 5,4 naar 3,9 berichten per week op Twitter.

Aan de andere kant zag Instagram een ​​veel grotere daling, van 1,22% naar 0,47%. Maar in tegenstelling tot Facebook en Twitter is het wekelijks posten op dit platform gestegen van 4,3 naar 4,5 posts per week.

Facebook-betrokkenheid

In alle sectoren is het gemiddelde Facebook-betrokkenheidspercentage per volgerspost 0,06%.

Het gemiddelde aantal wekelijkse berichten in alle sectoren is 5,04, met 73,5 keer per week. Dit komt waarschijnlijk doordat mediabedrijven meer nieuwscontent publiceren dan merken in andere sectoren.

Instagram-betrokkenheid

In alle sectoren is het gemiddelde Instagram-betrokkenheidspercentage per volgerspost 0,47%.

Het gemiddelde aantal wekelijkse berichten in alle sectoren is 4,6, waarbij sportteams het meest posten met 15,6 keer per week.

TikTok-interactie

In alle sectoren is het gemiddelde betrokkenheidspercentage van TikTok per volgerpost 5,69%.

Het gemiddelde aantal video’s per week in alle sectoren is 1,75, waarbij mediakanalen meer dan 4,2 keer per week posten.

Twitter-interactie

In alle sectoren is het gemiddelde betrokkenheidspercentage van Twitter per post van een volger 0,035%.

Het gemiddelde aantal wekelijkse tweets in alle sectoren is 3,91, waarbij de media het meest tweeten met 70,2 keer per week.

Top soorten berichten

De beste soorten berichten op elk sociaal netwerk verschillen per branche.

Foto- en videoposts genereren de meeste betrokkenheid op Facebook, terwijl link- en statusposts het minst krijgen.

De betrokkenheidspercentages van sociale media dalen op grote netwerkenRival IQ-screenshot, maart 2023

Voor Instagram geven de gegevens aan dat bedrijven hun inspanningen voor het maken van content zouden moeten richten op reels, carrousels en foto’s. Videoposts die niet zijn geüpload als Reels, krijgen doorgaans minder betrokkenheid.

Op Twitter tonen berichten met foto’s, video’s en statussen de meeste betrokkenheid, terwijl tweets met links de minste betrokkenheid hebben.

Beste hashtags

Hashtags variëren aanzienlijk tussen sectoren en platforms. Vakantie-hashtags zorgen voor de meeste betrokkenheid in alle sectoren, terwijl wedstrijden en weggeefacties in populariteit zijn gedaald in vergelijking met voorgaande jaren.

De betrokkenheidspercentages van sociale media dalen op grote netwerkenRival IQ-screenshot, maart 2023

belangrijkste punten

De sleutel is dat het publiek van elke branche net iets anders is. Terwijl voedingsmiddelen- en drankenmerken de beste betrokkenheid zien bij Instagram Reels, zien merken in het hoger onderwijs de beste betrokkenheid bij Instagram-carrousels.

Om het meeste uit uw sociale mediastrategie te halen, moet u manieren vinden om uw inhoud om te zetten in het formaat dat de beste betrokkenheid op elk van de grote sociale netwerken genereert. Dit zorgt ervoor dat u de meest potentiële klanten bereikt met de inhoud die ze graag consumeren.

Ga voor meer dan 100 pagina’s met branchespecifieke informatie naar Rival IQ en download het 2023 Social Media Markers Report.

Uitgelichte afbeelding: 13_Phunkod/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!