fbpx

Een complete gids voor beginners

Een complete gids voor beginners

Share This Post


Ontworpen om professionele verbindingen mogelijk te maken, kunnen LinkedIn-advertenties een van de beste platforms in uw marketingarsenaal zijn, als u weet hoe u het moet gebruiken.

Waarom adverteren op LinkedIn? Het platform heeft meer dan 850 miljoen leden, waarbij 40% van de bezoekers wekelijks interactie heeft met een pagina. Bekijk dit artikel voor meer LinkedIn-gegevens, inclusief betaalde betrokkenheidsstatistieken.

Klaar om te leren adverteren op LinkedIn? Daar gaan we.

LinkedIn-advertentieopties: een overzicht

LinkedIn was vroeger extreem beperkt met zijn advertentiemogelijkheden, waardoor marketeers niet veel mogelijkheden hadden om hun doelen te bereiken.

Maar dat is veranderd. LinkedIn lijkt toegewijd om adverteerders de vrijheid te geven die ze nodig hebben om advertenties te maken op basis van hun specifieke doelen, met name een van de volgende:

Kennis van het merk. Website bezoeken. inzet Videoweergaven. Genereren van leads. Website conversies. Werkzoekenden

De meest gebruikte doelen met LinkedIn-advertenties zijn het genereren van leads, sollicitaties, videoweergaven en websitebezoeken, maar u kunt het platform met succes voor elk van deze gebruiken.

Waarom adverteren op LinkedIn?

LinkedIn noemt zichzelf ‘het grootste professionele netwerk ter wereld’ en heeft meer dan 875 miljoen leden in meer dan 200 landen en gebieden.

En aangezien het het enige sociale platform is dat zich uitsluitend richt op business-to-business-verbindingen, is het de ideale plek voor B2B-marketing.

Op welke branche u zich ook richt, u vindt de meeste grote spelers op LinkedIn.

Wat nog belangrijker is, is dat LinkedIn een platform is waar u eerder de echte besluitvormers vindt die u zoekt. Wilt u de managers van een productiebedrijf identificeren? LinkedIn is de plek om te kijken.

Probeert u kleine en middelgrote hypotheekmakelaars te achtervolgen? LinkedIn laat je dat doen.

Ben je op zoek naar een nieuwe salesfunctie en wil je alleen kandidaten met meer dan 5 jaar ervaring? Je raadt het al, LinkedIn is dé plek om te zoeken.

Volgens het eigen onderzoek van het platform heeft 80% van de LinkedIn-leden invloed op de aankoopbeslissingen van hun organisatie, hebben ze twee keer zoveel koopkracht als een gemiddeld webpubliek en hebben ze ZES keer meer kans om te converteren.

Dus nogmaals, als u ze nog niet gebruikt, moet u onmiddellijk op de LinkedIn Ads-trein stappen.

Hoe werken LinkedIn-advertenties?

Het gebruik van LinkedIn Ads is een vrij eenvoudig proces, vooral als je al ervaring hebt met pay-per-click (PPC) adverteren.

Meld u aan voor LinkedIn Business Manager om aan de slag te gaan. Dit geeft u één plek om al uw accounts en advertentiepagina’s te beheren.

In deze stap kunt u teamleden en partners uitnodigen, machtigingen instellen en bronnen toevoegen.

Van daaruit kiest u eenvoudig een doel (bekendheid, overweging of conversies), kiest u uw targetingopties (locatie, attributen, enz.), kiest u uw advertentie-indeling en stelt u uw budget in.

Soorten LinkedIn-advertenties

Afhankelijk van het doel dat u kiest, krijgt u vier verschillende advertentietypen die u kunt gebruiken:

Gesponsorde inhoud

Zie het als een gepromoot bericht. U promoot een artikel of bericht van uw bedrijfspagina dat in uw LinkedIn-feed wordt weergegeven.

Voorbeeld van gesponsorde inhoud.Screenshot van LinkedIn, januari 2023

Deze advertenties hebben gemiddeld de hoogste CPC, dus ga voorzichtig te werk en zorg ervoor dat de inhoud die u promoot goed doordacht is.

Tekstadvertenties

Dit zijn de kleine advertenties die je wel of niet opmerkt in de rechterzijbalk van een LinkedIn-kanaal. Denk aan Facebook-advertenties rond 2010.

