fbpx

Een blogpost plannen in 6 eenvoudige stappen

Een blogpost plannen in 6 eenvoudige stappen

Share This Post


Met meer dan een miljard websites op het World Wide Web is het niet moeilijk te begrijpen dat het moeilijk is om op te vallen.

Daarom moet de beste inhoud op internet goed geschreven, goed onderzocht en ronduit aantrekkelijk zijn om te lezen, ongeacht het onderwerp.

En dit is niet altijd – of zelden – een gemakkelijke taak. Maar door deze ontmoedigende taak op te splitsen in eenvoudigere stappen, wordt het werk veel beter beheersbaar.

Het maken van inhoud, niet alleen blogs, moet altijd beginnen met plannen. En dat is vaak het verschil tussen middelmatige inhoud en geweldige inhoud.

Om dat plan te schetsen, gebruikt u deze zes stappen voor succes bij het maken van inhoud en zorgt u ervoor dat wat u en uw merk publiceren gemakkelijk op het juiste moment door de juiste mensen kan worden gevonden en verwerkt.

Lezers zullen niet alleen die inhoud en het merk erachter respecteren, maar ze zullen die inhoud opzoeken en een hoog aanzien hebben voor het merk.

Het aanbieden van iets van waarde (inhoud van hoge kwaliteit) aan de mensen die het belangrijkst zijn voor uw bedrijf (klanten) is een no-brainer en een winnende strategie op lange termijn die extreem veel oplevert.

Dit is ook de natuurlijke manier om autoriteit op te bouwen via uw entiteit (een merk, een persoon, enz.) voor lezers en zoekmachines zoals Google.

1. Ken het merk dat u vertegenwoordigt

Dit kan nooit genoeg benadrukt worden.

Te vaak vergeten schrijvers bij het schrijven namens een merk of bedrijf de algehele stem en toon van dat merk (of overwegen ze nooit).

Dit is een essentieel onderdeel van succes in termen van consistentie, stijl en boodschap.

U wilt ervoor zorgen dat dit allemaal past binnen de algemene merkrichtlijnen en uw algehele merkimago.

Grotere, meer gevestigde merken hebben vaak richtlijnen die de stem en toon van het merk moeten omvatten.

Maar zelfs als er geen officiële merkrichtlijnen beschikbaar zijn, zijn er nog steeds veel manieren om een ​​merk, zijn stem en toon, en zijn algemene boodschap beter te begrijpen met doelen in gedachten.

Lees oude merkblogs

Een goed uitgangspunt zou zijn om terug te kijken en de oudste bloginhoud te lezen die door het merk is gepubliceerd.

Afhankelijk van hoe lang het merk goed ontwikkelde inhoud van hoge kwaliteit heeft gemaakt, krijgt u mogelijk een goed begrip van de algemene stijl en de gebruikte merkstem.

Werk eraan om het opnieuw te maken met je inzichtelijke draai.

Voer een inhoudscontrole uit (of een kortere, aangepaste versie daarvan)

Als je in een positie bent om je algehele contentstrategie uit te voeren of consistent content voor hetzelfde merk te schrijven, is het waarschijnlijk de tijd van een schrijver of contentstrateeg waard om een ​​microcontentaudit uit te voeren.

Dit zal u helpen het beste idee te krijgen van niet alleen de algehele stijl en stem van de inhoud, maar ook uw merkdoelen en identificeren wat goed werkt op het gebied van verkeer, betrokkenheid en prestaties (en wat niet).

Dit zal ook helpen bij het ontwikkelen van ideeën voor blogonderwerpen en het identificeren van hiaten in de inhoud.

Kijk naar de concurrenten

Een andere manier om het merk dat een schrijver vertegenwoordigt beter te begrijpen, en wat het niet zou moeten zijn, is door naar enkele van de belangrijkste concurrenten van het merk te kijken.

