fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

De Delta-variant zorgt ervoor dat marketeers dit jaar minder graag terugkeren naar persoonlijke evenementen

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Dubai, VAE – 21-24 juni 2021: Scène op Arab Health 2021 – de grootste gezondheidsbeurs in het Midden-Oosten – gehouden in Dubai World Trade Center tijdens de wereldwijde Covid-19-pandemie.

Een nieuwe golf van voorzichtigheid voor persoonlijke bijeenkomsten overspoelt marketeers, aangezien de COVID-19 Delta-variant ervoor zorgt dat het aantal gevallen toeneemt, vooral in gebieden met lagere vaccinatiegraden.

Marketingprofessionals die we deze zomer hebben ondervraagd, geven gemiddeld een kans van 5 op 10 dat ze tot eind 2021 een persoonlijk evenement zullen bijwonen. De resultaten toonden een lichte afname van het optimisme in vergelijking met april , toen respondenten een 6 gaven. kans op een gemiddelde van 10 dat ze in het vierde kwartaal van 2021 een persoonlijk evenement zouden bijwonen.

Ongeveer 30% van de bijna 170 marketeers die we hebben ondervraagd in onze meest recente Evenementen Participatie Index, zei dat het uiterst onwaarschijnlijk was (1 op 10) dat ze dit jaar een persoonlijk evenement zouden bijwonen. Aan de andere kant zei 20% dat ze zeer waarschijnlijk (10 van de 10) dit jaar een persoonlijk evenement zouden bijwonen.

Dit komt omdat er voor de rest van 2021 verschillende beurzen, conferenties en kleinere regionale beurzen worden gepland. Het volgt ook op een aankondiging door de New York Auto Show dat het zijn evenement voor 2021 niet zal houden , ondanks het optimisme eerder dit jaar dat het zou kunnen gastheer tienduizenden aanwezigen in persoon.

De vooruitzichten verbeteren iets voor 2022. De respondenten gaven de kans gemiddeld 6 op 10 dat ze in de eerste helft van 2022 een persoonlijk evenement zouden bijwonen. Dat steeg naar 7 op 10 voor de tweede helft van 2022.

Dit alles suggereert dat het soort aanwezigheid dat vóór de pandemie op conferenties, beurzen en meer werd gezien, in de nabije toekomst niet zal terugkeren.

Op zoek naar 2022

Ondanks de aanhoudende bezorgdheid over de veiligheid, maken zowel bezoekers als exposanten een budget om in 2022 persoonlijke evenementen bij te wonen. Maar ze zijn van plan veel minder aanwezig te zijn dan vóór de pandemie.

Ongeveer 78% van de respondenten zei dat ze het budget hadden om in 2022 een klein aantal persoonlijke evenementen bij te wonen, terwijl slechts 12% zei dat ze waren begroot om er veel bij te wonen. Dezelfde trend zagen we bij exposanten, die een kleiner deel van onze respondenten uitmaken. Bijna 19% zei dat ze het budget hadden om volgend jaar op een klein aantal persoonlijke evenementen te exposeren, vergeleken met 5% die verwacht op veel te exposeren.

De opkomst in 2022 kan ook worden beperkt door de geografie. Terwijl 56% van de marketeers zei dat ze regionale evenementen zouden bijwonen die ze konden bereiken via vervoer over land of met de auto, zei slechts 40% dat ze lange afstanden zouden vliegen om deze bij te wonen.

Natuurlijk hangt de bereidheid om een persoonlijke conferentie bij te wonen af van hoe veilig de deelnemers zich voelen, dus het is niet verwonderlijk dat 70% ons vertelde dat organisatoren alleen gevaccineerde volwassenen zouden moeten toestaan.

Deze week gaf de Amerikaanse Food and Drug Administration volledige goedkeuring aan het Pfizer-BioNTech COVID-19-vaccin, wat zou kunnen leiden tot meer vaccinmandaten in de VS. New York City heeft al een bewijs van vaccinatie verplicht gesteld voor het bezoeken van restaurants of sportscholen, en verschillende grote werkgevers eisen ook dat personeel wordt gevaccineerd. Het aanstaande CES 2022-evenement van de Consumer Technology Association in januari vereist ook een vaccinatiebewijs om deel te nemen .