Voorbeeld van tekstadvertenties.Screenshot van LinkedIn, januari 2023

Afgezien van de rechterkolom kunnen deze advertenties worden weergegeven onder het gedeelte ‘Mensen die u mogelijk kent’. Dit is waar tekstinhoud uw advertentieconversies kan maken of breken.

Probeer een paar verschillende strategieën, maar kom echt ter zake met deze advertenties.

Gesponsorde InMail

Dit is echt een leuke manier om iemands LinkedIn-inbox te spammen. Maar als het goed wordt gedaan, kan het echt alle andere LinkedIn-advertentie-opties overtreffen.

Omdat deze advertenties afkomstig moeten zijn van een persoonlijk profiel in plaats van een bedrijfspagina van een merk, hebben mensen minder het gevoel dat ze aan hen worden verkocht en hebben ze meer het gevoel dat ze daadwerkelijk kunnen communiceren met een vertegenwoordiger van het bedrijf

Voorbeeld van gesponsorde InMail.Screenshot van LinkedIn, januari 2023

Kopieer en plak geen sjablonen in uw demografische gegevens. Wees zeker en maak elke e-mail persoonlijk.

Video-advertenties

Een beetje vanzelfsprekend hier, maar LinkedIn-videoadvertenties helpen uw video’s te promoten bij uw ideale doelgroep. Je moet veel video-inhoud maken.

Voorbeeld van videoadvertenties.Screenshot van LinkedIn, januari 2023

Test meerdere video’s om te zien welk type video (onderwerp, lengte, real life/animatie) de meeste conversies oplevert.

Hulp nodig met afmetingen en specificaties van advertenties? Hier is alle informatie die u nodig heeft voor elk advertentietype en doel wanneer u begint met het maken van advertenties voor LinkedIn:

Hoe u LinkedIn-advertentieconversies bijhoudt

Informatielabel op de hele site

Deze tag geeft u de 411 over welke acties er op uw website plaatsvinden, dankzij uw LinkedIn-advertentie.

Net als de Facebook-pixel kun je deze tag eenmalig installeren en de gegevens zien binnenstromen.

Het zal ook de snelheid van uw site niet verstoren, maar u kunt wel volgen wat er op uw website gebeurt als gevolg van uw LinkedIn-advertentie.

BONUS: U kunt ook retargeting-advertenties op LinkedIn instellen zodra u de Insight-tag hebt geïnstalleerd en een gestage stroom sitebezoekers heeft.

Gebeurtenisspecifieke pixel

Dit type trackingpixel is meer gemaakt voor het type leadgeneratiedoel.

Stel dat u een formulier heeft waarvan u wilt dat iemand het invult vanuit uw LinkedIn-advertentie, maar dat u geen bedankpagina hebt ingesteld of verbonden.

U kunt deze code installeren en elke keer dat het formulier wordt ingevuld een “conversiegebeurtenis” blijven volgen.

U kunt ook conversies bijhouden toevoegen aan bestaande campagnes, dus vrees niet voor degenen die geen conversies bijhouden hebben ingesteld.

Praktische tips voor LinkedIn-advertenties

Nu u weet hoe u LinkedIn-advertenties kunt gebruiken, gaan we dieper in op hoe u LinkedIn zou moeten gebruiken en enkele best practices bespreken om u te helpen de beste resultaten te behalen.

Identificeer uw doelgroep

Om u te helpen de doelen te identificeren en na te streven die het meest waarschijnlijk tot actie leiden, moet u enkele vragen stellen, zoals:

Wat is uw demografie, meer dan alleen man/vrouw, leeftijd/locatie? Hebben ze hun hele leven in dezelfde sector gewerkt? Zijn ze over het algemeen lager management of hoger management? Behouden ze hun baan voor elke functie twee of vier jaar? Volgen ze Richard Branson op LinkedIn?

Je zou de antwoorden op al deze vragen al moeten weten, en als je dat om de een of andere vreselijke reden niet weet, kom er dan achter.

LinkedIn biedt B2B-marketeers ongelooflijke targetingopties, maar het kan uw advertenties alleen helpen converteren als u de professionele kant van uw doelgroep echt leert kennen.

