fbpx

Een gids in 4 stappen voor het verbeteren van SEO met krachtige onderwerpgroepen

Een gids in 4 stappen voor het verbeteren van SEO met krachtige onderwerpgroepen

Share This Post


Dit bericht is gesponsord door iQuanti. De meningen in dit artikel zijn die van de sponsor.

Wat verandert een website van een catalogus met blogposts in een goed georganiseerd centrum van gezaghebbende inhoud?

Hoe kunt u ervoor zorgen dat uw website de meest bezochte bron in uw branche wordt?

Vandaag gaan we door het konijnenhol met inhoud reizen en door het SEO-kijkglas kijken, als je wilt.

U zult ontdekken hoe u eenvoudig inhoudscreatie en SEO kunt combineren om uw website succesvol bovenaan de pagina’s met resultaten van zoekmachines (SERP’s) te laten scoren met behulp van onderwerpclusters.

Hoe u krachtige onderwerpgroepen maakt

1. Stap 1: Begrijp en volg de zoekintentie2. Stap 2: maak een hoofdzoekwoordenlijst om zoekwoordhiaten en clusterfundamentals te ontdekken3. Stap 3: Maak inhoudsgroepen en onderwerpen aan4. Stap 4: Controleer uw statistieken en analyses voor contentmarketing5. Creëer je eigen wereld aan de hand van themagroepen

jou doel: Creëer inhoud die de vragen van uw doelgroep kan beantwoorden door alles te bieden wat ze moeten weten over hun zoekopdrachten.

De klassieke Alice in Wonderland-serie stelde een bijna metaforische vraag aan de hoofdrolspeler: “Waarom is een kraai als een bureau?”

De gestelde vraag heeft niets te maken met de plot, laat niets over om de groei of intenties van de personages te informeren, en kan heel goed worden geïnterpreteerd als pure onzin, een symptoom van fantasie.

Aan het einde van het verhaal vraagt ​​Alice aan de Hoedenmaker: “Waarom is een kraai als een bureau?”

Hoewel er geen antwoord werd gegeven en sindsdien veel antwoorden zijn getheoretiseerd, accepteren lezers niet alleen deze fantastische realiteit, maar verdedigen ze deze als onderdeel van de inherente logica van het verhaal.

We zijn naar Wonderland gekomen om te geloven in de absurde mogelijkheden van deze realiteit, hoe absurd ze ook lijken.

Als het op uw SEO-strategie aankomt, gaat u zich niet verdiepen in fictieve werelden of bizarre personages en situaties construeren. U zult echter de leiding hebben over uw verhaal en de inherente logica ervan.

je zal nodig hebben:

Begrijp waar uw publiek naar zoekt of probeert te begrijpen, zodat u geen tijd verspilt aan actieve gebruikers op uw pagina, een kritieke maatstaf in de algoritmen van zoekmachines. Leer hoe uw inhoud met elkaar verbonden is, hoe u deze kunt prioriteren en hoe u de impact ervan kunt meten. Onthoud waarom het essentieel is voor uw klant om het verhaal door het inhoudsgat te volgen.

Stap 1: Begrijp en volg de zoekintentie

De zoekgeschiedenis en het webpaginagedrag van uw doelgroep kunnen veel vertellen over hun zoekintentie en -behoeften, zelfs als het onmogelijk is om te weten wat er werkelijk in iemands hoofd omgaat.

Analytische aspecten van SEO kunnen de zoekintentie blootleggen op basis van zoekopdrachten op trefwoorden.

Door SEO-analyses te combineren met materiedeskundigen (MKB’s), kunt u uw strategie ook versterken door actuele interesses in kaart te brengen en de positie van een persoon binnen uw marketingtrechter te voorspellen.

Afbeelding met het landschap en thema van de zoekwoordenAfbeelding gemaakt door iQuanti, januari 2023

Hoe zoekintentie te ontdekken om succesvolle onderwerpclusters te maken

U en uw MKB-bedrijven kunnen eenvoudig een of meer zoekwoordonderwerpen, of ‘onderwerpclusters’, ontwikkelen door eenvoudigweg de kern van de zoekwoordenquery’s van een gewoon persoon te onderzoeken:

definiëren zoekintentie tijdens het klanttraject. Gebruiken uw klanten vaker zoektermen die wijzen op bekendheid, overweging, vergelijking of koopintentie in verschillende delen van uw verkoop- en marketingtrechter?
Audit uw bestaande zoekwoordvoetafdruk, uw concurrentievoetafdruk en uw pay-per-click (PPC)-prestaties.
Verkennen en documenteren nieuwe zoekwoordmogelijkheden die logischerwijs voortkomen uit uw audit.
compileren een lijst met hoofdzoekwoorden.

