fbpx

De recensie-update van april 2023 is officieel voorbij

De recensie-update van april 2023 is officieel voorbij

Share This Post


De Google Reviews-update van april 2023 is net uitgerold op 25 april 2023, waarmee een einde kwam aan wat een behoorlijk grote update leek voor veel getroffen uitgevers.

Alle anekdotische schommelingen in de zoekrangschikking die na deze datum worden waargenomen, moeten worden beschouwd als onderdeel van de dagelijkse rangschikkingsrotatie.

De advertentie is geplaatst op het officiële zoekstatusbord van Google.

Hier is de ingetogen aankondiging van wat voor velen een consequente update was:

“Incident dat van invloed is op de ranglijst
Review-update april 2023 gepubliceerd.

Het incident begon op 04/12/2023 om 09:00 en eindigde op 04/25/2023 om 11:24 (alle tijden zijn US/Pacific).

DATUM TIJD BESCHRIJVING
25 april 2023 om 11:24 uur PDT

De lancering werd voltooid op 25 april 2023.”

Google Reviews-update april 2023

De review-update van april 2023 viel op door het feit dat het nu meer dan alleen producten betreft.

Het is een algoritme dat bij Google bekend staat als het ‘beoordelingssysteem’ dat webpagina’s onderzoekt met aanbevelingen voor producten, services, bestemmingen, games, films en meer.

De officiële gids voor het algoritme van het beoordelingssysteem van Google zegt:

“Het beoordelingssysteem is ontworpen om artikelen, blogposts, pagina’s of vergelijkbare op zichzelf staande inhoud te evalueren die is geschreven met het doel een aanbeveling te doen, een mening te geven of een analyse te geven.

Het evalueert geen beoordelingen van derden, zoals beoordelingen die door gebruikers zijn geplaatst in het gedeelte met recensies van een product- of servicepagina.”

Het beoordelingssysteem werkt per pagina, maar kan overschakelen naar een beoordeling voor de hele site als de belangrijkste inhoud van de site beoordelingen is.

Google heeft een handleiding geschreven met de naam Schrijf beoordelingen van hoge kwaliteit om uitgevers te helpen begrijpen hoe Google beoordelingen van goede kwaliteit identificeert.

De gids is belangrijk om te lezen, omdat hij bedoeld is om diegenen te helpen die willen rangschikken op Google Zoeken en andere platforms, met een lange lijst met praktische tips om te volgen.

De update begon op 12 april 2023 en liep tot 25 april 2023 om 23:24 PDT.

Een lid van het WebmasterWorld-forum gaf zijn beoordeling van de recensie-update als reactie op de aankondiging van het einde van de lancering:

“De zoveelste review-update is achter de rug:

Er is niets positiefs te zeggen, dus dat doe ik voorlopig niet.”

Dat is niet zo gek want er waren veel klachten over deze update.

De vorige dag, 24 april 2023, waren er nogal wat op het forum die deelden hoe slecht deze update voor hen ging.

Een lid plaatste:

“We zien weer grote dalingen. We zijn hersteld tot hetzelfde niveau als voor de kernupdate van maart, die nu weer grote veranderingen heeft.

Ons mobiele verkeer is iets gestegen en het desktopverkeer is veel gedaald.

Conversies lijken consistent te zijn, maar GSC toont veel minder vertoningen en klikken.

Ik weet niet zeker wat er aan de hand is, maar ik kan wel een tijdje wat stabiliteit gebruiken.

Ons bedrijf maakt op dit moment veel door en dit helpt ons niet.”

En een ander forumlid antwoordde:

“De volledige omvang van mijn verkeersverlies komt uit de VS/Canada en is geconcentreerd in sommige delen van de site met veel verkeer.

De VS is vanmorgen -45% en mijn topbestemmingspagina is vandaag -88%.

De startpagina lijkt zich te herstellen, net als een paar andere bestemmingspagina’s… maar het gaat op en neer.

Ik begrijp niet waarom zulke steile verliezen… Ik zoek en ik ben waar ik altijd ben geweest, geen rangwijzigingen gemeld… maar GSC vertoont een enorm verschil tussen klikken (omlaag) en vertoningen (omhoog).

Google Update is klaar met uitrollen – wat doe je nu?

Sites die worden beïnvloed door de update van het beoordelingssysteem, moeten mogelijk hun inhoud en methodologieën eerlijk evalueren.

Ik zeg dat misschien omdat deze update gericht was op herzieningen. Als de betrokken pagina’s dus niet uw beoordelingen of meningen bevatten, kan de oorzaak iets anders zijn.

Beoordelingen van derden, zoals door gebruikers gegenereerde beoordelingen, worden niet geëvalueerd als onderdeel van het algoritme van het beoordelingssysteem.

Identificeer welke zoekwoorden en bijbehorende pagina’s zijn beïnvloed om te bepalen of de verkeersdalingen overeenkomen met getroffen webpagina’s die recensies bevatten.

De aanbevelingen van Google benadrukken dat beoordelingen gebaseerd moeten zijn op echte evaluaties van de services, producten of dingen die worden beoordeeld.

Ervaring met wat er wordt beoordeeld, is de sleutel om het goed te doen met het beoordelingssysteem voor beoordelingen.

Dingen als metingen, vergelijkingen, indien van toepassing, zijn belangrijk. Originele analyse en deskundige signalen zijn ook belangrijk.

De documentatie van Google over dit classificatiesysteem zegt:

“Het beoordelingssysteem zorgt ervoor dat mensen beoordelingen zien die diepgaand onderzoek delen, in plaats van dunne inhoud die simpelweg een heleboel producten, diensten of andere dingen samenvat.

Het beoordelingssysteem is ontworpen om artikelen, blogposts, pagina’s of soortgelijke op zichzelf staande inhoud te evalueren die is geschreven met het doel een aanbeveling te doen, een mening te geven of een analyse te geven.”

Een belangrijke en waarschijnlijk frustrerende eigenschap van het beoordelingssysteem is dat het geen algoritme is dat voortdurend wordt bijgewerkt.

Getroffen sites die fixes toepassen, zien mogelijk pas een wijziging in de ranglijst bij de volgende update.

Als de getroffen webpagina’s er goed uitzien, is het misschien tijd om iemand die niet aan de site is gekoppeld, een kijkje te laten nemen.

Door iemand anders naar iets te laten kijken, kun je dingen ontdekken die niet voor de hand liggen. Bij twijfel neem ik contact op met vrienden voor wat ik een reality check noem.

Uitgelichte afbeelding door Shutterstock/Ivelin Radkov



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!