Toch is 30% van onze respondenten het niet eens met het verplicht stellen van vaccinatie, wat suggereert dat organisatoren mogen verwachten dat mandaten een andere beperkende factor zijn voor deelname.

Wat hybride betekent voor bezoekers

Het aanbieden van een digitale component aan een live evenement is niet nieuw. Conferenties zoals SXSW, TechCrunch Disrupt en meer hadden vóór de pandemie digitale livestreams in hun evenementen opgenomen. Maar nu de lockdown de waarde van virtuele evenementen bewijst, wedden organisatoren erop dat hybride evenementen die persoonlijke en digitale ervaringen combineren de toekomst is. Wat bezoekers willen van hybride evenementen is echter niet zo duidelijk.

Ongeveer 32% van de ondervraagde marketeers zei dat ze de voorkeur zouden geven aan een hybride evenement waarbij de persoonlijke ervaring kleiner en intiemer is in combinatie met een grote virtuele ervaring. Aan de andere kant zei 25% dat ze de voorkeur zouden geven aan een groter persoonlijk evenement in combinatie met een kleiner virtueel aanbod.

Ongeveer 26% zei dat de persoonlijke en digitale componenten van een hybride evenement identiek zouden moeten zijn, terwijl 17% zei dat ze geen waarde zagen in hybride evenementervaringen.

De verdienste van hybride tijdens pandemische tijden is dat het organisatoren de kans geeft om een groter publiek aan te spreken, dat zowel persoonlijke als virtuele deelnemers omvat. Ongeveer 40% van de ondervraagde marketeers zei dat ze een evenement persoonlijk zouden bijwonen en toegang zouden krijgen tot virtuele componenten. Ongeveer 22% zei dat ze alleen persoonlijk aanwezig zouden zijn, terwijl 38% zei dat ze alleen de virtuele componenten zouden bijwonen.

Virtueel om te blijven

Veel van onze respondenten gaven aan hoe de afgelopen 18 maanden hun kijk op professionele training en netwerken is veranderd. Voor velen van hen breidden virtuele evenementen hun toegang tot bruikbare informatie uit.

“Het is geweldig om te profiteren van eersteklas presentaties vanuit de veiligheid van mijn kantoor. Door virtueel te gaan, konden veel meer mensen evenementen 'bijwonen' en leren van de besten”, schreef een respondent.

“Hoewel ik dol ben op persoonlijke evenementen, heb ik het gevoel dat ik meer virtuele evenementen en trainingen heb bijgewoond dan ik anders zou hebben gedaan. Het is waarschijnlijk een combinatie van een verminderde totale tijdsbesteding en niet hoeven te betalen voor reizen. Ik heb ook het gevoel dat het opleidingsniveau dat ik heb gekregen niet is afgenomen doordat ik niet persoonlijk ben geweest', schreef een ander.

Maar als het op netwerken aankomt, missen digitale ervaringen voor veel professionals het doel, wat verrassend is in het tijdperk van sociale netwerken.

“Ik heb virtuele netwerken niet nuttig gevonden. Het is onmogelijk om echt contact te maken als er zoveel deelnemers zijn, en de kameraadschap die ontstaat door persoonlijk op een conferentie te zijn, is volledig verdwenen. Ik weet niet wat het magische ingrediënt is (wederzijdse binding over slechte koffie en gebrek aan slaap?) maar online, netwerkinteracties voelen veel meer geforceerd aan,” zei een marketeer.

Misschien vat deze reactie het perfect samen.

“Virtueel trainen is mogelijk. Virtueel netwerken … niet zo veel.”


Evenementen Deelname Index tijdlijn


Over de auteur

Henry Powderly is vice-president content voor Third Door Media, uitgevers van Search Engine Land, Marketing Land en MarTech Today. Met meer dan een decennium in redactionele leiderschapsposities is hij verantwoordelijk voor de contentstrategie en evenementenprogrammering voor de organisatie.

More To Explore