Uw lijst met hoofdzoekwoorden helpt u en uw team duidelijk te begrijpen hoe uw toegangspunten kunnen worden gepositioneerd of beter kunnen worden ondersteund in de reis van een gebruiker door uw verkooptrechter.

Stap 2: maak een hoofdzoekwoordenlijst om zoekwoordhiaten en clusterfundamentals te ontdekken

U wilt stap één verlaten met een lijst met hoofdzoekwoorden waarmee u hiaten in de inhoud kunt ontdekken die kunnen worden gebruikt om uw eerdere inspanningen op het gebied van inhoud te overbruggen met uw huidige of toekomstige.

Dit helpt u snel te zien of de zoekintentie van uw doelgroep overeenkomt met de intentie van uw webpagina.

Waarom een ​​lijst met hoofdtrefwoorden werkt

Lijsten met hoofdzoekwoorden werken omdat ze u helpen ervoor te zorgen dat u aan alle behoeften van uw doelgroep voldoet.

Nadat u uw lijst met hoofdzoekwoorden heeft voltooid, moet u kijken hoe compleet en logisch uw lijst met doelzoekwoorden werkelijk is.

Stel uzelf de vraag of een lezer uw website vindt na een zoekopdracht:

Zullen ze een stap terug moeten doen om erachter te komen hoe geloofwaardig of valide de informatie is die u hen presenteert? Gaan de backlinks op deze pagina ervan uit dat deze gebruiker alles weet wat hij moet weten, terwijl hij probeert hem om te leiden naar een productpagina zonder hem te vertellen hoe u beter presteert dan uw concurrenten?

Elk van deze paden kan snel worden losgekoppeld zonder een logische informatiestroom.

Dit is waar de laatste informatie op hoog niveau in uw lijst met hoofdzoekwoorden nuttig kan zijn: het creëren van een netwerk van kern-, ondersteunende en gerelateerde onderwerpen om uw gebruiker vast te leggen en te boeien.

Dit is wat de basis vormt voor themagroepen.

Een contentcluster is opgebouwd rond een specifiek onderwerp.  Bevat een hoofdacquisitiepagina.  Het wordt ondersteund door verschillende gerelateerde pagina's.  Gerelateerde pagina's linken intern naar de hoofdpagina en naar andere gerelateerde pagina's.Afbeelding gemaakt door iQuanti, januari 2023

Stap 3: Maak inhoudsgroepen en onderwerpen aan

Zoals je hebt gezien, moet de zoekintentie worden vertaald in pagina-intentie.

Daarom is een zorgvuldige overweging tijdens de trefwoordselectiefase de sleutel tot het maken van inhoud vanwege de vele onderwerpen en subonderwerpen die betrekking kunnen hebben op uw merk, producten en diensten.

Deze deelonderwerpen zijn de pijlers van uw onderwerpclusterstrategie. Het implementeren van inhoudsclusters is een effectief middel om uitgebreide onderwerpen in georganiseerde, verteerbare happen te behandelen.

Afbeelding met een voorbeeld van een themacluster voor een bank- en financiële dienstverlener Afbeelding gemaakt door iQuanti, januari 2023

Inhoudsclusters maken

Zodra uw publiek uw bestemmingspagina tegenkomt, moet de inhoud overtuigend genoeg zijn om hun aandacht nog meer te trekken.

Gebruik inzichten met statistieken en grafieken, bied visuals en lijsten, condenseer informatie en daag nieuwsgierige geesten uit om meer te leren op de volgende pagina.

