De meningen in dit verhaal zijn uitsluitend die van de auteur en weerspiegelen niet de meningen en overtuigingen van Search Engine Journal of zijn gelieerde ondernemingen.
Met economische uitdagingen die opdoemen, zoeken consumenten overal om geld te besparen.
Na reacties van consumenten te hebben ontvangen voor het verhogen van de abonnementsprijzen, lanceerde Netflix in november 2022 zijn nieuwste niveau, Basic with Ads.
Het abonnement op advertentieniveau kost $ 6,99 per maand, bijna 55% minder dan het standaardabonnement.
Hoewel de maandelijkse kosten lager zijn voor consumenten, wordt het nieuwere niveau geleverd met verborgen prijskaartjes.
Onvoorspelbare aankondigingstijd
Op het nieuwe Netflix Basic with Ads-niveau kunnen gebruikers ongeveer 4-5 minuten aan advertenties per uur verwachten.
Hoe verhoudt dit zich tot andere aangesloten tv-abonnementen?
Afbeelding tegoed: Tabel gemaakt door de auteur, november 2022. Informatiebronnen zijn gekoppeld in de afbeelding.
Hoewel de hoeveelheid advertentietijd per uur van Netflix vergelijkbaar is met die van andere streamingdiensten, is het slepende probleem: wanneer er wordt een advertentie getoond. Advertentietimings zijn onvoorspelbaar, wat de gebruikerservaring verstoort.
De video-inhoud in de advertenties gaat over wat je zou verwachten in vergelijking met andere streamingdiensten. Maar hetzelfde probleem doet zich voor – wanneer Wordt dit weergegeven in de Netflix-kijkervaring van een gebruiker?
seconden Jay Peters van The Verge varieert de advertentie-ervaring van een gebruiker enorm tussen de soorten inhoud die wordt gebruikt:
Afbeelding tegoed: Jay Peters, TheVerge.com
Zoals je in dit voorbeeld kunt zien, is het aantal advertenties, evenals de plaatsing van advertenties, inconsistent, wat doet vermoeden dat Netflix niet alleen voor gebruikers maar ook voor adverteerders het beste compromis probeert te vinden.
Specifieke titels zijn duurder geprijsd
De tweede nuance met de Netflix Basic met advertenties-laag komt van de shows en films die in die laag worden aangeboden.
Net als bij de onvoorspelbare advertentie-ervaring, lijken de titels die beschikbaar zijn op het basisniveau extreem verspreid zonder rijm of reden.
De beperking zou voor gebruikers geen verrassing moeten zijn, zoals Netflix deze in juli aankondigde.
Titels die niet beschikbaar zijn voor basisgebruikers, hebben een rood hangslot om aan te geven dat ze beperkt zijn.
Het rode hangslot lijkt een passieve “Call to Action” te zijn, omdat gebruikers op de titel met een hangslot kunnen klikken, waardoor ze naar een updatescherm gaan.
Ik theoretiseer dat de abonneestrategie van Netflix is om nieuwe gebruikers naar de dienst te trekken of om oude abonnees terug te laten keren naar een basisprijsniveau. Dit kan helpen om te groeien en het aantal abonnees te vergroten na een daling van de prijsverhoging.
Zodra een gebruiker daar is, probeert het verfijnen van titels die een “must have” zijn voor gebruikers, gebruikers de waarde van de upgrade te laten zien.
Hoe kunnen adverteerders verbonden tv-betrokkenheid voorspellen?
Connected TV-advertenties zijn niet nieuw voor consumenten. Merken besteedden in 2021 alleen al meer dan $ 400 miljoen aan advertenties op Hulu.
In economische onzekerheid kunnen consumenten bereid zijn hun kijkervaring op te offeren om advertenties op te nemen terwijl ze proberen geld te besparen. Maar als de kijkervaring afneemt, zijn consumenten mogelijk minder geneigd om reclame te maken voor geconnecteerde tv.
Hoewel het nog te vroeg is om met advertenties over Netflix Basic te praten, is een veelgehoorde klacht van consumenten van andere streamingdiensten het gebrek aan variatie in advertenties.
In 2021 heeft Morning Consult consumenten ondervraagd over hun ervaring met streamingdienst-advertenties. Volgens de enquête:
69% van de gebruikers vond de advertenties die ze ontvingen repetitief. 79% van de gebruikers ergerde zich aan deze ervaring
Wat betekent dit voor adverteerders?
Afhankelijk van hoe je het bekijkt, kunnen marketeers dit zien als:
een kans Als er zoveel herhaalde advertenties zijn, kan dit betekenen dat de concurrentie laag is in Connected TV/OTT. Als dit het geval is, kan de kans om het merk naar buiten te brengen winstgevender voor u zijn voordat de OTT-markt te verzadigd raakt.
Een signaal om weg te gaan. Als streamingdiensten de kijkervaring van de consument niet verbeteren, zullen gebruikers minder snel reageren op advertenties. En als titels tegen een hoger tarief worden beperkt, kunnen consumenten sneller produceren dan voorheen. Dit betekent op zijn beurt hoge kosten per engagement voor adverteerders. Dit kan een riskantere investering zijn voor merken met krappe budgetten.
Overzicht
Dankzij de nieuwste prijsklasse van Netflix kunnen ze tegen een lagere prijs concurreren met andere streamingdiensten. Het is een uitstekende strategische zet van hun kant en opent de OTT-ruimte voor adverteerders om voor gebruikers te komen die mogelijk geen andere streamingdiensten gebruiken.
Hoewel het abonnementstype nieuw is, moet Netflix (evenals adverteerders) de gebruikersbetrokkenheid nauwlettend volgen en de nodige strategische scharnieren maken om de betrokkenheid en groei van abonnees te maximaliseren.
Hoewel Netflix-advertenties openstaan voor grotere advertentiebedrijven, verwacht ik dat ze volgend jaar een intern advertentieplatform zullen lanceren dat vergelijkbaar is met Hulu.
Heb je Connected TV/OTT-advertenties al geprobeerd? Wat is jouw ervaring geweest? Zijn ze de investering waard?
Uitgelichte afbeelding: Koshiro K/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!