Concurrenten publiceren waarschijnlijk hun eigen kwaliteitsinhoud, maar inhoud die is geproduceerd namens een concurrerend merk, zoals het merk dat u vertegenwoordigt, moet uniek zijn voor dat merk.

Dit is een van de belangrijkste manieren waarop merken kunnen en moeten opvallen. Gebruik het in uw voordeel.

Dit is ook een goed idee als je een inhoudelijke rol krijgt binnen een bedrijf of branche waar je misschien niet zo bekend mee bent.

U wilt het merk dat u vertegenwoordigt en de boodschap ervan begrijpen.

Maar het zal u ook helpen de belangrijkste concurrenten van het merk te begrijpen, hoe ze werken om zich van hun concurrentie te onderscheiden en manieren om ze te overwinnen om potentiële klanten te informeren en te informeren.

2. Begrijp je publiek

Het begrijpen van het publiek waarvoor u schrijft, gaat hand in hand met het kennen van het merk dat u vertegenwoordigt.

U kunt uw publiek niet begrijpen zonder het merk waarvoor u schrijft te kennen.

U kunt geen kwaliteitsinhoud publiceren zonder deze kritische variabelen volledig te begrijpen.

De bovengenoemde middelen om beide beter te begrijpen, zullen de algehele contentstrategie en -uitvoering van een merk helpen.

Vergeet niet om onderwerpen te gebruiken die uw publiek interesseren en woordenschat die logisch zijn voor uw publiek.

3. Zoek onderwerpen om over te schrijven

Voor velen kan dit een van de moeilijkste stappen in het planningsproces zijn. Maar het zou niet zo moeten zijn.

Als schrijver die een merk vertegenwoordigt, een merk dat een autoriteit is op specifieke onderwerpen en industrieën, zal er altijd waardevolle informatie zijn om huidige en potentiële klanten te bieden.

Denk aan de veelgestelde vragen (FAQ’s) van veel websites; ze zijn opgebouwd rond onderwerpen/vragen die in de loop van de tijd vaak herhaaldelijk worden gesteld door diegenen die geïnteresseerd zijn in het merk en zijn bedrijf. Deze antwoorden worden duizenden keren per dag door zoekmachines doorzocht.

Door mensen (de juiste mensen) antwoorden op hun vragen te geven, bouwt u altijd vertrouwen op in een merk en de schrijvers die het vertegenwoordigen.

Concurrentieanalyse

Afgezien van de oefening met veelgestelde vragen om inhoudsideeën te verkennen, moeten schrijvers ook vertrouwen op concurrentieanalyse om meer goede onderwerpen te ontwikkelen om over te schrijven.

Sommige merken zullen goed werk leveren door veel verschillende onderwerpen binnen hun branche te behandelen. Daarentegen zullen andere merken het beter doen om alleen specifieke gebieden binnen die branche te bestrijken waarin ze zich kunnen specialiseren of meer ervaring hebben.

Gebruik al dit onderzoek om blogonderwerpen van hoge kwaliteit te maken op basis van de overvloed of het gebrek aan kwaliteitsinhoud over specifieke onderwerpen.

Identificeer de hiaten in de inhoud van concurrenten als aandachtsgebieden, win marktaandeel van de concurrentie en blink uit op gebieden die andere merken niet hebben.

Evenzo zal een merkanalyse u helpen te identificeren waar uw merk ontbreekt.

Zoekwoordonderzoek

Het uitvoeren van zoekwoordonderzoek rond onderwerpen en ideeën helpt schrijvers bij het ontwikkelen van zoekwoorddoelen, maar helpt ook bij het vormgeven van blogposts in termen van:

Behandelde onderwerpen Vragen om te beantwoorden. Diepere essentiële onderwerpen hebben verschillende lagen en subonderwerpen.

In de afgelopen 10 tot 15 jaar zijn er veel hulpprogramma’s voor trefwoordonderzoek op de markt gekomen om inhoudstrategen te helpen onderwerpen te ontdekken.

