fbpx

De nieuwe functie van Google kan u helpen relevantere resultaten te vinden

De nieuwe functie van Google kan u helpen relevantere resultaten te vinden

Share This Post


Google rolt een nieuwe functie in zoekresultaten uit die mensen kan helpen relevantere inhoud te vinden.

De kwaliteit van de zoekresultaten van Google is een veelbesproken onderwerp en volgens velen wordt het steeds slechter.

Jonge internetgebruikers wenden zich zelfs tot onconventionele alternatieven, zoals TikTok, om de informatie te vinden die ze nodig hebben.

Is het mogelijk dat mensen het een uitdaging vinden om relevante inhoud op Google te vinden omdat ze niet de juiste zoekopdrachten invoeren?

Dat is een vraag die de nieuwe zoekfunctie van Google zal beantwoorden.

Verfijningen van Google-zoekopdrachten

Google maakt het gemakkelijk om korte zoektermen direct om te zetten in meer specifieke, lange zoekwoorden.

Met de hoeveelheid inhoud die tegenwoordig op internet beschikbaar is, kan het voor Google moeilijk zijn om terug te geven wat u zoekt als u niet genoeg details verstrekt.

Een zoekopdracht als ‘ideeën voor het avondeten’ levert bijvoorbeeld een veel algemenere reeks resultaten op dan een zoekopdracht als ‘ideeën voor een gezond diner voor kinderen’.

Google zal nu manieren voorstellen om de resultaten te verfijnen door de initiële zoekopdracht aan te passen.

De nieuwe functie van Google kan u helpen relevantere resultaten te vindenScreenshot van: blog.google/products/search/refine-search-results/, december 2022.

In het bovenstaande voorbeeld verschijnen de suggesties onder de zoekbalk.

Tik op een of meer zoekverfijningen van Google om uw zoekopdracht te verfijnen.

Thema’s zijn dynamisch en veranderen terwijl u tikt, zodat u nieuwe selecties van inhoud kunt verkennen.

In een blogpost legt Google uit hoe het onderwerpen kiest:

“Wanneer u zoekt, tonen onze systemen automatisch onderwerpen die voor u relevant zijn op basis van wat we begrijpen over hoe mensen zoeken en onze analyse van inhoud op internet.

Zowel de onderwerpen als de filters worden weergegeven in de volgorde waarin onze systemen automatisch bepalen dat deze het nuttigst is voor uw specifieke zoekopdracht. Als u een bepaald filter dat u wilt niet ziet, kunt u er meer vinden door de optie ‘Alle filters’ te gebruiken, die beschikbaar is onderaan de rij.”

Google gaf een voorproefje van deze functie tijdens de jaarlijkse Search On-conferentie in september. Wordt nu uitgerold naar Engelse zoekopdrachten in mobiele zoekresultaten in de VS.

Wat betekent deze verandering voor uitgevers en marketeers?

Verfijningen van Google-zoekopdrachten kunnen het zoekvolume voor gedetailleerde zoekopdrachten mogelijk vergroten.

Dit betekent dat u een toename in verkeer en vertoningen kunt zien van pagina’s die zijn getarget op long-tail-zoekwoorden.

Langere zoekwoorden met een laag maandelijks zoekvolume kunnen aantrekkelijker zijn om te volgen, wat leidt tot meer concurrentie.

Als u zich vanaf nu op long-tail-query’s richt, zult u het handig vinden om ze op de volgende manieren te controleren:

SERP’s: Houd uw zoekresultaten in de gaten en kijk of er nieuwe concurrenten binnenkomen om uw posities in te vullen.
Zoekwoordplanner: Houd het maandelijkse zoekvolume in de gaten en kijk of er significante veranderingen van maand tot maand zijn.
Analyse en Search Console: let op veranderingen in verkeer en vertoningen voor pagina’s die langere zoekopdrachten targeten.
Inhoud op de pagina: Bekijk pagina’s die gericht zijn op lange zoekopdrachten om ervoor te zorgen dat uw inhoud up-to-date is en klaar om ontdekt te worden door nieuwe zoekers.

Veranderingen in het verkeer en de positie na 5 december kunnen ook het gevolg zijn van de nuttige inhoudsupdate van december 2022.

bron: Google

Uitgelichte afbeelding: Koshiro K/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!