Dit is hoe:

Selecteer uw acquisitiepagina’s (conversie) met de hoogste prioriteit en put gerelateerde onderwerpen en subonderwerpen uit door relevante bewustwordings- en overwegingsartikelen eromheen te creëren.
Te identificeren en koppel de reis aan verschillende onderwerpen en subonderwerpen met backlinks. Stel dat u een productpagina maakt voor persoonlijke leningen. Natuurlijk moet u de leenrente en kredietscores vermelden om uw aanbod te rechtvaardigen.
Maken spin-off inhoud. Dit kan bijvoorbeeld worden omgezet in artikelpagina’s voor “Wat is een goede kredietscore?” en “Hoe kom je in aanmerking voor betaalbare leentarieven”? U kunt zelfs informatie verzamelen over de leentarieven die u aanbiedt voor elk kredietscoreniveau, leentarieven vergelijken met die van uw concurrenten, tips geven voor het verbeteren van uw kredietscore en nog veel meer onderwerpen binnen onderwerpen.
verbeteren uw inhoud met video’s, infographics of geluidsfragmenten.

Terwijl lezers door uw website navigeren, raken ze vertrouwd met uw merk, stijl en stem, en kunnen ze zelfs een zekere mate van vertrouwen ontwikkelen door hun bezoek, als u de informatie heeft verstrekt waarnaar ze op zoek zijn.

Stap 4: Controleer uw statistieken en analyses voor contentmarketing

Door bij te houden waar uw lezers uw site dieper verkennen, voegt u alleen maar iets toe aan de plot, rekening houdend met de algemene consumentenvraag en enkele KPI’s.

Of het nu gaat om de toegevoegde waarde van een verhaal of een meer consistente webflow, pagina’s kunnen worden geïdentificeerd aan de hand van:

Conversieratio (CVR). Paginaweergaven. indrukken Tijd op pagina En vele andere kwalificaties die relevant zijn voor uw intentie.

Na het identificeren van successen, kunt u die pagina’s nabootsen, die vervolgens kunnen worden geïntegreerd in uw doelgroepreis.

Als de statistieken voor sommige pagina’s stagneren, hebben ze mogelijk een update nodig. Door verschillende zoekwoordscenario’s te onderzoeken en clusterkloven te overbruggen, kunt u de autoriteit van uw site en de algehele gebruikerservaring (UX) verbeteren.

In het ergste geval kunt u, nadat u heeft besloten dat deze niet langer relevant is voor uw sitebezoekers of vanuit het oogpunt van zoekwoordvolume, alle inhoud die niet meer werkt uitschakelen en omleiden op een manier die voldoet aan de doelstellingen van uw merk.

Grafiek die laat zien wanneer inhoud moet worden uitgeschakeldAfbeelding gemaakt door iQuanti, januari 2023

Ervoor zorgen dat uw sitestructuur goed scoort ten opzichte van concurrenten of branche-aggregators kan een uitdaging zijn zonder geavanceerde technische ondersteuning, en er is maar zoveel dat u kunt doen, tenzij u bereid bent uw website te reviseren.

Het vastleggen en nestelen van een klant in een aankoopbeslissing moet echter een intuïtieve stroom omvatten die niet vereist dat de klant tegenvallers in de navigatie tegenkomt, zoals het moeten verlaten van achterpagina’s.

Creëer je eigen wereld aan de hand van themagroepen

Aan het begin van haar reis, net verdwaald en voor het gesprek over een kraai en een bureau, vraagt ​​Alice aan de Cheshire Cat: “Zou je me alsjeblieft kunnen vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?”

De kat antwoordt: “Dat hangt er echt van af waar je heen wilt.”

Hoewel we allemaal al eerder Alice zijn geweest, op een website, in een menigte, in een metafoor, moet je de reis aanmoedigen met dezelfde absurde ernst die de Cheshire Cat suggereert.

In het verhaal moet Alice zichzelf vinden voordat ze weet wat ze wil doen.

Uw klanten kunnen u laten struikelen met vragen, curiositeiten en intenties – positioneert u uw inhoud op een herkenbare manier?

iQuanti gebruikt de combinatie van eigen technologie en getrainde UX-strategen om:

Identificeer en dicht de gaten. Houd algoritmische scorewijzigingen bij. Verbetert de prestaties van de site vanaf één paginaniveau hoger.

Als u denkt dat u hulp kunt gebruiken bij het identificeren van hiaten in de inhoud of als u hulp wilt bij het stimuleren van uw bedrijf, kunnen de SEO-diensten van iQuanti precies zijn wat u nodig heeft.



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!