Een nieuwe TikTok-bedrijfstool onthult doelgroepinzichten die kunnen helpen bij het plannen van organische en betaalde contentstrategieën.
De tool voor doelgroepinzichten, gericht op adverteerders, bevindt zich in TikTok Ads Manager. U hoeft echter niet te betalen voor advertenties om het te gebruiken.
De statistieken van de tool kunnen helpen bij het begeleiden van organische en betaalde inhoudsplannen, aangezien ze zijn gebaseerd op gegevens van alle TikTok-gebruikers. U kunt de interesses, het gedrag en de demografie van gebruikers onderzoeken om nieuwe manieren te vinden om uw klanten te bereiken.
Een van de meest intrigerende functies is de mogelijkheid om de top tien hashtags te verkennen waarmee uw publiek zich bezighoudt. Je kunt beginnen met het toevoegen van deze hashtags aan je video’s om de betrokkenheid snel en gemakkelijk te vergroten.
Bovendien kunt u uw eigen doelgroep definiëren en informatie filteren met behulp van een robuuste set filters.
Hier is meer informatie over de gegevens van TikTok Audience Insights.
TikTok-doelgroepstatistieken in TikTok Ads Manager
TikTok Audience Insights is toegankelijk via TikTok Ads Manager en biedt geaggregeerde informatie over gebruikers die de afgelopen 30 dagen actief zijn geweest.
Om toegang te krijgen tot de tool, gaat u naar Advertentiebeheer, selecteert u ‘Rapporten’ in het bovenste navigatiemenu en klikt u op ‘Audience Insights’.
Screenshot van: ads.tiktok.com/help/article?aid=10013890, november 2022.
Definieer uw publiek
Begin met het instellen van uw doelgroep met behulp van het paneel aan de linkerkant.
U kunt uw doelgroep definiëren door de volgende filters aan te passen:
locaties
Talen
Demografie
Interesses en gedragingen – inclusief optionele subfilters:
Categorieën van advertentie-interesses: verfijn uw doelgroep door mensen die zich hebben beziggehouden met specifieke advertentiecategorieën.
Video-interacties: verfijn uw publiek door mensen die video’s hebben bekeken en ermee bezig zijn geweest.
Interacties van makers: verfijn je publiek op basis van het type videomakers waarmee ze contact hebben gehad.
Hashtag-interacties: Verfijn uw publiek door mensen die video’s met een specifieke hashtag hebben bekeken.
apparaten
Publiek overzicht
Het eerste tabblad dat u ziet nadat u uw doelgroep heeft gedefinieerd, is het tabblad Doelgroepoverzicht.
Screenshot van: ads.tiktok.com/help/article?aid=10013890, november 2022.
Op het tabblad Publiekoverzicht ziet u de volgende samenstelling van uw publiek:
Leeftijd Geslacht Land Status Apparaat OS Apparaatprijzen (USD): Apparaatprijzen zijn alleen beschikbaar in USD. Top 10 interesses Top 10 interesses
Publieke belangen
Naast het overzichtstabblad staan doelgroepinteresses, waar u kunt ontdekken met welke soorten inhoud en advertenties uw doelgroep bezig is.
Screenshot van: ads.tiktok.com/help/article?aid=10013890, november 2022.
Het tabblad Interesses bevat deze secties:
Beste hashtags: Bekijk de top 10 hashtags die resoneren met uw publiek.
Categorieën van advertentie-interesses: Bekijk de advertentiecategorieën waar uw publiek op heeft gereageerd.
Kijkcijfers downloaden
Onthoud eenvoudig de doelgroepinzichten die u ontdekt met de functie “Alles exporteren”. Hiermee worden de gegevens naar Excel gedownload voor toegang op elk gewenst moment.
bron: TikTok
Uitgelichte afbeelding: Diego Thomazini/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!