fbpx

De grootste uitdagingen voor SEO in 2023

De grootste uitdagingen voor SEO in 2023

Share This Post


Wanneer u uw strategie voor het komende jaar voorbereidt, is het essentieel om te plannen voor mogelijke toekomstige problemen en uitdagingen.

Dit jaar hebben SEO-professionals uitdagingen overwonnen die werden veroorzaakt door een gebrek aan middelen, problemen met strategie en het vermogen om processen op te schalen.

Vooruitkijkend naar 2023 en daarna, constateert ons State of SEO-rapport dat professionals anticiperen op machine learning en kunstmatige intelligentie, Google-updates en het verlaten van cookies van derden om voorop te lopen als de belangrijkste veranderingen in SEO.

In dit artikel vatten we de belangrijkste gegevenspunten uit ons rapport samen, belichten we met name drie belangrijke uitdagingen en analyseren we relevante SEO-trends die kunnen helpen bij het ontwikkelen van uw strategie.

Ten slotte bespreken we de implicaties van de vooruitgang in machine learning en AI voor zoekmarketing. Vormt deze nieuwe zoektechnologie een uitdaging voor u en uw bedrijf? Lees verder om erachter te komen wat onze experts te zeggen hebben.

Alle statistieken hier zijn gebaseerd op gegevens uit onze eigen enquêtes uit het jaarlijkse State of SEO-rapport.

Samenvatting van de conclusies van het rapport

Op de vraag wat de grootste SEO-uitdagingen waren in de afgelopen 12 maanden, zeiden de respondenten:

Gebrek aan middelen (14,9%).
Strategische problemen (12,3%).
Escalatieprocessen (11,9%).
Onderwerpen die verband houden met de pandemie (11,2%).
Afstemming met andere afdelingen (10,7%).

Bezuinigingen gingen van de grootste uitdaging voor SEO-professionals in 2021 naar nummer zes dit jaar.

Het feit dat gebrek aan middelen en schaalprocessen de belangrijkste uitdagingen waren in 2022, suggereert echter dat de bezuinigingen van 2021 een blijvende impact hadden.

Vooruitkijkend naar mogelijke bedreigingen in 2023, hebben we respondenten gevraagd om maximaal drie “grootste veranderingen” en brancheveranderingen in SEO te selecteren. Dit zijn hun belangrijkste antwoorden:

Machine learning en AI (18,7%).
Google-updates (18,0%).
Deactivering van cookies van derden (13,9%).
Google zero click-pagina’s (12,9%).
Competitie om talent (11,5%).

Factoren waar SEO-professionals naar kijken als opkomende factoren zijn:

Machine learning en AI (11,3%).
Kernwebvitaliteit (10,8%).
EAT en vertrouwde bronnen (10,2%).
Mobiele SEO (9,8%).
SERP-functies (8,3%).

SEO-professionals werken vaak met beperkte middelen

Gebrek aan middelen was de grootste uitdaging voor SEO’s in 2022.

Het lijdt geen twijfel dat de branche de effecten voelt van de bezuinigingen in 2021, hoewel een andere reden voor de beperkte middelen is dat veel SEO’s niet met grote teams werken.

Meer dan 40% van de respondenten zegt met een team van 10 of minder te werken, terwijl ongeveer 5% zegt alleen te werken.

Het toevoegen van nieuwe teamleden kan de komende twee jaar moeilijk blijken te zijn.

Het State of SEO Report gaat in op de uitdagingen waarmee SEO-professionals worden geconfronteerd en wat hen het komende jaar bezighoudt.

Recente en aanhoudende groei kan een uitdaging zijn

Verschillende van de SEO-veranderingen die voor 2023 en daarna worden voorspeld, zijn potentiële belemmeringen voor groei.

Recente en aanhoudende groei kan een uitdaging zijn zonder het vermogen om als team te schalen, en de strijd om talent zal naar verwachting de komende twee jaar een grote zorg zijn.

Het uitschakelen van cookies van derden maakt het moeilijk voor SEO-professionals en marketeers om de recente groei vast te houden, aangezien van hen wordt verwacht dat ze dezelfde of betere resultaten leveren met minder gegevens.

Strategie is een zorg voor veel SEO-professionals

SEO’s noemden strategische kwesties als een van hun grootste uitdagingen van de afgelopen 12 maanden.

Strategiekwesties kunnen erop duiden dat SEO-professionals moeite hebben om hun ROI (return on investment) aan te tonen.

Terwijl meer dan de helft van de SEO-professionals (58,0%) die we ondervroegen een toename van de ROI van hun werk meldden, hadden velen moeite om de ROI aan te tonen, en 29% van de SEO’s gaf aan zich ambivalent te voelen over hun ROI.

In ons hoofdstuk over winnende strategieën en het meten van SEO-succes bespreken we hoe ROI-problemen vaak het gevolg zijn van een discrepantie tussen de objectieve doelen van een merk en de gegevens die worden bijgehouden.

SEO-professionals verwachten dat machine learning en AI een grote impact zullen hebben

Bovenaan de lijst met de grootste veranderingen in de komende twee jaar, zoals voorspeld door SEO-professionals, staan ​​machine learning en AI.

Bovendien waren machine learning en AI de belangrijkste antwoorden toen SEO-professionals werd gevraagd om te rangschikken wat volgens hen de belangrijkste opkomende factoren in 2023 zullen zijn.

Om beter te begrijpen waarom iedereen bezig is met machine learning en kunstmatige intelligentie, wendden we ons tot onze interne experts voor meer context.

Shelley Walsh, de SEO-contentstrateeg van SEJ, ziet AI en machine learning niet snel in de plaats komen van menselijke besluitvorming. Hij raadt ook af om te veel te vertrouwen op op AI gebaseerde tools voor het maken van inhoud:

“Als disruptor zie ik AI nog steeds niet in staat om cruciale beslissingen en keuzes te vervangen waarbij er meerdere routes moeten worden genomen en je een beslissing moet nemen op basis van ervaring. De tool is zo goed als de persoon die hem gebruikt drive Er zijn momenteel veel door GPT-3 aangedreven tools beschikbaar.

Ze zijn geweldig voor low-end volume-inhoud zoals productbeschrijvingen, maar ze verbreden de kloof en verhogen goed onderzochte inhoud van hoogstaande kwaliteit. Naarmate online niches verzadigd raken met door AI aangestuurde inhoud, is kwaliteit de enige manier om op te vallen. Overmatig gebruik heeft uiteindelijk alleen maar nadelige gevolgen.”

Download het State of SEO Report om alle onderzoeksgegevens van de eerste partij te bekijken en meer te lezen.

Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal



Source link

More To Explore

Uitdagingen en kansen voor verkopers
Marketing Nieuwtjes

Uitdagingen en kansen voor verkopers

Het moederbedrijf van Google, Alphabet Inc., rapporteerde voor het vierde achtereenvolgende kwartaal een dalende winst. Het boekte de afgelopen drie maanden een omzet van $

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!