Twitter is nu X na een radicale rebranding in het weekend.
Het iconische vogellogo werd op het sociale netwerk vervangen door een nieuw X-logo en het officiële @Twitter-account werd ook hernoemd naar X.
Screenshot van X/Twitter, juli 2023
Elon Musk, die in oktober 2022 het sociale netwerk dat voorheen bekend stond als Twitter kocht, zinspeelt al maanden op de aanstaande verandering bij Twitter.
X
— Elon Musk (@elonmusk) 11 april 2023
X werd genoemd toen de nieuwe Twitter-CEO Linda Yaccarino zich bij het team voegde.
Blij om aan te kondigen dat ik een nieuwe CEO voor X/Twitter heb aangenomen. Over 6 weken starten!
Mijn rol zal overgaan naar uitvoerend president en CTO, waarbij ik toezicht houd op producten, software en sysops.
— Elon Musk (@elonmusk) 11 mei 2023
De rebranding komt niet als een verrassing voor degenen die Musk volgen, aangezien hij plannen heeft genoemd voor een uitgebreid sociaal platform dat meer biedt dan alleen op tekst gebaseerde updates.
Creëer een plek waar het publiek de basiswaarheid van elk artikel kan beoordelen en de geloofwaardigheidsscore in de loop van de tijd kan volgen van elke journalist, redacteur en publicatie. Ik denk erover om het Pravda te noemen…
— Elon Musk (@elonmusk) 23 mei 2018
Het nieuwe platform dat jaren geleden werd bedacht, bevat een geloofwaardigheidsscore om de detectie van bots en desinformatie te vergemakkelijken.
Maak een site voor het beoordelen van de geloofwaardigheid van de media (die ook propagandabotnets markeert)
— Elon Musk (@elonmusk) 23 mei 2018
In plaats van een nieuw platform vanaf nul te bouwen, versnelde de aankoop van Twitter de plannen van X met drie tot vijf jaar.
Twitter kopen is een accelerator om X te bouwen, de app voor alles
— Elon Musk (@elonmusk) 4 oktober 2022
Volgens Yaccarino wil X een universele marktplaats worden voor ideeën, producten en diensten aangedreven door kunstmatige intelligentie.
Het platform, dat ooit de wereldwijde communicatie transformeerde, belooft grenzeloze interactiviteit in de toekomst.
X is de toekomstige staat van grenzeloze interactiviteit, gericht op audio, video, messaging, betalingen/bankieren, het creëren van een wereldwijde marktplaats van ideeën, goederen, diensten en kansen. Aangedreven door AI, zal X ons allemaal verbinden op manieren die we ons alleen maar kunnen voorstellen.
— Linda Yaccarino (@lindayacc) 23 juli 2023
Belanghebbenden van Twitter verlangen al lang naar meer zinvolle innovatie, en X is de oplossing, met zijn training al zichtbaar in tal van recente feature-releases.
Yaccarino en Musk anticiperen op verdere groei en zijn enthousiast om X wereldwijd te introduceren.
lichten camera X! pic.twitter.com/K9Ou47Qb4R
— Linda Yaccarino (@lindayacc) 24 juli 2023
Terwijl X het Twitter-merk blijft overnemen, zal het x.com-domein doorverwijzen naar de Twitter-website.
https://t.co/bOUOek5Cvy verwijst nu naar https://t.co/AYBszklpkE.
Het Interim X-logo wordt later vandaag vrijgegeven.
— Elon Musk (@elonmusk) 23 juli 2023
Screenshot van X.com, juli 2023
Het domein was ooit de thuisbasis van Musks avontuur in bankieren met X/PayPal.
Screenshot van Archive.org, juli 2023
De branding op de officiële website leek een kruising te zijn tussen X Corp en de binnenkort ter ziele gegane Twitter-vogel.
Twitter-screenshot, juli 2023
De toekomst van X
Als we over de horizon van deze digitale revolutie kijken, wordt het potentieel voor AI-integratie binnen X een intrigerende mogelijkheid, vooral gezien het bestaande AI-bedrijf van Musk, xAI.
De fusie van de geavanceerde technologie van xAI in de X-superapp zou een game-changer kunnen zijn, waarbij de grenzen worden verlegd van hoe we omgaan met digitale platforms. Twitter wordt X onder Musk en biedt grenzeloze interactie via door AI aangedreven functies, waardoor het bereik van het wereldwijde stadsplein opnieuw wordt gedefinieerd.
Dit is de belofte van X: een meeslepend en naadloos digitaal ecosysteem.
Het aanbreken van dit nieuwe tijdperk verdient zeker onze aandacht, want X staat op het punt om Twitter en het socialemedialandschap en daarbuiten opnieuw te definiëren.
Uitgelichte afbeelding: bluecat_stock/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!