De bumperadvertentietool van Google, waarmee langere video’s worden ingekort tot bumperadvertenties van zes seconden, is nu algemeen beschikbaar. Hier vindt u meer informatie over het gebruik ervan.
De tool, voorheen bekend als Bumper Machine, wordt sinds 2019 getest. Hiermee kunnen adverteerders moeiteloos bumperadvertenties maken voor campagnes voor videobereik.
Zo beschrijft Google de tool die nu bekend staat als a de video bijsnijden:
“Trim video is een productietool voor videoadvertenties waarmee adverteerders snel nieuwe bumperadvertenties kunnen maken met hun langere video-items. Trim video maakt gebruik van Google Machine Learning om het proces voor het maken van bumperadvertenties te vereenvoudigen door de belangrijkste frames van een lange advertentie te identificeren en deze om te zetten in Video’s van 6 seconden. Het heeft ook eenvoudige bewerkingsfuncties waarmee adverteerders de uiteindelijke uitvoer kunnen wijzigen.”
De versie van de tool die vandaag is uitgebracht, bevat verbeteringen zoals een verbeterd machine learning-model dat clips beter kan selecteren en een intuïtievere interface.
Ik heb de tool geprobeerd en kan verifiëren dat deze gemakkelijk te gebruiken is. Het is ontworpen voor iedereen, ongeacht hun ervaring met videobewerking.
Het enige dat u hoeft te doen, is een link naar een van uw YouTube-video’s plakken of er een uit uw Google Ads-bibliotheek halen, en de tool genereert vier verschillende advertenties van zes seconden.
Je kunt de automatisch gegenereerde video’s vergelijken, de video’s downloaden die je leuk vindt of ze bewerken door verschillende clips te selecteren.
Hoe de Video Trim-tool van Google te gebruiken
U hebt toegang tot de tool voor het bijsnijden van video’s via: activabibliotheek in uw Google Ads-account.
Klik in het navigatiemenu op het pictogram Extra en instellingen.
Onder Gedeelde bibliotheekKlik Activabibliotheek.
Onder video-Klik De video bijsnijden en selecteer een video.
Screenshot van: ads.google.com/aw/video/autotrim, oktober 2022.
Het is belangrijk op te merken dat de Google-helppagina die ik hierboven heb gelinkt, zegt dat je een video uit elke bron kunt gebruiken.
Zoals te zien is in de bovenstaande schermafbeelding, vraagt de videoclipper u echter om een YouTube-URL te plakken.
Ik heb videolinks van verschillende bronnen getest en kan bevestigen dat alleen YouTube-links werken. U kunt ook een video uit uw Google Ads-bibliotheek gebruiken.
Ook moet de video tussen de zeven seconden en 140 seconden lang zijn.
Klik na het plakken van een link op de Genereer video’s knop
Screenshot van: ads.google.com/aw/video/autotrim, oktober 2022.
Het duurt een paar minuten om de clips te genereren en dan wordt u naar een scherm gebracht waar u ze kunt bekijken of bewerken.
Het bewerken van een clip is beperkt tot het selecteren van verschillende tijdstempels. Zie hieronder een voorbeeld:
Screenshot van: ads.google.com/aw/video/autotrim, oktober 2022.
Als je tevreden bent met je clips, klik je op knop om bijgesneden video’s te uploaden.
Ze zijn nu beschikbaar in uw Google Ads-account voor gebruik als bumperadvertenties.
bron: Google
Uitgelichte afbeelding: TarikVision/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!