Weten hoe ze koffie drinken is geweldig voor Facebook, maar tegenwoordig moet je op LinkedIn weten wat ze op de universiteit hebben gestudeerd, of ze zelfs maar naar de universiteit zijn gegaan, en relevante factoren selecteren als targetingopties.

Identificeer uw doelgroep

Opmerking: u kunt veel meer aantrekken dan alleen CEO’s met LinkedIn-advertenties. Veel bedrijven gaan ervan uit dat LinkedIn-advertentietargeting alleen geweldig is om de grote gamer te targeten, maar dat is niet zo.

Mensen die op zoek zijn naar werk of in functies op een lager niveau met minder ervaring, zelfs degenen die net zijn afgestudeerd aan de middelbare school of hogeschool, zijn perfecte targetingopties voor LinkedIn-advertenties.

Gebruik de inhoudsuggesties van LinkedIn

LinkedIn biedt inhoudssuggesties voor bedrijfspagina’s om hen te helpen bij het schrijven.

Denk buiten de gebaande paden en gebruik trending topic-ideeën voor de koppen en beschrijvingen van uw advertenties.

De inhoudssuggesties zijn heel gemakkelijk te gebruiken en u kunt zich zelfs richten op de directeuren en CEO’s die u in de gaten hebt gehouden.

Kies gewoon de branche, locatie en anciënniteit waarop u zich richt, en LinkedIn genereert de nieuwste trending topics voor uw aangewezen filters.

Gebruik de inhoudsuggesties van LinkedIn

Resulteert in:

LinkedIn-advertenties: een complete gids voor beginners

Als we zelfs maar het eerste artikel nemen dat werd ingevuld in deze testzoekopdracht, ‘Ontslagen doen pijn. Wees minder een eikel’, kunnen we gemakkelijk een paar verschillende ideeën voor advertentiekoppen vinden:

Moe van het omgaan met ontslagen? Dus dat waren we totdat we het probeerden. Ben jij de idioot geweest? Over het ontslaan van mensen? Klik hier Wat we vonden van ontslagen: Klik hier

Als een artikel trending is, komt dat omdat mensen het leuk vonden en ermee bezig waren.

Wilt u niet dat diezelfde mensen uw advertentie leuk vinden en erop reageren? Natuurlijk.

Maak formulieren voor leadgeneratie

Een van de beste redenen om LinkedIn-advertenties te gebruiken, is dat u hiermee hoogwaardige leads kunt genereren met een bewezen rendement op investering (ROI).

En de beste manier om dit te doen, is door gebruik te maken van de Lead Gen-formulieren die in het platform zijn ingebouwd.

Ze zijn beschikbaar voor advertenties met zowel berichten als gesponsorde inhoud, ze zijn eenvoudig in te stellen en kunnen worden getarget door gewoon een call-to-action (CTA) aan uw advertentie toe te voegen. Wanneer een gebruiker op uw advertentie klikt, zien ze een vooraf ingevuld formulier dat al hun naam en relevante informatie bevat.

Bij het indienen van het formulier kunnen LinkedIn-leden worden doorverwezen naar “Bedankt!” pagina’s die linken naar uw website, downloadsite voor e-books of een andere bestemming.

En omdat marketeers dol zijn op cijfers, maken leadgeneratieformulieren het supergemakkelijk om de impact van campagnes te meten.

Met behulp van uw Campaign Manager of een platform van derden naar keuze kunt u rapporten genereren over belangrijke statistieken zoals kosten per lead, ingevulde formulieren en doelgroepinzichten.

Als u B2B bent, zou u LinkedIn-advertenties moeten gebruiken

Voor professionele of business-to-business marketing gaat er echt niets boven LinkedIn.

Door de flexibiliteit te bieden die u wilt in advertenties op sociale media, gecombineerd met een sterk rendement op uw investering, kan het u helpen besluitvormers te bereiken als nooit tevoren.

Maar zoals de meeste dingen die met marketing te maken hebben, kun je niet verwachten dat er van de ene op de andere dag wonderen gebeuren. Het zal waarschijnlijk wat experimenteren en afstemmen vergen voordat u de beste aanpak voor de behoeften van uw organisatie kunt bepalen.

Alles wat je nodig hebt is een beetje geduld en een duidelijke strategie, en voor je het weet plukt dit krachtige sociale platform de vruchten.

Uitgelichte afbeelding: ZacoDot/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!