LinkedIn verbetert zijn berichtenervaring met een nieuwe “Focused Inbox”, die tot doel heeft spam te verminderen en relevantere berichten weer te geven.
De volgende keer dat u zich aanmeldt bij LinkedIn en uw inbox opent, ziet u een melding die u uitnodigt om ‘Gerichte inbox te proberen’.
Krediet: LinkedIn
Als u op de bovenstaande knop klikt, worden uw berichten automatisch in twee tabbladen gefilterd.
Focused Inbox gebruikt kunstmatige intelligentie om belangrijke berichten te identificeren, die worden gefilterd op het tabblad “Focused”, terwijl de rest naar het tabblad “Overig” wordt gestuurd.
Aangezien er een AI-element bij betrokken is, kan het enige tijd duren voordat LinkedIn uw inbox-voorkeuren leert kennen.
Je hebt de mogelijkheid om berichten tussen tabbladen te verplaatsen of terug te gaan naar de traditionele berichtenervaring als je niet geniet van de gefocuste inbox.
LinkedIn brengt deze wijziging aan vanwege de opkomst van direct messaging, waarvan het bedrijf zegt dat het 20% hoger is dan vorig jaar.
In een e-mail zegt een vertegenwoordiger van LinkedIn:
“Deze functie is de nieuwste in een reeks verbeteringen die we hebben aangebracht om leden te helpen productievere gesprekken te voeren en verbinding te maken met kansen via LinkedIn-berichten. Met bijna 20 procent meer conversaties in het verleden, zien we dat meer LinkedIn-professionals zijn wenden tot messaging om verbinding te maken en met elkaar in contact te komen.”
LinkedIn Focused Inbox is nu wereldwijd beschikbaar voor alle gebruikers.
Uitgelichte afbeelding: metamorworks/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!