Naast traditionele tools zoals Google Keyword Planner (voorheen bekend als de Keyword Tool), Ubersuggest, Google Analytics en de traditionele Google Autocomplete, nieuwe en verbeterde platforms zoals Semrush’s Keyword Magic Tool, Moz’s Keyword Explorer en MarketMuse, om weinigen hebben ze ook een behoorlijke impact gehad op de inhoudswereld.

Andere propriëtaire tools die duurder zijn maar nog steeds erg krachtig zijn, zoals Conductor en BrightEdge, bieden nog meer contentideeën en hoogwaardige zoekwoordtargeting om de strategie vorm te geven, onder andere contentmarketingtools.

Zorg dat het interessant is

Bovenal, en het klinkt misschien eenvoudig, maar wordt vaak over het hoofd gezien, zorg ervoor dat de inhoud die je plant interessant is voor het publiek waarvoor het wordt geschreven.

Als u een merk en een branche kent en persoonlijk een blogonderwerp niet interessant, nuttig of educatief vindt, zal uw publiek dat waarschijnlijk niet.

Hij schrijft over interessante onderwerpen terwijl hij deskundige meningen, commentaar en inzichten geeft.

Het publiek zal je belonen door het merk, de inhoud en de berichten te vertrouwen.

4. Doe je onderzoek

Grondig onderzoek van geloofwaardige bronnen is de belangrijkste pijler van kwaliteitsinhoud.

Lezers zullen deskundige meningen en analyses zoeken op basis van uitgevoerd onderzoek.

Hierdoor kunnen schrijvers en merken opvallen: levensechte beleving en een diepere uitleg van soms complexe situaties.

Maar dergelijk onderzoek is van het grootste belang voor het creëren van gezaghebbende inhoud die een langdurige impact zal hebben.

Zoals bij alle gepubliceerde inhoud, dient u alle feiten te controleren en te verifiëren en eigendomskennis op de juiste manier te crediteren aan de oorspronkelijke uitgever.

Dit kan via uitgaande links, in lijn met best practices voor SEO.

5. Creëer een sterke en aantrekkelijke titel

Het schrijven van krantenkoppen is een kunst, zeker in het internettijdperk.

Nu, meer dan ooit, consumeren mensen enorme hoeveelheden informatie van overal.

Krantenkoppen moeten geweldig zijn om op te vallen.

Anders wordt de inhoud waarschijnlijk nooit gezien.

Er zijn verschillende benaderingen die moeten worden gevolgd bij het ontwikkelen van een slimme en boeiende titel die de aandacht van lezers trekt.

Alle houders moeten:

Rechtstreeks betrekking hebben op de inhoud die ze vertegenwoordigen. Wees goed geschreven. Wees niet te lang.

Enkele succesvolle manieren om goede koppen te maken, zijn het gebruik van formules en tools voor het genereren van koppen en andere innovatieve manieren om ervoor te zorgen dat lezers worden verleid door de inhoud die op hen is gericht.

6. Overweeg visuele inhoud

Rich media zal altijd helpen bij een blogpost in termen van klikfrequentie en de algehele kans dat iemand meer verleid zal worden om door te klikken en meer te weten te komen.

Dit helpt ook als het schrijven van koppen niet je sterkste punt is; goede visuals trekken meestal lezers aan en het is gemakkelijker voor het oog om visuals te begrijpen en vast te houden dan geschreven woorden.

Ontdek wat het beste werkt voor uw inhoud en uw publiek.

Volgende stappen na het opstellen van de blogpost

Nu begint het echte werk! Hieronder volgen de stappen die u moet nemen om uw idee om te zetten in succesvolle inhoud!

Schrijf het op! Optimaliseer alles. Kopieer het en kopieer het opnieuw. Laat dan iemand anders het voor je kopiëren. publiceer het Zorg ervoor dat je post zichtbare social share-knoppen en geldige rich media-previews heeft. QA de live blog post zelf. Laat een partner de blogpost modereren.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: puhhha/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!